Late ontdekkingen in het leven?

Mijn late ontdekking: Ik was vandaag jaar oud dat ik ontdekte dat ik veel wereldser ben dan ik dacht...

Wtf @ deze thread :wtf:

Ja zag het onlangs op tiktok
:laugh:

Ik kwam ook op die manier tot de ontdekking dat ik een vergiet heel mijn leven verkeerd gebruik en nog meer van die random shit
:laugh:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe gebruikte gij dan een vergiet? :thinking:

Onlangs geleerd dat de doos van aluminiumfolie/plasticfolie aan de zijkanten voorzien is van kartonnen lipjes die je kan indrukken,
zodat de rol niet uit de doos schiet bij het afrollen.

Pas een jaar of zes geleden er achter gekomen dat er twee types kruisschoeven bestaan.
Snapte toen ook meteen waarom ik zoveel bits kapotdraaide al die keren dat ik de schroefmachine van m'n zwager leende...
Echt? Welke verschillende types zijn er dan?

Meeste mensen gieten iets over in het vergiet. De goeie manier is het vergiet in de pot en dan het geheel omdraaien.
Zo dus:
Ahja, vandaar dat vergieten in dezelfde maten als potten bestaan toch?
Nu bon, veel mensen gebruiken sowieso al een zeef ipv een vergiet, dusjah 🤷‍♂️. En in the end maakt het geen fluit uit. Als uw water maar weg is :p.

Meeste mensen gieten iets over in het vergiet. De goeie manier is het vergiet in de pot en dan het geheel omdraaien.
Zo dus:
Maar dan moet je al voor elk verschillend formaat van pot een vergiet hebben. En je hebt trouwens ook vergieten die gewoon 1 steel hebben zoals een pan.

Dat ge bij de meeste autos alle ramen en open dak kunt laten open en dicht gaan door lang op open en dicht van uwe sleutel te drukken.
Handig voor alst snikheet is.

Bij mij tot een paar jaar nadat ik nen auto met eletrieke ruiten had dat ik dat doorhad, bij ne collega tot een paar weken terug.

En da topke L en R samen van de spiegels ze inklapt. Da heeft den dude van de carwash mij moeten tonen X)

Laatst bewerkt:
Dat ge bij de meeste autos alle ramen en open dak kunt laten open en dicht gaan door lang op open en dicht van uwe sleutel te drukken.

Bij mij tot een paar jaar nadat ik nen auto met eletrieke ruiten had dat ik dat doorhad, bij ne collega tot een paar weken terug.
En bij de meeste merken gaat het dak automatisch dicht als je hem hebt geparkeerd met dak open en het begint te regenen :o

Haha, ik had dat ook pas door toen ik dat toevallig ergens las.

Logo’s van Amazon, Carrefour en Toyota wist ik ook niet.
Q8 zag ik ook maar toen ik op’t werk een afrekening zag met de naam van de firma, thuis spraken we zo’n dingen nl. altijd op zijn Vlaams uit.

Aveve heb ik ook lang verkeerd uitgesproken, ik sprak dat altijd uit als aveeve en blijkt het aveevee te zijn :p

Met sommige automerken heb ik dat ook, het is nog maar een jaar of 2 dat ik weet dat Opel in feite Ooopel is, ik maakte daar altijd Opil van.
Idem met Renault dat je als Renaud uitspreekt, bij mij was dat Renolt :)

Oja: ook toevallig gevonden dat je met Ctrl + shift (of alt en shift) uw toetsenbord van Azerty naar Qwerty kan zetten.
In’t begin dacht ik dat er iets aan mijn computer scheelde :unsure:

Laatst bewerkt:
Maar dan moet je al voor elk verschillend formaat van pot een vergiet hebben. En je hebt trouwens ook vergieten die gewoon 1 steel hebben zoals een pan.
En soms giet ge iets over zodat ge daarna in de pot uw ajuin kunt stoven? :v

Dat afgieten doe ik trouwens gewoon met het deksel van de pot ze.

Ben niet 100% overtuigd, het zou niet de eerste keer zijn dat de 'juiste manier' achteraf veranderd blijkt

Mijn vergiet heeft poten langs de zijkant om stabieler te zijn voor de "foute" manier, waardoor die echt niet goed in een pot zou passen.

Pas een jaar of zes geleden er achter gekomen dat er twee types kruisschoeven bestaan.
Snapte toen ook meteen waarom ik zoveel bits kapotdraaide al die keren dat ik de schroefmachine van m'n zwager leende...
Er zijn er zelfs 3. JIS wordt soms in Japanse producten gebruikt, maar ga je wellicht nooit tegenkomen.

Terug
Bovenaan