Last.fm

Doet last.fm bij nog iemand erg raar?

Ik ging net eens op de site kijken en zag toen dat mijn scrobbles nogal onregelmatig zijn de laatste dagen. Gisteren werd er gewoon niks gescrobbled van wat ik beluisterd heb, vandaag heb ik een hoop albums beluisterd waarbij soms maar 80% van de nummers effectief geregistreerd werd of waar soms een handvol nummers een drietal keer geteld werden en andere nummers weer niet.

Momenteel is het scrobblen blijkbaar weer helemaal gestopt.
 
Idem, bij mij geen problemen (deze week) met Last.fm, maar eens disconnecten en weer verbinden helpt doorgaans wel. Door dat te doen, komen de gescrobbelde nummers er meestal alsnog door.
 
Soms onderbreekt het eens voor mij, maar dan disconnect ik Spotify en connect ik het weer opnieuw. @FlyingHorseman; . Spotify afsluiten en openen in combinatie met dat, kan het soms verhelpen.
Idem, bij mij geen problemen (deze week) met Last.fm, maar eens disconnecten en weer verbinden helpt doorgaans wel. Door dat te doen, komen de gescrobbelde nummers er meestal alsnog door.
Bedankt allebei, eens disconnecten met Spotify op last.fm heeft gewerkt. Ik denk dat dan automatisch de scrobbles van de laatste dag opnieuw toegevoegd worden, enkel die van eergisteren staan er niet op.
 
Ja hier ook dikwijls last van maar als je de connectie terug opzet, komen de ontbrekende nummers er alsnog bij heb ik gemerkt.
 
Gezien dat ik een leuke mijlpaal heb bereikt. 1000+ scrobbles voor My Bloody Valentine. Slowdive staat daar ook niet zo heel meer ver van trouwens.
 
Net ontdekt dat ik blijkbaar al een paar dagen niet meer heb gescrobbled omdat - ondanks het wel aangevinkt staat in de instellingen! - de scrobbler niet automatisch opstart met Foobar. De scrobbler is geïnstalleerd op een nieuw toestel, maar dat zou er toch niet mogen toe doen? Plugin is voor zover ik weet ook goed geïnstalleerd.
Tof. 😒
 
Februari

rO5dzBS.png
 
Net ontdekt dat ik blijkbaar al een paar dagen niet meer heb gescrobbled omdat - ondanks het wel aangevinkt staat in de instellingen! - de scrobbler niet automatisch opstart met Foobar. De scrobbler is geïnstalleerd op een nieuw toestel, maar dat zou er toch niet mogen toe doen? Plugin is voor zover ik weet ook goed geïnstalleerd.
Tof. 😒
Niemand die mij hiermee kan helpen?

EDIT: opgelost! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bIxH8pX.png

-> van afgelopen 2 week, met 2 AOTW's.

KGLYvf8.png


En de tags. Vreemd dat er met Noisia en Shpongle geen "electronic bijstaat" maar bon.
 
ten tijde van het zwaarste weekend op bruut toch via radioplus.be


Edit:wel niet via app op mobiel toestel.
Gedaan via firefox extensie web scrobbler.
Is mogelijk ook voor andere browsers beschikbaar.


Werkt nog altijd blijkbaar
 
4631 scrobbles (gemiddeld 43 per dag), 504 artiesten, uit 690 albums en in totaal 1811 verschillende tracks tot dusver in 2022

top artiesten

fwR7m0t.png

top albums

H1aQyK2.png

-> Too Dead Inside is eigenlijk een uitgebrachte single van Glitch Princess, dus kan eigenlijk daarbij opgeteld worden.

top singles

IJU2hlL.png
 
Beginnen scrobblen sinds 10 januari van dit jaar (en 1 weekje scrobbles die niet zijn doorgekomen), vandaag de kaap van 2000 verschillende artiesten overschreden. 5670 scrobbles, 2001 artists, 2496 albums, 2958 tracks. Artiesten komen uit 112 verschillende landen (maar heb bijna 400 bands zonder land-tag, misschien zelf eens werk van maken, want ik kan niet tegen onvolledige metadata :unsure:).
 
