Laserbehandeling ogen

Ik heb in 2020 een SMILE laserbehandeling gehad. Dit door Dr. Vereecken Guy in Gent. Een zeer goede oogarts. Een van de beste beslissingen in mijn leven. Het was pijnloos (beetje irritatie tijdens) & snel (letterlijk langer gewacht in de wachtzaal dan ze effectief bezig waren aan mijn ogen). Het ambetante erna vond ik de droogheid, maar ik heb van nature al droge ogen, dus dat is het enige 'nadeel'. Sommigen ervaren die droogheid niet, dus dit is waarschijnlijk zelfs persoonsgebonden. Wie twijfelt : stop met twijfelen en doe het (als het kan uiteraard)! 🙂
 
Hier destijds in 2009 laten doen door een Turkse oogarts, in Amsterdam op voorcontrole, de operatie zelf was in Istanbul met de toen laatste laser technologie IntraLase. Heeft me 2000 EUR gekost incl. hotel half pension. In belgië kon het toen tot 5-6K kosten.

3 jaar geleden meegeholpen met een verhuis, en de hoek van een tafel in m'n linkeroog gehad... Enorm pijnlijk gedurende meerdere uren, en dan maar naar 't spoed gegaan waar de oogarts van wacht me goed geholpen heeft door het flapje weer recht te zetten, en druppelen maar! :D
 
Even mij ervaring posten als info:

Ben een late dertiger, heb een lui oog en heb het "goede" oog voor een eerste maal in 2004 laten behandelen (Dr. Sallet - https://www.ooginstituut.be/ ) , na een aantal jaar terug verlies van zicht, terug advies gevraagd en hetzelfde oog een 2de maal laten behandelen in 2018. In beide gevallen uitermate tevreden over het resultaat met sterke verbetering voor het lezen (niet perfect maar een cola blikje lezen lukt prima) en eveneens een verbetering voor het zicht in de verte. Wel meegeven dat ook mijn "goede" oog nooit echt goed is geweest (meerdere afwijkingen).

Behandelen van het luie oog is mogelijk maar weinig zinvol in mijn geval.
 
Vorige donderdag een SMILE behandeling laten uitvoeren in Gent. Operatie was zeer snel voorbij. Zicht was al na een paar uur beter maar elke keer als ik druppels in mijn ogen doe wordt mijn zicht terug wazig, is dit normaal? We zijn nu al 4 dagen verder en ogen worden nog steeds wazig na de druppels.
 
Vorige donderdag een SMILE behandeling laten uitvoeren in Gent. Operatie was zeer snel voorbij. Zicht was al na een paar uur beter maar elke keer als ik druppels in mijn ogen doe wordt mijn zicht terug wazig, is dit normaal? We zijn nu al 4 dagen verder en ogen worden nog steeds wazig na de druppels.
Welke arts?

Ik zou eens bellen en navragen.
 
Net zoals op 9lives zou ik de mensen die het overwegen, willen aanraden om eens wat te lezen op deze facebook groep:

Deze groep heeft mij overtuigd om het niet te doen. De risico's waren voor mij te groot t.o.v. de kleine ergernis van het dragen van lenzen. Als ik ook maar één van de nadelen zou ondervinden van LASIK (slecht/onmogelijk nachtzicht, droge pijnlijke ogen heel je leven lang, flap dislocation, slechter zicht dan ervoor en niet meer volledig op te lossen met een bril, ...), zou ik al spijt hebben van de ingreep. Een ander probleem is dat problemen dikwijls pas ontstaan vele jaren na de operatie, dus ik zou nooit gerust meer zijn.

Nu, als je na het lezen van die groep nog altijd overtuigd bent van het te doen, zal ik je niet proberen tegenhouden. Wees je gewoon bewust van de risico's. Het blijven je ogen en LASIK blijft een niet-noodzakelijke ingreep.

Ik heb transprk laten doen, dat is een flaploze techniek. Beste beslissing ooit, en geen enkel van de nadelen van lasik. Plus twas goedkoper
 
Vorige donderdag een SMILE behandeling laten uitvoeren in Gent. Operatie was zeer snel voorbij. Zicht was al na een paar uur beter maar elke keer als ik druppels in mijn ogen doe wordt mijn zicht terug wazig, is dit normaal? We zijn nu al 4 dagen verder en ogen worden nog steeds wazig na de druppels.
Ik heb dit ook. Ik denk dat dit wel normaal is.
 
Wegens de cash ervaringen in ander topic inderdaad hier ook bij Dr Sallet in Aalst/Erembodegem gewoon bancontact of overschrijving (4-5jaar geleden).
Als ze cash zouden vragen vraag ik 500€ korting.
 
Ik heb dit ook. Ik denk dat dit wel normaal is.
We zijn nu zo'n 2 weken verder en het begint te beteren nu. Ik heb wel speciale druppels met olie gekregen die ik in mijn ogen moet doen voor ik ga gaan slapen. Blijkbaar komt de wazigheid door droge ogen.
 
