Laserbehandeling ogen

Ik heb mijn operatie daar laten doen, in oktober 2018.

Eerst op vooronderzoek bij mijn eigen oogarts, en die hebben blijkbaar nog samengewerkt dus naar daar doorverwezen. Heel tevreden van. Wel veel geduld hebben want ik heb daar bijna een hele namiddag gezeten. Ik weet niet of het nu nog zo is, maar de operatie wordt opgenomen en die beelden worden “live” uitgezonden in de wachtkamer. :unsure: Best een chauffeur meenemen die daartegen kan. Operatie zelf duurt maar enkele seconden (+/- 7 seconden per oog, was het bij mij denk ik?) en daar bent ge echt snel vanaf. Dan doet die nog een controle van die flap beneden en dan moogt ge vertrekken. Zicht in de wachtkamer was nog heel troebel maar onderweg naar huis kon ik al nummerplaten lezen en dat was echt een wow-moment om dat te kunnen in jaaaaren, zonder bril of lenzen.

Net mijn eerste afspraak gehad ter introductie. Opmetingen om te weten of ik in aanmerking kom en dergelijke, had er wel een goed gevoel bij. Dokter zelf was wel wat haastig, en trachtte het goed uit te leggen, maar 't is een beetje volk aan de lopende band binnen. De andere assistentes namen wel hun tijd om alles goed uit te leggen.

Soit, nu finaal nog de knoop doorhakken. Mijn ogen zijn al jàren stabiel op -1.50 en -1.00 met licht stigmatisme in beide ogen, maar die bril is soms wel een hussle. Ik zet hem feitelijk amper op, maar genoeg om mij er toch aan te ergeren dat ik hem op z'n minst mee moet hebben (autorijden, tv kijken, comfortabeler voor de PC zitten, ...).

@BlackOccult : hebt gij ook dat supplement 250 EUR / oog gepakt voor "topoguided behandeling" (= 'gepersonaliseerde')? Het verschil, volgens de uitleg, is dat de metingen manueel in de laser worden gestoken bij het ene, waar bij het andere on-the-spot nog enkele metingen extra worden gedaan voor betere accuraatheid en betere contrasten na de ingreep. Ofzoiets. Omdat uw oog al liggend mogelijk op een andere manier in uw oogkas zit dan bij de metingen die ge rechtop doet.
 
Goh, nee. Ik heb eigenlijk aan de dokter zelf nog gevraagd of dat in mijn geval noodzakelijk/een meerwaarde gaat zijn en hij gaf toen quasi zelf toe dat dat eigenlijk niet nodig was. Dus ik heb dat niet gedaan en ik merk daar in het dagelijks leven ook niets van (denk ik :unsure: ).
 
Hoe was de ervaring? Voorlopig tevreden met het resultaat?

De ervaring was bijzonder wel, absoluut geen pijn ofzo, maar wel vreemde gedachte dat ze in uw ogen snijden.

Resultaat is tot nu toe heel goed, zeker computerwerk is echt geweldig scherp.
Wel af en toe nog wat wisselen qua scherpte/wazig, maar dat zou met tijd moeten verbeteren.

Enkel diene bril dragen 's nachts is geen pretje, dat spant echt. Maar heb wel veel schrik voorlopig om (onbewust) in m'n ogen te wrijven.
 
De ervaring was bijzonder wel, absoluut geen pijn ofzo, maar wel vreemde gedachte dat ze in uw ogen snijden.

Resultaat is tot nu toe heel goed, zeker computerwerk is echt geweldig scherp.
Wel af en toe nog wat wisselen qua scherpte/wazig, maar dat zou met tijd moeten verbeteren.

Enkel diene bril dragen 's nachts is geen pretje, dat spant echt. Maar heb wel veel schrik voorlopig om (onbewust) in m'n ogen te wrijven.
Hoe lang moet je die bril dragen? Geen last van schemering bij het rijden in donker?
 
Hoelang duurde het bij jullie vooraleer je volledig scherp zag? Want mijn linkeroog is nagenoeg perfect scherp, maar m'n rechteroog is nu na een week toch eerder wazig qua zicht. (zowel dichtbij als veraf)

Moet ik mij zorgen maken, of eerder afwachten? :-/
 
Hoelang duurde het bij jullie vooraleer je volledig scherp zag? Want mijn linkeroog is nagenoeg perfect scherp, maar m'n rechteroog is nu na een week toch eerder wazig qua zicht. (zowel dichtbij als veraf)

Moet ik mij zorgen maken, of eerder afwachten? :-/
Bel morgen eens om te informeren, ik zag de dag nadien al perfect scherp.
 
Hoelang duurde het bij jullie vooraleer je volledig scherp zag? Want mijn linkeroog is nagenoeg perfect scherp, maar m'n rechteroog is nu na een week toch eerder wazig qua zicht. (zowel dichtbij als veraf)

Moet ik mij zorgen maken, of eerder afwachten? :-/
Is het ondertussen al beter met je rechteroog?
 
Geniet ervan. Ik weet nog hoe zalig ik die eerste maanden vond. Dat was echt wennen: alles constant haarscherp zien, het uur op de wekker ‘s nachts, de maand nadien op een feestje geen last hebben van lenzen... Zelfs vlak na de operatie kon ik als passagier al nummerplaten lezen onderweg naar huis zonder bril of lenzen. Ik vind dat nog altijd een van de beste (toch tamelijke dure) luxekeuzes in mijn leven.
Same net hetzelfde hier,

Heb mijn operatie bij VisusOogkliniek laten uitvoeren, deze heeft mij 2400 euro gekost en was in 2017.

Heerlijk gaan zwemmen en alles kunnen zien
 
Ja hoor pak beter! Zou het nu zo'n 90% geven.

Denk dat rechts misschien wat meer tijd nodig heeft om te genezen. Was ook een ader in geraakt waardoor er gedurende 2 weken wat bloed in wit van oog zat.

Maar maak me dus voorlopig weinig zorgen meer. 🙂
En wat heeft het u nu gekost?
Ben ook van die kanten dus zou er eventueel ook kunnen gaan.

Hier al jaren lenzen maar zou zalig zijn gewoon altijd scherp te zien.
 
Heb Dokter Poelman eens gegoogled.
Hij draagt ne bril?
Is dus niet overtuigd van zijn eigen technologie? 🤪😁
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Volgende week vrijdag staat de Relex Smile behandeling gepland.

Ja, ik heb stress. Vooral omdat de odds niet in my favor zijn.
 
Terug
Bovenaan