Laserbehandeling ogen

Ik las gisteren ergens iets dat philippe geubels lensimplantaten zou hebben en daar vrij tevreden over is.

Ik had er nog nooit van gehoord.

2800 euro per oog, wtf.. en geen euro van terugtrekken via de sickencast. Ik zal wel blijven brillen.
Same. 🤓
(Kan je in Welcome to the AA horen ergens in de eerste minuten al).
 
Ik las gisteren ergens iets dat philippe geubels lensimplantaten zou hebben en daar vrij tevreden over is.

Ik had er nog nooit van gehoord.

2800 euro per oog, wtf.. en geen euro van terugtrekken via de sickencast. Ik zal wel blijven brillen.
Binnen een week nalf zijn we 2022 en jij hebt nog nooit over lensimplantaten gehoord?
 
Binnen een week nalf zijn we 2022 en jij hebt nog nooit over lensimplantaten gehoord?

Ik zweer het!

ben er wel niet actief mee bezig. Sinds een aantal jaar aan laseren aan het denken, maar telkens aan het uitstellen. Had niet over alternatieven gezocht of zo.
 
Aantal ooglaserbehandelingen stijgt fors door corona: “Kostprijs na 7 à 8 jaar terugverdiend”

Tegengekomen via:

Philippe Geubels onderging oogoperatie en heeft geen bril meer nodig: “Ik wilde het al lang”
"Bovendien is een bril ook niet handig als je gaat zwemmen, bij het dragen van een mondmasker of als je in de winter van buiten naar binnen gaat omdat een bril dan aandampt.” En dan is er nog de seks, aldus Geubels. “Je moet altijd kiezen: poep ik met bril of zie ik ze niet. Ik ben twintig jaar getrouwd, dus ik doe het zonder bril.“
:laugh:
 
Ik las gisteren ergens iets dat philippe geubels lensimplantaten zou hebben en daar vrij tevreden over is.

Ik had er nog nooit van gehoord.

2800 euro per oog, wtf.. en geen euro van terugtrekken via de sickencast. Ik zal wel blijven brillen.
Beste beslissing óóit van mij.

Voor laseren was mijn hoornvlies te dun en niet aan te raden bij bureauwerk want er is ook een verhoogd risico op droge ogen.

Weet de prijs niet meer exact maar ik denk een jaar of 8 geleden ongeveer 3000 in totaal betaald te hebben. Inmiddels terugverdiend want lenzen + bril kosten meer dan 300 per jaar.

Serieus, met lenzen en/of bril zit ge elke dag meerdere keren te kloten. Ik kan maar weinige dingen bedenken die een betere return on investment/comfort bieden.
 
Beste beslissing óóit van mij.

Voor laseren was mijn hoornvlies te dun en niet aan te raden bij bureauwerk want er is ook een verhoogd risico op droge ogen.

Weet de prijs niet meer exact maar ik denk een jaar of 8 geleden ongeveer 3000 in totaal betaald te hebben. Inmiddels terugverdiend want lenzen + bril kosten meer dan 300 per jaar.

Serieus, met lenzen en/of bril zit ge elke dag meerdere keren te kloten. Ik kan maar weinige dingen bedenken die een betere return on investment/comfort bieden.
Ik draag amper lenzen maar mijn bril van om en bij de 200€ gaat toch al rap 5 jaar mee, hoe kom je dan aan +300 per jaar?
 
Lenzen zijn inderdaad wel een kost van €360 jaar (bij mij). Zo'n operatie zou beter zijn op termijn, maar dat is meteen een hele brok geld.
 
Hier ook 12 jaar geleden laten laseren.
Heel lang geniet van gehad maar nu is het beste er al terug aan af en moet ik terug brillen (-.5 en -.75)
Was toen zo een 3500 EUR
 
Ik zou wel graag mijn ogen laten laseren, maar ik ben enorm gevoelig aan mijn ogen. Een bezoek aan de oogarts gaat gegarandeerd al gepaard met enorm veel tranen, en ik kan al niet iemand anders zijn lenzen zien in doen, laat staan dat ik het zelf zou moeten proberen...

Ik vermoed dat dit allemaal plaatselijke verdoving is, en dat je daar dus bewust bij blijft? Want ik vrees ervoor of dat dan een goed plan is...
 
Ik draag amper lenzen maar mijn bril van om en bij de 200€ gaat toch al rap 5 jaar mee, hoe kom je dan aan +300 per jaar?
Ik draag geen lenzen maar zelfs een pearle bril kost bij mij al 500 Euro dankzij zware glazen en dus veel verdunning en om de 2-3j ook nog eens een aanpassing van de glazen nodig sinds mijn 35ste.
Dan ook telkens nog eens een goedkope zonnebril op sterkte va 150 euro en ik zal ook wel rond die 300 per jaar zitten.

