Late ontdekkingen in het leven?

kent ge het pijltje in fedex dan wel?...
Daar heb ik echt nog nooit op gelet, en werd er ook al meteen op gewezen toen ik die van Carrefour doorstuurde :D
Maar dat vind ik echt nog van een andere orde. De voorbeelden erna ook. Ja, daar staat nog iets extra op, 9/10 had ik wel gezien. Maar dat van de Carrefour is gewoon een ander logo nu :D
 
On that note, dat de helft van wat we hier als Mexicaans eten kennen eigenlijk Tex-Mex is, wat de Amerikaanse vertaling/aanpassing is.

Taco's zijn zacht zoals pannenkoeken, van maïsbloem (zuiden) of tarwebloem (noorden). Die verschrikkele "taco shells" dienen te branden in de hel. Aldus mijn vrouw. Chili con carne is ook Tex-Mex.
Ik heb het op de harde manier mogen ondervinden toen ik aan een Mexicaanse collega vertelde dat ik Mexicaans was gaan eten.

Fajitas zijn blijkbaar het voedsel van de duivel.
 
On that note, dat de helft van wat we hier als Mexicaans eten kennen eigenlijk Tex-Mex is, wat de Amerikaanse vertaling/aanpassing is.

Taco's zijn zacht zoals pannenkoeken, van maïsbloem (zuiden) of tarwebloem (noorden). Die verschrikkele "taco shells" dienen te branden in de hel. Aldus mijn vrouw. Chili con carne is ook Tex-Mex.
Heb dat bij rondreis in USA gemerkt. "Mexicaans" eten is helemaal niet Mexicaans maar puur Amerikaans.
Hetzelfde geldt trouwens voor Indisch hé, dat is de Britse variant die wij hier krijgen.
 
Heb dat bij rondreis in USA gemerkt. "Mexicaans" eten is helemaal niet Mexicaans maar puur Amerikaans.
Hetzelfde geldt trouwens voor Indisch hé, dat is de Britse variant die wij hier krijgen.
In het algemeen hebben we nogal een "Suske & Wiske" beeld van andere landen, en hoe verder ze liggen hoe sterker de vereenvoudigingen zijn zeker.
 
In het algemeen hebben we nogal een "Suske & Wiske" beeld van andere landen, en hoe verder ze liggen hoe sterker de vereenvoudigingen zijn zeker.
Wilt ge nu zeggen dat niet alle Schotten verslaafd zijn aan pudding? (Ja, ik was ne Jommekesman :unsure: )
 
Heb dat bij rondreis in USA gemerkt. "Mexicaans" eten is helemaal niet Mexicaans maar puur Amerikaans.
Hetzelfde geldt trouwens voor Indisch hé, dat is de Britse variant die wij hier krijgen.
Even een reactie op mezelf:

I learned today: Indisch => Komt van Indië => Indië is ofwel Indonesië ofwel quasi heel Zuid en Zuid-Oost Azië
Indiaas => Komt van India

Dus Indiaas eten ipv Indisch :D
 
Ik denk niet dat er een exotische keuken is die hier niet compleet verbasterd wordt :unsure:
Is uw vrouw geen kok? Ik heb hier totnogtoe geen goed Mexicaans restaurant gevonden en wil gerust investeerder worden als ze een crowdsourcing start.
Klopt, misschien komt het er ook ooit van. Ik heb echter geen idee van een zaak runnen en zij ook niet in ons nogal bureaucratisch land.

Vaak ook zijn de échte ingrediënten vrij duur en/of moeilijk te vinden gewoon. Zij vond in het begin de guacamole in een Mexicaans restaurant bijvoorbeeld een schande, leek wel verdund te zijn met water. Maar als je de prijs van een avocado bekijkt, tjah.
 
Ik denk niet dat er een exotische keuken is die hier niet compleet verbasterd wordt :unsure:
De meeste mensen slagen er nog niet in om een carbonara zonder room te maken en Italië is amper een dag rijden, wat verwacht ge dan van Chinees of Mexicaans eten. :help:

Klopt, misschien komt het er ook ooit van. Ik heb echter geen idee van een zaak runnen en zij ook niet in ons nogal bureaucratisch land.

