Lapland

Allemaal vanuit Rovaniemi? Ik heb huskytoch/rendieren/sneeuwscooter 1x/ski gedaan rond die locatie, maar wel allemaal op 4 dagen tijd, na onze trekking in de wildernis. Misschien nog 1 tip: ik heb al 3x Lapland gedaan, maar het beste vind ik nog altijd gewoon de wildernis induiken en genieten van de sneeuw, de koude en het desolate karakter. Vooral s'avonds, als het pikdonker is en je het noorderlicht kan zien, echt zalig om er dan op uit te trekken.
Nee. Vanuit Syote. Een dikke 150km verschil.
4dagen was voor mij te kort, dan is het echt proppen of wel dingen laten vallen.

Misschien iets voor de volgende keer, nu is het gewoon via een organisatie en de toeristendingen doen 😊 Eerste sneeuwvakantie 😅
 
Met 50 minuten vertraging in Brussel vertrokken.
Verschillende vluchten in Helsinki (ook Finnair) zijn blijven wachten.
Wij zijn uiteindelijk aangekomen op bestemming, onze bagage helaas niet. Echt dik klote op een bestelling als deze

Documentje (bagage reclame) ingevuld online, maar er staat nog steeds dat ze ze aan het zoeken zijn.
Er waren nog 3 latere vluchten naar hier, lijkt me toch evident dat die dan op zo'n vlucht gezet zijn. Nee?

Hopelijk ist morgen tegen de middag hier, morgennamiddag eerste excursie
 
Is mij nog nooit overkomen (op +- 35 internationale reizen), maar je moet er toch altijd rekening mee houden dat het kan.
Laat het de pret niet bederven zou ik zeggen.
 
Is mij nog nooit overkomen (op +- 35 internationale reizen), maar je moet er toch altijd rekening mee houden dat het kan.
Laat het de pret niet bederven zou ik zeggen.
Ons ook niet, en natuurlijk net nu.
Hebben wel iets thermische kledij mee, maarja niks van toiletgerief, mijn vriendin haar daglenzen steken in de valies
Hopen op morgenvroeg want veel winkel ligt hier ook niet in de buurt
 
Bagage zou gevonden zijn in Helsinki. Zou meekomen met de middagvlucht. Dus hopen dat het er deze namiddag is.. zou niet graag kerst vieren in een jogging 😂
 
Bagage zou gevonden zijn in Helsinki. Zou meekomen met de middagvlucht. Dus hopen dat het er deze namiddag is.. zou niet graag kerst vieren in een jogging 😂

goed nieuws :)

geniet gewoon vooral van de vakantie en lapland en laat dat bagageverhaal geen domper zijn
 
Oooh dat is al een bewogen begin van je verlof. Geniet er van in ieder geval.

Je mag ook altijd fotootjes van het mooie landschap posten 😁
 
goed nieuws :)

geniet gewoon vooral van de vakantie en lapland en laat dat bagageverhaal geen domper zijn
Gaan we zeker doen!
Daarnet al even gaan wandelen, koude valt op zich nog goed mee (behalve gezicht soms koud) als je zo goed bent ingepakt

Oooh dat is al een bewogen begin van je verlof. Geniet er van in ieder geval.

Je mag ook altijd fotootjes van het mooie landschap posten 😁
Amai nog niet.
Nuja ze is er nog niet dus niet te vroeg Victory kraaien 😅
Toiletgerief kan je hier kopen, maar een winkel voor kledij in de buurt niet te vinden.

Ik zal proberen of dat lukt foto te posten, anders selecteer ik enkele als we terug zijn
 
We zijn terug.

Sneeuwschoenwandeling was zeer leuk. Echt mooie uitzichten en omgeving om zo in rond te wandelen.
Ijsvissen, 2 visjes gevangen en nadien fijne bbq rond een houtvuur
Rendierentocht vond ik minder, zelfs een beetje zielig voor de dieren
Huskytoch was af. Zalig! wel een lange tocht (+-25km), helaas te vaak moeten stoppen voor achterblijvers. Vriendin was ook bevroren in die slee na afloop - Hebben niet gewisseld, ik kon die honden met +90kg op de rem nog niet in bedwang houden :D
Sneeuwscootersafari ook heel leuk om te doen. Eerste ritje maar zachtjes, beetje wennen aan het gevoel. Nadien sportknop gevonden en tegen +55km/u over dat ijs rijden :)

Zelfvertrouwen heeft wel een kleine knauw gekregen want in het donker die sneeuwscooter op zijn zij gelegd. :shy: Enorm veel geluk gehad dat er geen schade was en we ons niet gekwetst hebben daar.
Geweldig lekker eten ook.
 