Maar aan uw ogen laten sleutelen als je om de 2-3j aan de sterkte/as/whatever moet sleutelen, da's ook geen oplossing dan.
Mijn zus heeft het in november laten doen, zij gaat meermaals per week gaan joggen dus die is euforisch nu. 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Er zijn blijkbaar oogartsen, zelfs centra, die tot 4000 euro CASH vragen voor een kwartiertje LASIK. Een week op voorhand laten ze dat weten aan hun patiënten, zo wereldvreemd zijn ze dan. Enkel cash, met geen enkel andere mogelijkheid. Geneeskunde onwaardig.
 
Er zijn blijkbaar oogartsen, zelfs centra, die tot 4000 euro CASH vragen voor een kwartiertje LASIK. Een week op voorhand laten ze dat weten aan hun patiënten, zo wereldvreemd zijn ze dan. Enkel cash, met geen enkel andere mogelijkheid. Geneeskunde onwaardig.

Plastische chirurgie/ooglaserklinieken zijn gekend daarvoor. Dat is fraude alom daar.

Overweeg om het in Rotterdam te laten doen. Dezelfde ingreep is 1.000 euro goedkoper dan in België en waarschijnlijk mag je daar per bank betalen :p
 
Plastische chirurgie/ooglaserklinieken zijn gekend daarvoor. Dat is fraude alom daar.

Overweeg om het in Rotterdam te laten doen. Dezelfde ingreep is 1.000 euro goedkoper dan in België en waarschijnlijk mag je daar per bank betalen :p
Visus oogkliniek? Ik heb transprk laten doen daar. Een aanrader, heel professionele kliniek.
 
Visus oogkliniek? Ik heb transprk laten doen daar. Een aanrader, heel professionele kliniek.

Ja, dat was die die ik op het oog had.

Als je die prijzen vergelijkt met bijvoorbeeld de oogklinieken rond Gent. dan is dat toch een groot verschil.

transprk zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn in mijn geval (Ik zit met -7)
 
Ik twijfel al jaren om mijn ogen te laten laseren omdat ik mijn lenzen niet meer kan verdragen en 90% van de tijd mijn bril draag. Draag ik lenzen in die andere 10% heb ik massa's last. Een bril stoort me niet, ben dat gewend ondertussen maar is wel vervelend voor mijn job.

Die transPRK ziet er wel interessant uit want 1 van de redenen waarom ik nog niet ben ingestapt in het verhaal is omdat ik een enorme pussy ben op medisch vlak maar met die transPRK is dat blijkbaar gewoon even in een laser kijken.
 
Die transPRK ziet er wel interessant uit want 1 van de redenen waarom ik nog niet ben ingestapt in het verhaal is omdat ik een enorme pussy ben op medisch vlak maar met die transPRK is dat blijkbaar gewoon even in een laser kijken.
Het was ook letterlijk zo. Ik kwam binnen, ging gaan liggen op de tafel onder dat machien.
Ze doen een klem (die geen pijn doet) op uw oog, zodat ge niet begint te knipperen. Daarna houdt de arts uw hoofd lichtjes vast, terwijl ge 10 seconden in een rood laserlichtje moet kijken. Ge krijgt voor en na de behandeling verdovende oogdruppels dus je voelt niks. Je hoort enkel de laser die nogal rumoerig is. De behandeling stelt eigenlijk niets voor.

Het enigste nadeel aan transpr tegenover lasik is dat het een langere recovery period vraagt. Meestal met lasik zijt ge de dag erna weer good to go. Maar in mijn geval was ik in de autorit naar huis al aan het kermen van het ongemak in mijn ogen. Tot 3 dagen na de behandeling was ik zo goed als blind. Ik kon wel zien maar ik kon mijn ogen niet opendoen door het ongemak/pijn. Het enigste dat ik kon doen is liggen op mijn bed in het donker en naar muziek luisteren. En natuurlijk om de zoveel tijd druppelen. Ik moest ook paracetamol nemen voor tegen de pijn. De weken erna moest ik ook nog elke dag zitten druppelen. Maar een week na de "operatie" was ik gewoon waar aan het werk en aan het rondrijden.

Na die 3 dagen ging het wel stukken beter en sindsdien is het gewoon top :coolbrows:. En ge loopt ook nie rond met het idee van "er zit een flapje op mijn oog", want transprk is gewoon het oppervlak van uw oog "bijlaseren" als het ware. Die Smile is ook een optie, maar dat is een nieuwere techniek met een grotere kans op fouten/complicaties, dus daar ben ik niet voor gegaan. Plus het is een stuk duurder.
 
Terug
Bovenaan