Last.fm

Topalbums laatste 3 maanden:
b9b662e7372dc737d7bccc975aadca1b14d67b8f.webp

😍
 
Eens gekeken hoeveel artiesten ik beluisterd heb van elk land. Top 10 zo, de rest in spoiler per continent.

Most artists listened by countries:
1. United States - 577
2. United Kingdom - 383
3. Japan - 115
4. France - 99
5. Canada - 75
6. Netherlands - 53
7. Sweden - 49
8. Australia - 47
9. Germany - 47
10. Belgium - 38

Gewoon even voor het gemak twijfelgevallen ergens geplaatst. Caucascus dus bij Azië. Turkije en Rusland bij de EU.

Latin America:
Mexico - 18
Colombia - 15
Brazil - 14
Jamaica - 13
Chile - 10
Peru - 4
Argentina - 4
Venezuela - 3
Puerto Rico - 3
Cuba - 2
Barbados - 2
Uruguay - 2
Dominica - 1
Bahamas - 1
Costa Rica - 1
Paraguay - 1

Africa:
South Africa - 5
Nigeria - 4
Niger - 2
Mali - 2
Cabo Verde - 2
Algeria - 1
Senegal - 1
Cote D'Ivoire - 1 (Ivory Coast)
Cameroon - 1
Egypt - 1
Sudan - 1
Madagascar - 1
Mozambique - 1
Zimbabwe - 1
Zambia - 1
Democratic Republic of Congo - 1
Angola - 1
Benin - 1

Europe:
UK - 383
France - 99
Netherlands - 53
Sweden - 49
Germany - 47
Belgium - 38
Norway - 28
Italy - 22
Ireland - 20
Denmark - 18
Russia - 18
Spain - 15
Finland - 14
Iceland - 13
Poland - 12
Austria - 10
Ukraine - 8
Greece - 7
Switzerland - 6
Estonia - 6
Lithuania - 5
Turkey - 5
Romania - 4
Portugal - 4
Bulgaria - 4
Slovenia - 4
Hungary - 3
Albania - 3
Moldova - 3
Czech Republic - 2
Slovakia - 2
Serbia - 2
Belarus - 1
Latvia - 1
Liechtenstein - 1
North Macedonia - 1
Kosovo - 1
Montenegro - 1
Bosnia & Herzegovina - 1
Croatia - 1
Faroe Islands - 1

Asia:
Japan - 115
South Korea - 19
Indonesia - 17
Malaysia - 8
China - 8
Israël - 4
Philippines - 4
Vietnam - 4
Singapore - 3
Hong Kong - 3
Mongolia - 3
Taiwan - 2
Thailand - 2
Armenia - 2
Azerbaijan - 2
Pakistan - 2
Iran - 1
India - 1
Syria - 1
Kazakhstan - 1
Georgia - 1

Oceania:
Australia - 47
New Zealand - 16

Ik weet niet of er iets opvallends bijzit. Argentinië misschien een beetje weinig tegenover de andere Latijns-Amerikaanse landen, geen idee waarom. Tsjechië vind ik ook opvallend tegenover de rest. Indonesië en Maleisië dan wellicht weer opvallend hoog. India moet misschien ietsje hoger. En Zuid-Korea eigenlijk ook.
 
Laatst bewerkt:
9 maand aan het scrobblen, net de kaap van 5000 artiesten gepasseerd :unsure:.

Jammer dat ik zo lang heb gewacht om op de bandwagon te springen.
 
Ik ben hier ook maar eens mee begonnen vorige week ongeveer. Ondertussen toch al een 752 scrobbles.


Je hebt er een volger bij ;) .
 
Wel jammer dat last.fm niet echt een groepfunctie heeft, om je volgers per groep te catagoriseren of een soort groep van mensen (bvb. een BG groep). Nu zijn mijn volgers een doolhof en weet ik amper waarvoor ze staan, ook omdat ze vaak andere namen hebben dan waaraan ik ze zou herkennen.

