Laserbehandeling ogen

Dark Vampire

Active member
Op 9Lives altijd dit topic gevolgd, en gisteren was het dan eindelijk mijn beurt; Heb een Lasik ingreep gehad in UZ Leuven.
Op voorhand een Xanax gekregen voor te kalmeren, en oogdruppels voor te verdoven. De ingreep ging heel snel (max 10min waarbij het laseren een 40 seconden per oog was gok ik) en na de ingreep even gerust met de ogen dicht, waarna mijn zicht eigenlijk al heel goed was.
Thuis goed gerust in het donker voor mijn ogen wat rust te geven.
Vandaag dan terug op controle geweest en alles was in orde.
Nu de komende tijd regelmatig oogdruppels nemen en eind deze maand nog eens op controle gaan.

Even nog wennen aan het feit dat ik geen bril meer op moet zetten, al een paar keer gehad dat ik hem bvb van het nachtkastje wou pakken uit gewoonte. 😅

Nog mensen die dit hebben laten doen en nog steeds tevreden zijn?
 
Geniet ervan. Ik weet nog hoe zalig ik die eerste maanden vond. Dat was echt wennen: alles constant haarscherp zien, het uur op de wekker ‘s nachts, de maand nadien op een feestje geen last hebben van lenzen... Zelfs vlak na de operatie kon ik als passagier al nummerplaten lezen onderweg naar huis zonder bril of lenzen. Ik vind dat nog altijd een van de beste (toch tamelijke dure) luxekeuzes in mijn leven.
 
Geniet ervan. Ik weet nog hoe zalig ik die eerste maanden vond. Dat was echt wennen: alles constant haarscherp zien, het uur op de wekker ‘s nachts, de maand nadien op een feestje geen last hebben van lenzen... Zelfs vlak na de operatie kon ik als passagier al nummerplaten lezen onderweg naar huis zonder bril of lenzen. Ik vind dat nog altijd een van de beste (toch tamelijke dure) luxekeuzes in mijn leven.
Dankjewel! ☺️
Hier ook super blij dat ik de stap gezet heb, ook al kost het best wat inderdaad. Ik begrijp je volledig van die wekker en nummerplaten enz! Ook geen last nu van een aangedampte bril met dat mondmasker. 😄
 
Ik was ook van plan het te doen, maar 't is vooral de kostprijs die mij voorlopig toch beetje belet.

Is er feitelijk een risico gepaard met zo'n ingreep? Volgens de site wel, maar vraag me af of dat vooral "juridische dekking" is en dat zoiets gewoon routine is geworden.

Had mij ook laten wijsmaken dat ge dan een week thuis met zo'n soort van skibril moet rondlopen om te vermijden dat er iets in uw ogen komt of iets dergelijks. Ook quatsch? :D
 
Ik heb €3500 betaald voor de ingreep en €100 per oog teruggetrokken van de mutualiteit.

Had mij ook laten wijsmaken dat ge dan een week thuis met zo'n soort van skibril moet rondlopen om te vermijden dat er iets in uw ogen komt of iets dergelijks. Ook quatsch?
Ik moest die alleen ‘s nachts dragen om te voorkomen dat je in uw ogen wrijft (zodat je dat flapje niet terug los maakt). Uiteindelijk na een paar nachten vond ik slapen met die bril gevaarlijker dan hem niet dragen, omdat die niet stevig genoeg bleef zitten tijdens het slapen, dus na een nacht of drie heb ik dat opgegeven denk ik. Het gevaarlijkste is inderdaad na een paar dagen een licht jeukerig gevoel (flapje aan het genezen), je mag dan echt niet gaan wrijven, das al.
 
Ik heb dat ook al overwogen maar staat niet op de planning. Hoe zit dat eigenlijk met uw zicht dat achteruitgaat op termijn na de operatie?

Dacht eens gehoord te hebben dat je sowieso ooit terug een bril zal moeten dragen.
 
Ik heb dat ook al overwogen maar staat niet op de planning. Hoe zit dat eigenlijk met uw zicht dat achteruitgaat op termijn na de operatie?

Dacht eens gehoord te hebben dat je sowieso ooit terug een bril zal moeten dragen.

Mijn operatie is nu 12 jaar geleden. Ik zie nog perfect maar merk dat de overgang van dicht naar ver soms iets trager begint te gaan.

De oogarts had me verwittigd dat de normale veroudering van de ogen na de operatie gewoon doorgaat. Dus een bril op latere leeftijd kan altijd maar de correctie die ze uitgevoerd hebben zou blijven.
 
