Laserbehandeling ogen

Mijn aanvankelijke reactie was dat het duur is maar niet onbetaalbaar, daar maak ik toch geen rekeningen mee?
Het was meer over die € 2000 op de rekening, maar daar gaat de discussie natuurlijk niet over. Zo'n behandeling blijft natuurlijk niet goedkoop, al zeker niet in het opzicht als uw ogen later nog eens verslechteren dat je het opnieuw kan doen of terug moet gaan brillen.
 
Om terug ontopic te gaan:

Ik had geen haast. Lenzen was my way to go. Ik draag lenzen vanaf m'n 16 jaar. Ik deed m'n lenzen in vanaf ik opstond tot ik ging slapen. Ik had zelfs geen bril.

Uiteindelijk na jaren niet naar de oogarts te gaan toch langs geweest omdat m'n zicht verminderde. Bleek dat ik redelijk ver gevorderde vaatingroei had. Dit kwam doordat mijn ogen te weinig zuurstof kregen omdat ik m'n lenzen de hele dag in had + 's nachts zijn de ogen dicht. Daardoor is er een zuurstof tekort waardoor de hersenen zuurstof tot in het oog willen krijgen. Er worden hele kleine adertjes aangemaakt die proberen tot in het oog te geraken. Eens die daar geraken kan blindheid een gevolg zijn. Bij mij was het op het randje van schadelijk voor het zicht maar ik moest meteen stoppen met lenzen dragen.

Na enkele jaren brillen is die vaatingroei gestopt. De schade die hiermee gedaan is, is wel permanent. Gelukkig niets van problemen met het zicht.

Ik draag nu overdag m'n bril en om te sporten + weekend lenzen.

Een bril haat ik. Dat is een struggle iedere dag. Ook ben ik al talloze keren m'n lenzen uit geslagen geweest in den boks. Direct mijn dieptezicht naar de vaantjes.
 
Mijn aanvankelijke reactie was dat het duur is maar niet onbetaalbaar, daar maak ik toch geen rekeningen mee?
Ik zal het zo zeggen voor mij is dit op dit moment te duur, vrouw is voorlopig invalide dat komt goed binnen x aantal jaar, en ik heb voorlopig een sociale job ( en mijn zoon zit op een internaat aan zee voor medische reden ook niet goedkoop ) enige van luxe dat we hebben is een wagen en ikzelf een ps5( en die hebik in gedachte is er iets moeilijk gaat doos in en heb ik mijn geld weer )
 
Draag al 20 jaar een bril en stoorde me vooral bij het sporten. Ook tijdens metaloptredens kan een bril soms afzien :biglaugh: Lenzen als alternatief heb ik nooit overwogen omdat ik, wat betreft ogen, nogal gevoelig ben. Maar sinds corona en de mondmaskers zijn de nadelen van een bril in combinatie met een mondmasker zo irritant geworden.

Die lensbehandeling die ter sprake kwam op WTTAA deed me erover nadenken en ben het aan het overwegen. Maar ben zo'n bangerik op vlak van ogen. :help: Vond het trouwens ook wel grappig dat Geubels na zijn behandeling nog steeds een bril draagt omdat iedereen hem zo kent.. Een bril doet uiteraard wel iets wat betreft uiterlijk. Ik heb een hele strenge blik zonder bril blijkbaar.
 
Draag al 20 jaar een bril en stoorde me vooral bij het sporten. Ook tijdens metaloptredens kan een bril soms afzien :biglaugh: Lenzen als alternatief heb ik nooit overwogen omdat ik, wat betreft ogen, nogal gevoelig ben. Maar sinds corona en de mondmaskers zijn de nadelen van een bril in combinatie met een mondmasker zo irritant geworden.

Die lensbehandeling die ter sprake kwam op WTTAA deed me erover nadenken en ben het aan het overwegen. Maar ben zo'n bangerik op vlak van ogen. :help: Vond het trouwens ook wel grappig dat Geubels na zijn behandeling nog steeds een bril draagt omdat iedereen hem zo kent.. Een bril doet uiteraard wel iets wat betreft uiterlijk. Ik heb een hele strenge blik zonder bril blijkbaar.
En bril staat niet bij iedereen, sommige mensen worden knapper et een mooie bril anderen staat het hun helemaal niet. Ik zou het raar gevonden hebben om plots op 20 jarige leeftijd met een brilrondlopen in een fabriek die redelijk intensief was.
 