Artiest top 50 (deel 2 en 3 in spoiler)

BvR1J07.png


zmkXK8c.png


FfpitW4.png

Album top 10

lvfYNwB.png


Meest gespeelde songs

WsbcZF9.png
 
Over een kleine twee weken heb ik mijn eerste jaarraport. De kaap van de 30.000 scrobbles en 7000 verschillende artiesten ben ik al gepasseerd.
 
Stevig. Teller staat op 5189 scrobbles in 2022, de voorbije 5 jaar deed enkel 2019 slechter (4289 scrobbles).
Ik luister wel nog bijna uitsluitend via Spotify. Enkel 's ochtends of in de auto staat de radio nog aan, en cd's of platen heb ik niet (meer). Dus bijna alles wat ik beluister wordt ook gescrobbled.
 
Ik luister wel nog bijna uitsluitend via Spotify. Enkel 's ochtends of in de auto staat de radio nog aan, en cd's of platen heb ik niet (meer). Dus bijna alles wat ik beluister wordt ook gescrobbled.
Toevallig IT'er? :unsure:

Is inderdaad veel, ik kan zo'n cijfers sowieso niet halen door de vele vergaderingen op het werk. En sporten is ook altijd zonder muziek.

12,202 scrobbles, 1,729 artiesten voor 2022.

Minste was in 2017, slechts 3,915. Periode op mijn vorig werk was er ook een no music policy (ook geen koptelefoon) en dat merk je wel hard in de cijfers, zes jaar lang rond de 5000 scrobbles.
 
Toevallig IT'er? :unsure:

Is inderdaad veel, ik kan zo'n cijfers sowieso niet halen door de vele vergaderingen op het werk. En sporten is ook altijd zonder muziek.

12,202 scrobbles, 1,729 artiesten voor 2022.

Minste was in 2017, slechts 3,915. Periode op mijn vorig werk was er ook een no music policy (ook geen koptelefoon) en dat merk je wel hard in de cijfers, zes jaar lang rond de 5000 scrobbles.
Geen IT'er, maar amai, een no music policy zou ik geen twee dagen volhouden :laugh:. Ik werk 4/5de en werk ook 1 a 2 dagen / week van thuis uit, dan staat de muziek hier op van 7 tot 24 ofzo. Zelfde voor de weekends.

Weken met veel vergaderingen of verplaatsingen zijn de cijfers hier ook wel een stuk minder, al laat ik bij online luistervergaderingen de muziek ook gewoon aan staan :unsure:.
 
Bij mij is dat vooral tussen 8 en half 5 en daarna is het de vriendin haar muziek in huis. Ook voor de dochter. Dat behoedt mijn Spotify van K3 voorstellen.
 
Geen IT'er, maar amai, een no music policy zou ik geen twee dagen volhouden :laugh:. Ik werk 4/5de en werk ook 1 a 2 dagen / week van thuis uit, dan staat de muziek hier op van 7 tot 24 ofzo. Zelfde voor de weekends.

Weken met veel vergaderingen of verplaatsingen zijn de cijfers hier ook wel een stuk minder, al laat ik bij online luistervergaderingen de muziek ook gewoon aan staan :unsure:.
Ik wist van niet beter, nu zou ik dat gewoon doen zonder er vragen bij te stellen. Maar dat is inderdaad wel fucked up. :unsure:
En telewerken doe ik niet aan mee, genoeg gedaan tijdens covid. :D
 
Wel jammer dat last.fm niet echt een groepfunctie heeft, om je volgers per groep te catagoriseren of een soort groep van mensen (bvb. een BG groep). Nu zijn mijn volgers een doolhof en weet ik amper waarvoor ze staan, ook omdat ze vaak andere namen hebben dan waaraan ik ze zou herkennen.

Artiest top 50 (deel 2 en 3 in spoiler)

BvR1J07.png


zmkXK8c.png


FfpitW4.png

Album top 10

lvfYNwB.png


Meest gespeelde songs

WsbcZF9.png
Voor de laatste vernieuwing van Lastfm was die functie er wel. Er was toen nog een groep van het vorige forum. Spijtig dat het er niet meer is idd.
 
Terug
Bovenaan