Hopelijk snel beterschap en op zijn minst een stabiel zicht
@Mr.Anderson!
Ik twijfel maar zo'n situaties schrikken me wel af en dat je niet weet hoelang het goed zal blijven (en de prijs).
Dank u wel!
Edit: Ik denk wel dat m'n ogen stabiel zullen blijven (ik ben er 34). Prijs was € 2000 per oog waarvan ik € 100 per oog terugkrijg via de ziekenkas.
Ik heb de mijne in 2019 laten laseren en bij mij heeft het ook wat geduurd voor het in orde was, eerste week dacht ik echt dat ik de zeldzame pechvogel was bij wie het misgelopen was maar daarna was het wel in orde, sommige ogen hebben gewoon meer tijd nodig.
Komt wel goed, toch?
Blij dat te horen.
Even een update:
Eind dag 4 post operatie was geen pretje. De hele dag computerwerk en tegen 's avonds had ik barstende koppijn en was ik heel misselijk. Zicht voelde aan alsof ik een -4 had. Contact opgenomen met de oogarts en al m'n zorgen gecommuniceerd. Oogarts wou mij, na mijn klachten, z.s.m. zien.
Gisteren mocht ik langsgaan in het ziekenhuis op de dienst oftalmologie waar de oogarts werkt. Alles werd gecontroleerd. Ogen zijn goed aan het genezen en de operatie is vlekkeloos verlopen. Pathologisch lijkt dus alles in orde te zijn met mijn oog.
Er moet bij dergelijke operaties een restdikte van het hoornvlies gerespecteerd worden, om de stevigheid (vermijden van ectasie) te garanderen. Mijn hoornvlies was dunner dan gemiddeld. Wat wil zeggen dat ik maar tot een bepaalde sterkte kon gelaserd worden (de sterkte die ik heb viel net binnen de veilige grens). Daarbij speelt de pupilgrootte ook een rol. Een grotere pupil vraagt een grotere optische zone, wat dan weer wil zeggen dat men uiteindelijk dieper moet gaan laseren. Mijn pupillen waren groter dan gemiddeld, wat ook weer in m'n nadeel speelde.
Kortom: ik ging zeker geen overcorrectie halen want dat viel buiten de veilige grens. En dat wist ik. Maar, ik zit met een ondercorrectie. Zaterdag was die -0.5 in beide ogen, gisteren was dan -0.25 in beide ogen (subjectieve testen).
Oogarts denkt dat mijn accommodatievermogen nog niet overweg kan met de ondercorrectie, als ik het goed begreep. Dat zal komen. Waardoor ik gewoon heel slecht zie en mijn ogen niet scherp kunnen stellen. Geduld, was de boodschap.
@Slyke jij haalde dat accommodatievermogen enkele posts terug aan, wat is dat eigenlijk precies? Ik was daarin niet helemaal mee.
Sowieso zal ik moeten leven met die ondercorrectie. Had ik het op voorhand allemaal geweten, dan had ik enkele weken lenzen gedragen die eigenlijk -0.5 of -0.25 te weinig sterk waren om te zien of dat doenbaar is.
Voorlopig zie ik nog slechter dan die -0.5 restwaarde. Dus ik kan het nog niet weten. Het kan weken tot maanden duren volgens de oogarts. Ook werd gezegd dat maar weinig mensen perfect op de 0 uitkomen, geen idee wat ik daarvan moet geloven.
Zaterdag opnieuw controle.
Als ik zowat op Reddit lees, zegt men daar dat je toch zeker een maand moet wachten vooraleer je conclusies kan trekken. Een maand zal nog nooit zo lang geduurd hebben. O, en verder 'graven' op Reddit was het slechtste idee ooit.