En bril staat niet bij iedereen, sommige mensen worden knapper et een mooie bril anderen staat het hun helemaal niet. Ik zou het raar gevonden hebben om plots op 20 jarige leeftijd met een brilrondlopen in een fabriek die redelijk intensief was.
Wat maakt dat nu uit 😛
Ik loop al sinds mijn 8 jaar met een bril rond en werk ook in een fabriek, nergens voel ik mij erdoor gehinderd.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik ken de prijzen niet maar als ik google dan lees ik dat het 2.000€ kost per oog, dus 4.000€ in totaal, en dat terwijl een bril mij de afgelopen 2 jaar exact 49,90€ heeft gekost...
Best eens goeie research doen dan, in NL kost dat 1099 eu per oog.
 
Ik ken de prijzen niet maar als ik google dan lees ik dat het 2.000€ kost per oog, dus 4.000€ in totaal, en dat terwijl een bril mij de afgelopen 2 jaar exact 49,90€ heeft gekost...

Een brilmontuur is goedkoper geworden met de jaren heen maar als je met stevigere glazen zit, zit je wel al snel aan minimaal 200euro voor je glazen alleen door de verdunning. En dan spreken we nog niet over multifocaal, astigmatisme,...
 
Ik ken de prijzen niet maar als ik google dan lees ik dat het 2.000€ kost per oog, dus 4.000€ in totaal, en dat terwijl een bril mij de afgelopen 2 jaar exact 49,90€ heeft gekost...
Mijn brillen kocht ik vroegere bij pearle, rond de 400 euro, kortingen -en enkel kopen wanneer er een goeie korting was natuurlijk!- al afgetrokken. 1 glas kost zelfs bij pearle al tegen de 200 euro.
Dan moet ik ook nog eens een zonnebril op Sterkte hebben en die bestel ik online via brillen24 met minder verdunning en die kost me dan +-120 euro.
Ogen niet stabiel dus om de 2-3j nieuwe glazen in bril en zonnebril nodig.
Dus brillen kost, als je wat pech hebt, ècht wel veel.
Maar lenzen verdraag ik niet (half jaar geprobeerd) en een ingreep is ook geen optie gezien mijn ogen niet stabiel zijn én ik maar 50% zie met 1 oog. Dit weekend opgezocht of ik wel of niet in aanmerking kom gezien mijn zus het nu ook net heeft laten doen, maar met slechts 1 goed oog, willen ze het ook niet doen.

Voor mij gelukkig niet erg, ik vind mijn bril geen last maar net mijn redding én zonder zie ik er echt niet uit! 🙈
 
Voor mij gelukkig niet erg, ik vind mijn bril geen last maar net mijn redding én zonder zie ik er echt niet uit! 🙈
Ge kunt u bril ook dragen na het laseren hoor. Alleen dan met glazen niet op sterkte. Kost ook een stuk minder en je blijft er nog even goed uitzien.
 
Ik ken de prijzen niet maar als ik google dan lees ik dat het 2.000€ kost per oog, dus 4.000€ in totaal, en dat terwijl een bril mij de afgelopen 2 jaar exact 49,90€ heeft gekost...
Mijn brilglazen alleen al kosten € 240 per glas. Ook op de montuur bespaar ik niet meer, bij Hans Anders en Pearl toestanden was die montuur in no time kapot. M'n bril kost € 650. Glazen zijn verdund, en dan nog kan ik geen dunne montuur kopen.

Edit: en de laatste jaren mocht ik iedere 2 jaar nieuwe glazen kopen omwille van progressieve myopie.

Best eens goeie research doen dan, in NL kost dat 1099 eu per oog.
Als je puur op prijs gaat zoeken om uw ogen te laten opereren, dan stel je in mijn ogen (pun intended) verkeerde prioriteiten.

Wat maakt dat nu uit 😛
Ik loop al sinds mijn 8 jaar met een bril rond en werk ook in een fabriek, nergens voel ik mij erdoor gehinderd.
Dat hangt af van persoon tot persoon. Even m'n bril afzetten om een trui aan te trekken is al hinderlijk voor mij. Ik zie werkelijk bijna niets. Ik denk dat ik nu een sterkte van rond de -6,5 op beide ogen heb.

Dan nog te zwijgen over vuile glazen, condens op de glazen, douchen terwijl alles één grote waas is, kleren aandoen, sporten, enz.