We zijn nu zo'n 2 weken verder en het begint te beteren nu. Ik heb wel speciale druppels met olie gekregen die ik in mijn ogen moet doen voor ik ga gaan slapen. Blijkbaar komt de wazigheid door droge ogen.
Ah, mag ik vragen welke oogdruppels je nu gebruikt? Ik heb zelf ook droge ogen en dacht dat het normaal was dat ik wazig zag na het gebruik van de oogdruppels.
 
Gedaan in Latem voor €3000. Betaling via Bancontact, niets van cash of zwart geld.
Als ik mij niet vergis kunnen verschillende artsen in Latem laseren. Hangt dus vooral van uw arts af.
Overal waar ik informeerde vroeg men ook cash, waar ik dan weer een serieuze schrik van heb.
 
Iemand ervaring bij deze kliniek: https://www.vryghem.eu/nl/refractieve-chirurgie ?
Al enkele positieve ervaringen over gehoord - maar was benieuwd of er nog mensen iets over konden vertellen.

Femto-lasik is volgens die beschrijving 'nieuwer' dan traditionele lasik, daar iemand ervaring mee?
Ik heb mijn operatie daar laten doen, in oktober 2018.

Eerst op vooronderzoek bij mijn eigen oogarts, en die hebben blijkbaar nog samengewerkt dus naar daar doorverwezen. Heel tevreden van. Wel veel geduld hebben want ik heb daar bijna een hele namiddag gezeten. Ik weet niet of het nu nog zo is, maar de operatie wordt opgenomen en die beelden worden “live” uitgezonden in de wachtkamer. :unsure: Best een chauffeur meenemen die daartegen kan. Operatie zelf duurt maar enkele seconden (+/- 7 seconden per oog, was het bij mij denk ik?) en daar bent ge echt snel vanaf. Dan doet die nog een controle van die flap beneden en dan moogt ge vertrekken. Zicht in de wachtkamer was nog heel troebel maar onderweg naar huis kon ik al nummerplaten lezen en dat was echt een wow-moment om dat te kunnen in jaaaaren, zonder bril of lenzen.
 
Ik heb mijn operatie daar laten doen, in oktober 2018.

Eerst op vooronderzoek bij mij eigen oogarts, en die hebben blijkbaar nog samengewerkt dus naar daar doorverwezen. Heel tevreden van. Wel veel geduld hebben want ik heb daar bijna een hele namiddag gezeten. Ik weet niet of het nu nog zo is, maar de operatie wordt opgenomen en die beelden worden “live” uitgezonden in de wachtkamer. :unsure: Best een chauffeur meenemen die daartegen kan. Operatie zelf duurt maar enkele seconden (+/- 7 seconden per oog, was het bij mij denk ik?) en daar bent ge echt snel vanaf. Dan doet die nog een controle van die flap beneden en dan moogt ge vertrekken. Zicht in de wachtkamer was nog heel troebel maar onderweg naar huis kon ik al nummerplaten lezen en dat was echt een wow-moment om dat te kunnen in jaaaaren zonder bril of lenzen.
Dat van die uitzending heb in ook al gelezen, freaky :unsure:
Was dat bij u al femto-lasik? Of traditionele?

In de vriendenkring ook enkel positieve ervaring - wel enkele weken ‘nazorg’ met druppelkes/olie, voor de rest geen klachten.

7 sec per oog is wel geschift weinig. :') zeker omdat ge dan +- 4000 EUR betaalt voor uw beide ogen.
 
Bij mij was dat al femto lasik. Ge voelt daar echt niets van. Het laseren zelf vond ik wel wat naar verbrand rieken. :unsure: En dan spoelt die na met superveel ontsmetting (?), waarschijnlijk daarom dat mijn zicht ook zo troebel was.

Ik moest verschillende dagen druppels gebruiken en ook een slaapbril voor ‘s nachts dragen. De dag na de operatie op controle bij mijn oogarts en ik geloof na 1,5 week nog eens. Toen was de flap eigenlijk al mooi terug dichtgegroeid. De dag nadien kon ik perfect lezen zonder bril of lenzen, en functioneren (geen hoofdpijn gehad of dergelijke). Met die slaapbril (net een skibril) kon ik écht niet slapen. Ik trok die hard aan maar door op mijn zij te liggen had ik meer schrik dat die ik mijn oog ging komen, terwijl het net de bedoeling is om uit ogen te blijven natuurlijk (om te voorkomen dat ge gaat wrijven in uw ogen als ze jeuken omdat ze aan het genezen zijn). Dus na 2 nachten heb ik die niet meer opgezet.
Maar klopt, operatie kostte 4000 à 4500 euro indien nog behandeling tegen astigmatisme denk ik? Geen idee van de prijzen nu. En daar kwam mijn mutualiteit dan voor 100 euro per oog tussen dus ik kan gerust begrijpen dat veel mensen daar over twijfelen.

Ik kan altijd mijne DVD eens zoeken als ge wilt hé. :unsure: Beeldmateriaal zegt zoveel meer!
 
Ik las gisteren ergens iets dat philippe geubels lensimplantaten zou hebben en daar vrij tevreden over is.

Ik had er nog nooit van gehoord.

2800 euro per oog, wtf.. en geen euro van terugtrekken via de sickencast. Ik zal wel blijven brillen.
 
Terug
Bovenaan