Vaak ook zijn de échte ingrediënten vrij duur en/of moeilijk te vinden gewoon. Zij vond in het begin de guacamole in een Mexicaans restaurant bijvoorbeeld een schande, leek wel verdund te zijn met water. Maar als je de prijs van een avocado bekijkt, tjah.
En een food truck of iets in die aard? Lijkt me iets minder rompslomp.
 
En een food truck of iets in die aard? Lijkt me iets minder rompslomp.
Ja, hebben we ook al gedacht. Simpel taco's of quesadilla's in een foodtruck. Maar op dit moment werkt ze in een restaurant in de buurt en volgt ze nog Nederlandse les dusja. Als er kinderen zouden komen ook niet meteen het moment denk ik. En zo is het altijd iets :unsure:
 
De meeste mensen slagen er nog niet in om een carbonara zonder room te maken en Italië is amper een dag rijden, wat verwacht ge dan van Chinees of Mexicaans eten. :help:
Ik dacht dat Carbonara met melk en spek was :unsure: Tot ik op restaurant zat en zei "wtf die hebben er gewoon een ei over gekapt"

Maar sindsdien doe ik het met ei en spek, da's lekkerder 😋
 
Ik dacht dat Carbonara met melk en spek was :unsure: Tot ik op restaurant zat en zei "wtf die hebben er gewoon een ei over gekapt"

Maar sindsdien doe ik het met ei en spek, da's lekkerder 😋
De échte carbonara is zelfs niet met spek maar met guanciale. :eviltongue:
 
Offtopic: Respect voor 'traditionele' keukens is ook wat onnozel, naar mijn mening. Ooit was er een innovatieve vrouw/man die een nieuw gerecht uitvond dat zodanig lekker was, dat het dan in de loop der tijd ingeburgerd en 'traditioneel' is geworden. U vasthouden aan bepaalde gerechten omdat dat 'traditioneel' is, loopt dus per definitie in tegen de mindset van de bedenker van die gerechten, die lak hadden aan traditie.

Alleja, misschien is dat ook wel een besef dat ik pas als volwassene verworven heb.
 
Ook ontdekt op de afrekening van uw tankkaart? :unsure:
Nee, deze wist ik al lang :D Mijn moeder werkte destijds bij BP toen die in België vertrokken zijn en de tankstations aan Q8 verkocht zijn (wat toen de marktintroductie van Q8 in België was) :D

Ik vraag me dat nog altijd af hoe "jongeren" die na het verdwijnen van die tankstations naar het merk "BP" kijken als ze in het buitenland komen. Dat moet toch over komen als zo'n lokale keten terwijl het een gigantisch bedrijf is :D
 
Ooit was er een innovatieve vrouw/man die een nieuw gerecht uitvond dat zodanig lekker was, dat het dan in de loop der tijd ingeburgerd en 'traditioneel' is geworden.

Vervang lekker door 'goedkoop' of 'gemakkelijk te vinden' en ge snapt meteen waarom sommige mensen wél vasthouden aan de traditionele keuken.

Al ben ik zelf zeker ook fan van fusion of spielerei in de keuken, maar benoem het dan ook zo.
 
Respect voor 'traditionele' keukens is ook wat onnozel, naar mijn mening. Ooit was er een innovatieve vrouw/man die een nieuw gerecht uitvond dat zodanig lekker was, dat het dan in de loop der tijd ingeburgerd en 'traditioneel' is geworden. U vasthouden aan bepaalde gerechten omdat dat 'traditioneel' is, loopt dus per definitie in tegen de mindset van de bedenker van die gerechten, die lak hadden aan traditie.
Ja en nee. Er zijn heel wat traditionele gerechten en kookmethodes die gewoon extreem veel tijd en moeite kosten, zonder wat "conservatief" zijn gaan die volgens mij verloren. In de gevallen waar het hier over lijkt te gaan is het vaak een kwestie van een soort overgang naar fastfood.
Edit: @Nahrtent is me voor.

Dat een gerecht geen wet is, volledig akkoord natuurlijk hoor.
 
Vervang lekker door 'goedkoop' of 'gemakkelijk te vinden' en ge snapt meteen waarom sommige mensen wél vasthouden aan de traditionele keuken.

Al ben ik zelf zeker ook fan van fusion of spielerei in de keuken, maar benoem het dan ook zo.
Onlangs hadden mijn ouders hun versie van "wok" gemaakt. In essentie was het wortelen met erwten en rijst :D Maar echt verdomd lekker eigenlijk :D
 
Terug
Bovenaan