Ik wil maar zeggen, alles verschilt van persoon tot persoon. Iemand met een sterkte van -1 zal dergelijke operatie ingrijpender vinden dan iemand met een sterkte van -8 die maar al te graag het risico neemt met kans op beter zicht.
 
ik baseer mij op de prijs van de oogkliniek in Rotterdam waar iedereen hier over praat en lovend is.
Toch goed geprobeerd.
 
Mijn brillen kocht ik vroegere bij pearle, rond de 400 euro, kortingen -en enkel kopen wanneer er een goeie korting was natuurlijk!- al afgetrokken. 1 glas kost zelfs bij pearle al tegen de 200 euro.
Dan moet ik ook nog eens een zonnebril op Sterkte hebben en die bestel ik online via brillen24 met minder verdunning en die kost me dan +-120 euro.
Ogen niet stabiel dus om de 2-3j nieuwe glazen in bril en zonnebril nodig.
Dus brillen kost, als je wat pech hebt, ècht wel veel.
Maar lenzen verdraag ik niet (half jaar geprobeerd) en een ingreep is ook geen optie gezien mijn ogen niet stabiel zijn én ik maar 50% zie met 1 oog. Dit weekend opgezocht of ik wel of niet in aanmerking kom gezien mijn zus het nu ook net heeft laten doen, maar met slechts 1 goed oog, willen ze het ook niet doen.

Voor mij gelukkig niet erg, ik vind mijn bril geen last maar net mijn redding én zonder zie ik er echt niet uit! 🙈

Mijn brilglazen alleen al kosten € 240 per glas. Ook op de montuur bespaar ik niet meer, bij Hans Anders en Pearl toestanden was die montuur in no time kapot. M'n bril kost € 650. Glazen zijn verdund, en dan nog kan ik geen dunne montuur kopen.

Edit: en de laatste jaren mocht ik iedere 2 jaar nieuwe glazen kopen omwille van progressieve myopie.
Dat zijn inderdaad weer andere situaties en prijzen, dat is inderdaad een rekening die iedereen voor zichzelf moet maken, moest ik zoveel geld moeten uitgeven aan een bril dan zou ik waarschijnlijk ook voor een operatie kiezen. Bij mij gaat het echter maar om een zeer beperkte afwijking (-1.75) en ik draag dus enkel een bril voor dingen als tv kijken of auto rijden.
 
Mijn brilglazen alleen al kosten € 240 per glas. Ook op de montuur bespaar ik niet meer, bij Hans Anders en Pearl toestanden was die montuur in no time kapot. M'n bril kost € 650. Glazen zijn verdund, en dan nog kan ik geen dunne montuur kopen.

Dat hangt af van persoon tot persoon. Even m'n bril afzetten om een trui aan te trekken is al hinderlijk voor mij. Ik zie werkelijk bijna niets. Ik denk dat ik nu een sterkte van rond de -6,5 op beide ogen heb.

Dan nog te zwijgen over vuile glazen, condens op de glazen, douchen terwijl alles één grote waas is, kleren aandoen, sporten, enz.
Mijn ogen zijn eigenlijk al 20 jaar stabiel, sinds mijn 20tiger nooit moeten verzwaren van dioptrie. Ik koop enkel een nieuwe bril als ik vind dat het montuur aan vervanging toe is of ik het beu ben. De laatste 18 jaar heb ik dus maar 2 brillen gehad.
Ik koop wel enkel degelijke brillen en kosten ook meestal rond de 700€ (nu heb ik een IC Berlin montuur met Zeiss glazen), idem voor mijn zonnebril op sterkte.

Ik had het eerder over de ongemakken van een bril bij het werken in een fabriek. De rest spreek ik mij niet over uit omdat dit niet te betwisten valt dat er meerdere ongemakken aan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar jullie je bril gaan halen, maar dat is een product met een van de grootste winstmarges. Sindsdien bestel ik mijne online nadat ik voorschrift heb gekregen van oogarts die alles opmeet. En ipv na optieker te gaan of pearl gewoon online.
Ik heb ook Astigmatisme en dat maakt mijn glazen echt niet duurtder. Om de 5 jaar koop ik nieuwe bril en komt altijd rond de 100 EUR montuur + glazen. Geen idee hoe jullie aan jullie absurde bedragen komen en zo klinkt een laseroperatie natuurlijk een goede investering...

https://www.aceandtate.com/be-en/glasses trouwens alternatief voor de dure Pearl. Heb daar mijn laatste bril gekocht voor 110 EUR. krasvrije glazen, verdunt, uv filter op... 110 EUR. Geen 500+ zoals sommige zotten durven geven.
 