Ik moest die alleen ‘s nachts dragen om te voorkomen dat je in uw ogen wrijft (zodat je dat flapje niet terug los maakt). Uiteindelijk na een paar nachten vond ik slapen met die bril gevaarlijker dan hem niet dragen, omdat die niet stevig genoeg bleef zitten tijdens het slapen, dus na een nacht of drie heb ik dat opgegeven denk ik. Het gevaarlijkste is inderdaad na een paar dagen een licht jeukerig gevoel (flapje aan het genezen), je mag dan echt niet gaan wrijven, das al.

Ben vooral daar erg bang voor feitelijk :D
Eens in uw oog wrijven is wel snel & onbewust gebeurd.
 
Hier ook super content, ondertussen toch ook al 4-5jaar geleden.
Gewoon dag zelf is wat lastig, ik denk dat ik niet lang met die bril heb moeten slapen, of kan mij daar toch weinig van herinneren.
Ook niet echt veel drang of jeuk gehad om daar echt te moeten gaan in wrijven.
Volgende dag kon je al perfect zien en je leven hervatten zonder stomme lenzen of bril.
Voor mij is die prijs het meer dan waard, daar denk ik totaal niet meer aan.

Dat je ooit nog een bril gaat nodig hebben is dan eerder leesbril (ouderdomsbril), niet perse dat u algemeen zicht serieus achteruit gaat.
Aleja die kans is er altijd veronderstel ik.
 
Iemand ik ken heeft dit laten doen en jaar later moest ze al terug een bril dragen , dus ik ga het zelf nooit doen .
 
Net zoals op 9lives zou ik de mensen die het overwegen, willen aanraden om eens wat te lezen op deze facebook groep:

Deze groep heeft mij overtuigd om het niet te doen. De risico's waren voor mij te groot t.o.v. de kleine ergernis van het dragen van lenzen. Als ik ook maar één van de nadelen zou ondervinden van LASIK (slecht/onmogelijk nachtzicht, droge pijnlijke ogen heel je leven lang, flap dislocation, slechter zicht dan ervoor en niet meer volledig op te lossen met een bril, ...), zou ik al spijt hebben van de ingreep. Een ander probleem is dat problemen dikwijls pas ontstaan vele jaren na de operatie, dus ik zou nooit gerust meer zijn.

Nu, als je na het lezen van die groep nog altijd overtuigd bent van het te doen, zal ik je niet proberen tegenhouden. Wees je gewoon bewust van de risico's. Het blijven je ogen en LASIK blijft een niet-noodzakelijke ingreep.
 
Over hoeveel % van de ingrepen gaat dit dan? Over iets goed wordt altijd minder geschreven of reactie gegeven. Maar iemand die niet content is met iets of slechte ervaring heeft daar wordt graag over gesproken en gedeeld. Dat is met alles zo.
 
Over hoeveel % van de ingrepen gaat dit dan? Over iets goed wordt altijd minder geschreven of reactie gegeven. Maar iemand die niet content is met iets of slechte ervaring heeft daar wordt graag over gesproken en gedeeld. Dat is met alles zo.
Klopt, maar zelfs al gaat het in de meeste gevallen goed, je moet maar bij het percentage zitten waar het misloopt (terwijl je perfect verder kon leven met lenzen). In absolute aantallen zijn er in ieder geval genoeg mensen met complicaties getuigt die facebook groep. Het probleem is ook dat de complicaties zelfs 10 jaar na de behandeling pas kunnen optreden. Ik zou zelf nooit meer gerust zijn na zo'n behandeling.
 
De vrouw van men schoonbroer heeft dat ook laten doen. Dacht een dikke 4000€.

Kunde eigenlijk een lui oog ook laten behandelen?
 
Over hoeveel % van de ingrepen gaat dit dan? Over iets goed wordt altijd minder geschreven of reactie gegeven. Maar iemand die niet content is met iets of slechte ervaring heeft daar wordt graag over gesproken en gedeeld. Dat is met alles zo.
We spreken hier wel over uw ogen hé en niet over de nieuwste smartphone die ge in 't slechtste geval moet verkopen omdat hij niet aan uw verwachtingen voldoet. Once it's done it's done, no way back.
 
Ik denk dat ik niet op die link ga klikken dus, ik wil goed slapen vanavond 😂
Het is niet mijn doel om mensen die het laten doen hebben bang te maken. Als je het hebt laten doen, kan je niet meer terug en heeft het ook geen zin om je er druk over te maken. Als je op dit moment geen complicaties hebt, gewoon vergeten wat ik gezegd heb. ;)

Ik wil enkel de mensen die het nog niet laten doen hebben en het wel overwegen de andere kant laten zien. Ik was eerst ook heel overtuigd om het te laten doen, totdat ik die groep begon te volgen en zag waar die mensen dagelijks mee te maken krijgen. Dan besefte ik hoe goed ik het wel niet heb met mijn lenzen. Soms hebben mensen zo'n negatieve verhalen nodig om te beseffen hoe goed hun huidige situatie wel niet is.
 
Terug
Bovenaan