Late ontdekkingen in het leven?

Nee, deze wist ik al lang :D Mijn moeder werkte destijds bij BP toen die in België vertrokken zijn en de tankstations aan Q8 verkocht zijn (wat toen de marktintroductie van Q8 in België was) :D

Ik vraag me dat nog altijd af hoe "jongeren" die na het verdwijnen van die tankstations naar het merk "BP" kijken als ze in het buitenland komen. Dat moet toch over komen als zo'n lokale keten terwijl het een gigantisch bedrijf is :D
BP is gewoon het beste wat er is! Jammer dat dat hier weg is. Maar dacht dat Gulf nu hun producten verkocht?

Van Q8 viel mijn Euro effectief toen ik de eerste keer de afrekening kreeg op naam van Kuwait Oil, met logo van Q8 er boven. :D
 
BP is gewoon het beste wat er is! Jammer dat dat hier weg is. Maar dacht dat Gulf nu hun producten verkocht?

Van Q8 viel mijn Euro effectief toen ik de eerste keer de afrekening kreeg op naam van Kuwait Oil, met logo van Q8 er boven. :D
Het kan wel dat Gulf hun producten nu verkopen. In elk geval is mij destijds bijgebleven dat ik de Total en Shell vrachtwagens zag volkappen uit dezelfde tank als die van BP. Sindsdien geloof ik niet veel meer van de verschillen tussen die merken :D
 
Vervang lekker door 'goedkoop' of 'gemakkelijk te vinden' en ge snapt meteen waarom sommige mensen wél vasthouden aan de traditionele keuken.

Al ben ik zelf zeker ook fan van fusion of spielerei in de keuken, maar benoem het dan ook zo.
Gohja, ik heb het echt over zaken als hierboven, dat je bvb geen échte carbonara hebt als je spek ipv guancale gebruikt (laat staan dat je er groenten als spinazie durft bijdoen), of als je durft paella te maken met risottorijst ipv spaanse rijst.
Veel belangrijker is dat je gewoon werkt met de ingredienten waar je zelf aan kunt raken. Ingredienten laten overvliegen uit woeboeloewistan omdat je anders niet de 'echte woeboeliwiaanse ervaring' hebt is onnozel.
 
Offtopic: Respect voor 'traditionele' keukens is ook wat onnozel, naar mijn mening. Ooit was er een innovatieve vrouw/man die een nieuw gerecht uitvond dat zodanig lekker was, dat het dan in de loop der tijd ingeburgerd en 'traditioneel' is geworden. U vasthouden aan bepaalde gerechten omdat dat 'traditioneel' is, loopt dus per definitie in tegen de mindset van de bedenker van die gerechten, die lak hadden aan traditie.

Alleja, misschien is dat ook wel een besef dat ik pas als volwassene verworven heb.

volledig akkoord.
authenticiteit is extreem overrated, en dan gaat het ook niet enkel over eten, maar bijvoorbeeld ook over lokale gewoontes/cultuur/tempels/...
 
Het kan wel dat Gulf hun producten nu verkopen. In elk geval is mij destijds bijgebleven dat ik de Total en Shell vrachtwagens zag volkappen uit dezelfde tank als die van BP. Sindsdien geloof ik niet veel meer van de verschillen tussen die merken :D
Goh, toch niet geheel hetzelfde, ook al komen ze uit dezelfde tanks. Verschil zal sowieso miniem zijn natuurlijk. Hoewel, Shell hun 98 is 0% ethanol, andere merken niet altijd, moet toch ergens verschil zitten.
Gewoon niet tanken aan pompen die zelden gebruikt worden is belangrijker dan het merk wel...
Maar we wijken af!
 
volledig akkoord.
authenticiteit is extreem overrated, en dan gaat het ook niet enkel over eten, maar bijvoorbeeld ook over lokale gewoontes/cultuur/tempels/...

f5dab7c519b3d87fe2cd3fb98c93d090.gif
 
De laatste: Dat er een opening is aan de klep over de dop die je benzinetank afsluit. In die opening kan je dus de dop hangen terwijl je tankt. Voordien hing dat gewoon altijd te bengelen tegen de carrosserie terwijl ik tankte. Toen ik dat doorhad 🤯
 
De laatste: Dat er een opening is aan de klep over de dop die je benzinetank afsluit. In die opening kan je dus de dop hangen terwijl je tankt. Voordien hing dat gewoon altijd te bengelen tegen de carrosserie terwijl ik tankte. Toen ik dat doorhad 🤯
Ja zag het onlangs op tiktok:laugh:
Ik kwam ook op die manier tot de ontdekking dat ik een vergiet heel mijn leven verkeerd gebruik en nog meer van die random shit :laugh:
 
Pas een jaar of zes geleden er achter gekomen dat er twee types kruisschoeven bestaan.
Snapte toen ook meteen waarom ik zoveel bits kapotdraaide al die keren dat ik de schroefmachine van m'n zwager leende...
 
Terug
Bovenaan