Ik ken de prijzen niet maar als ik google dan lees ik dat het 2.000€ kost per oog, dus 4.000€ in totaal, en dat terwijl een bril mij de afgelopen 2 jaar exact 49,90€ heeft gekost...
bril / montuurverzekering via het werk --> Vrouwlief heeft haar 2de bril op 3 jaar tijd, en dat kostte mij in totaal 0€. ;)
En ze heeft Multifocaal. -8,25 en -7,50 & -1,5 ADD

https://www.aceandtate.com/be-en/glasses trouwens alternatief voor de dure Pearl. Heb daar mijn laatste bril gekocht voor 110 EUR. krasvrije glazen, verdunt, uv filter op... 110 EUR. Geen 500+ zoals sommige zotten durven geven.
Multifokaal. Normale prijs Pearl Diamond: 850€
Korting Multifocaal: 380€
Uiteindelijke prijs Multifokale bril inclusief montuur van 170€: 470€ (Aldus 300€ voor de brilglazen)
(De verzekering heeft dat bedrag dan volledig terugbetaald)

Diamond = Kraswering / Ontspiegeling / Verdunde glazen / UV Block

Ik moet wel zeggen dit was wél de beste korting die ik Pearl al heb zien geven .. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben ik mij van bewust. De hogere prijzen van monturen (die van mij was dacht ik +300€) zit hem vooral in het design en betaal je gewoon de merknaam, maar dat gaat voor vele dingen op en niet enkel brilmonturen.
De hogere prijzen van de glazen heb ik zelf geen verklaring voor. Ik weet dat die van mij door Zeiss zelf geslepen zijn en niet door de opticien, maar dat zal bij Pearl en zo ook wel uitbesteed worden.

Btw, die van mijn vrouw zijn ook goedkopere brillen en zij koop om de 2 à 3 jaar een nieuwe. Bij Eyes + more betaald ze 199€ voor 3 brillen en ze is daar ook tevreden van. Al moet ik eerlijk zeggen dat haar brillen wel sneller stuk gaan en het zijn vlakke glazen ipv bolle en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.
 
Ik weet niet waar jullie je bril gaan halen, maar dat is een product met een van de grootste winstmarges. Sindsdien bestel ik mijne online nadat ik voorschrift heb gekregen van oogarts die alles opmeet. En ipv na optieker te gaan of pearl gewoon online.
Ik heb ook Astigmatisme en dat maakt mijn glazen echt niet duurtder. Om de 5 jaar koop ik nieuwe bril en komt altijd rond de 100 EUR montuur + glazen. Geen idee hoe jullie aan jullie absurde bedragen komen en zo klinkt een laseroperatie natuurlijk een goede investering...

https://www.aceandtate.com/be-en/glasses trouwens alternatief voor de dure Pearl. Heb daar mijn laatste bril gekocht voor 110 EUR. krasvrije glazen, verdunt, uv filter op... 110 EUR. Geen 500+ zoals sommige zotten durven geven.

Een keuken van €20k, kost de fabriek nog geen €3k. De toestellen bij een keukenbouwer koop je aan het dubbele van de gewone retail prijs.
Sommige merkkledij wordt in India gemaakt aan €4 per stuk en hier in de rekken verkocht voor €90.

Eén van de grootste winstmarges? Neen, dat denk ik niet. Serieuze marges? Ja, zoals dat bij alles is.

Het voordeel van een opticien is dat mensen veelal schrik hebben om een bril online aan te kopen, want het gaat om hun ogen. Een goede opticien zal problemen ook kosteloos oplossen. Mensen betalen voor een zekere service, incl. mezelf.

Het kostenplaatje van bril vs. laseroperatie is toch ook niet DE motivatie om uw ogen te laten laseren? Of wat bedoel je met 'en zo klinkt een laseroperatie natuurlijk een goede investering...'?

Ikzelf draag een designer montuur, waar je natuurlijk een hogere prijs voor betaald. Maar dat ding staat iedere dag op mijne kop, dus 't mag wel wat kosten.
 
Terug
Bovenaan