Beginnen scrobblen sinds 10 januari van dit jaar (en 1 weekje scrobbles die niet zijn doorgekomen), vandaag de kaap van 2000 verschillende artiesten overschreden. 5670 scrobbles, 2001 artists, 2496 albums, 2958 tracks. Artiesten komen uit 112 verschillende landen (maar heb bijna 400 bands zonder land-tag, misschien zelf eens werk van maken, want ik kan niet tegen onvolledige metadata :unsure:).
Dat laatste is niet zo eenvoudig want er moeten meerdere die artiest met een bepaald land gaan taggen voor het opgenomen wordt. Ik vind het ook frustrerend, en sommige staan ook verkeerd. Ik merk dat er andere zijn die hetzelfde trachten te doen, maar het is nog verkeerder. Queen was plots Deens daar LOL. En Led Zeppelin Slowaaks. En meer van dat soort onzin. Mijn meest beluisterde Japanse artiesten worden ook niet opgenomen onder Japan.

7UlE3vi.png


7TP4vmW.png


Q6gYBjH.png


0hHGemd.png


Ja Japan was het dus. Love en Prince staan ook onder Japan...
 
Laatst bewerkt:
Nog eens een update, een half jaar geleden ondertussen al.

Ranking - land - aantal scrobbles - aantal artiesten van land - drie beste artiesten

1. Verenigde Staten - 18827 (550) Empress Of, Beach House, Sweet Trip
2. Verenigd Koninkrijk - 14335 (368) Cocteau Twins, Slowdive, Radiohead
3. Canada - 8252 (69) Grimes, Crystal Castles, BRAIDS
4. Frankrijk - 4454 (84) Agar Agar, La Femme, Polo & Pan
5. Australië - 2314 (43) Tame Impala, Subjoi, Mall Grab
6. Zuid Korea - 2256 (20) Yukari/Aseul, Peggy Gou, Park Hye Jin
7. Singapore - 2236 (3) Yeule, Jasmine Sokko, Subsonic Eye
8. Japan - 2198 (97) Aya Gloomy, Kinokoteikoku, Yuragi
9. België - 1207 (35) Raar, Cabaret Nocturne, Netsky
10. Ierland - 1168 (18) My Bloody Valentine, U2, The Cranberries

11. Duitsland - 1068 (46) Claes Rosen, Kyodai, Daso
12. Puerto Rico - 853 (3) Buscabulla, Bad Bunny, ILE
13. Noorwegen - 747 (25) SMERZ, SASSY 009, Royskopp
14. Zweden - 739 (45) The Radio Dept., Evigt Morker, iamamiwhoami
15. IJsland - 563 (11) Bjork, Sigur Ros, Vok
16. Nederland - 511 (50) Olivier Heldens, Showtek, Fatima Yamaha
17. Rusland - 469 (16) Kedr Livanskiy, Pinkshinyultrablast, IC3PEAK
18. Colombia - 395 (11) Kali Uchis, Lido Pimienta, Ela Minus
19. Polen - 362 (10) Coals, Radikal Guru, Lenny Valentino
20. Italië - 311 (19) X-Coast, Goblin, Crookers

Ook over 100 scrobbles:
21. Iran - 284 (1) Inkyz
22. Brazilië - 232 (11) CoastDream, Os Tincoas, sonhos tomam conta
23. Hong Kong - 148 (3) Lucid Express, The Marshmallow Kisses, Seasons for Change
24. Spanje - 142 (10) ROSALIA, Trobar de Morte, Crystal Fighters
25. Denemarken - 124 (16) Erika De Casier, MO, Rumskib
26. Oostenrijk - 113 (10) Demuja, Camo & Krooked, Cari Cari
27. Turkije - 112 (3) She Past Away, Aleksandir, Ekin Biril
28. Nieuw-Zeeland - 102 (4) Fazerdaze, Tamaryn, Lorde

Nieuw-Zeeland en Hong Kong zijn nieuw met over 100 scrobbles. Verder Puerto Rico grote stijger door mijn Buscabullaobsessie. Zweden en Colombia doen het ook goed. Verder een grote stijging voor Singapore door mijn andere grote obsessie: yeule. Japan maakt ook enorm grote sprongen. Tussen Australië (nummer 5) en Japan (nummer 8) staat het dicht op elkaar. Japan bijna 100 beluisterde artiesten.
 
Terug
Bovenaan