Oooh leuk om te horen :D

Dat van die sneeuwscooter op zen zij gaan gebeurt wel vaker hoor. Of das toch wat de gidsen aan ons hebben verteld :p

Heb je het Noorderlicht gezien?
 
We zijn terug.

Sneeuwschoenwandeling was zeer leuk. Echt mooie uitzichten en omgeving om zo in rond te wandelen.
Ijsvissen, 2 visjes gevangen en nadien fijne bbq rond een houtvuur
Rendierentocht vond ik minder, zelfs een beetje zielig voor de dieren
Huskytoch was af. Zalig! wel een lange tocht (+-25km), helaas te vaak moeten stoppen voor achterblijvers. Vriendin was ook bevroren in die slee na afloop - Hebben niet gewisseld, ik kon die honden met +90kg op de rem nog niet in bedwang houden :D
Sneeuwscootersafari ook heel leuk om te doen. Eerste ritje maar zachtjes, beetje wennen aan het gevoel. Nadien sportknop gevonden en tegen +55km/u over dat ijs rijden :)

Zelfvertrouwen heeft wel een kleine knauw gekregen want in het donker die sneeuwscooter op zijn zij gelegd. :shy: Enorm veel geluk gehad dat er geen schade was en we ons niet gekwetst hebben daar.
Geweldig lekker eten ook.
leuk om hier te lezen
Wij vertrekken zondag naar akaslompolo en hebben zowat dezelfde activiteiten geboekt (behalve het ijsvissen dan).

Na jouw berichten heb ik er nog meer zin in :)
 
Sinds gisteren terug van Nellim ( 45min van Ivalo). Wat...een...fantastische...reis! We zijn maar 6 dagen geweest maar wél zo goed als elke activiteit kunnen doen die we wouden. We hebben het noorderlicht ook 3x(!) gezien wat echt een ongeloofelijke ervaring was. Moesten hier nog mensen zijn die twijfelen om te gaan, gewoon doen! Het is misschien wel aan de prijzige kant maar was het echt wel 100% waard.
P.s: Ook ideaal om uw vriendin ten huwelijk te vragen ;)
 
Sinds gisteren terug van Nellim ( 45min van Ivalo). Wat...een...fantastische...reis! We zijn maar 6 dagen geweest maar wél zo goed als elke activiteit kunnen doen die we wouden. We hebben het noorderlicht ook 3x(!) gezien wat echt een ongeloofelijke ervaring was. Moesten hier nog mensen zijn die twijfelen om te gaan, gewoon doen! Het is misschien wel aan de prijzige kant maar was het echt wel 100% waard.
P.s: Ook ideaal om uw vriendin ten huwelijk te vragen ;)
Niet te koud om die ring aan te krijgen? :unsure:
 
Niet te koud om die ring aan te krijgen? :unsure:
Ik was de ring vergeten op de kamer en plots was het noorderlicht daar. Aangezien je nooit weet of je het nog is kan zien ben ik gewoon op de knie gegaan het zonder ring gevraagd. :shy:

Valt nog mee, wel onhandig als ze eerst 2 paar handschoenen moet uit doen 😅


@Kloefkapper proficiat!
Zijt ge nog van uw knie geraakt uit de diepe sneeuw? 😂

Bedankt! Al e chance was het op een bevroren meer waar weinig sneeuw op lag :biglaugh:
 
Ik was de ring vergeten op de kamer en plots was het noorderlicht daar. Aangezien je nooit weet of je het nog is kan zien ben ik gewoon op de knie gegaan het zonder ring gevraagd. :shy:

Bedankt! Al e chance was het op een bevroren meer waar weinig sneeuw op lag :biglaugh:
Herkenbaar. Ik heb daar 3 dagen rondgelopen met die ring en geen enkel geschikt (lees: alleen) moment gevonden (en daar woont praktisch gene mens hé) - en dan nog de schrik van hem te verliezen

Nu verwachten we wel foto's natuurlijk :biglaugh:
Er is ook een topic huwelijksfeest dus kunt ge al wat inlezen :D
 
Herkenbaar. Ik heb daar 3 dagen rondgelopen met die ring en geen enkel geschikt (lees: alleen) moment gevonden (en daar woont praktisch gene mens hé) - en dan nog de schrik van hem te verliezen

Nu verwachten we wel foto's natuurlijk :biglaugh:
Er is ook een topic huwelijksfeest dus kunt ge al wat inlezen :D

Hahaha, het eventueel verliezen ervan was ook extreem bij mij :p Ik zal binnenkort wat foto's delen, zo hoopk echt nog mensen te overtuigen om te gaan.
Da huwelijkstopic ga ik zeker moeten doornemen vreesk, kdenk da ik soms ni besef wat er nog allemaal aankomt met zo'n trouw te organiseren. :eek:
 
Terug
Bovenaan