Knokke Off (S2)

Hmm, gemengde gevoelens over de seizoensfinale en vooral vragen, maar de verwachte wekelijkse comazuippartij bleef toch eens uit! :unsure:

Vragen (of ik heb niet goed opgelet):
Waarom panikeerde Thomas zo toen Bonmamie zei dat haar geld naar Patrick zou gaan? Hij zat naar eigen zeggen toch niet achter haar geld?
Waarom beschermde Alex zijn vader tegen Thomas, na alles wat Patrick vorig seizoen had gedaan, inclusief zijn zoon tot bloedens toe mishandelen?
Waarom begon Thomas Daan ineens wurgen?

Is dit een foutje?
Hoe zijn Eléonore, Bonmamie en Olivia uit die kamer geraakt? Ze waren er toch opgesloten?

Is dit een foutje?
Hoe zijn Eléonore, Bonmamie en Olivia uit die kamer geraakt? Ze waren er toch opgesloten?
Ze hadden die telefoon toch gevonden? En dan konden ze iemand bellen om hen terug los te maken, poetsvrouw of zo? Mogelijke piste, maar hebben ze idd niet echt laten zien.
Waarom begon Thomas Daan ineens wurgen?
Zat geen logica achter imo, den Thomas ging gewoon berserk.
Waarom beschermde Alex zijn vader tegen Thomas, na alles wat Patrick vorig seizoen had gedaan, inclusief zijn zoon tot bloedens toe mishandelen?
Denk dat Alex misschien wel terug sympathie kreeg voor zijn vader door te zien wat voor lijdensweg die moest afleggen. Maar idd, ze hebben dit seizoen niet echt uitgediept dat die vader-zoonrelatie zich wat hersteld. En daarbij, Alex zag dieje Thomas toch al als slechterik, omdat hij wist dat hij met bonmamie was getrouwd (voor het geld).
Waarom panikeerde Thomas zo toen Bonmamie zei dat haar geld naar Patrick zou gaan? Hij zat naar eigen zeggen toch niet achter haar geld?
Hij zat juist wel achter haar geld? Ervoor zorgen dat heel de familie alles verloor, zoals zijn vader Jacques alles verloren was.

Hij zei in een vroegere episode tegen Melissa "het is mij niet eens om het geld te doen" en daardoor was ik in de war.
Ah ja, dat was een detail dat ik al vergeten was. Maar dan nog, hij kan dat ook maar gezegd hebben om niet in zijn kaarten te laten zien door Melissa.

Eigenlijk een volledig seizoen dat nooit echt van de grond kwam en meer opbouw naar een eventueel seizoen 3. Verhalenlijnen die ingezet worden en dan half afgewerkt worden of toch een open einde hadden voor meer vervolg. Flauwe reeks in vergelijking met het eerste.

Vandaag gekeken naar de laatste aflevering, moet zeggen dat ik die wel nog goe vond. Bepaalde zaken mss wel een beetje te snel over gegaan maar ja. Tis duidelijk dat ze idd wel opbouwen naar een 3e seizoen. En natuurlijk ook belangrijk: Emilie zag er weer top uit 🤤:oi22:

Hij zei in een vroegere episode tegen Melissa "het is mij niet eens om het geld te doen" en daardoor was ik in de war.
Hij deed het toch vooral om Patrick ‘ne kl**t af te trekken’, door met zijn geld te gaan lopen. Zélf rijker worden, leek dan wat bijkomstig. In dat opzicht kloppen zijn uitspraken allemaal wel.

Niet helemaal overtuigd van S2. Minder dan S1 in ieder geval. Hoe dan ook, wanneer S3 er is, gaan we wel kijken hoor.

Idd minder goed dan het eerste maar het kijkt nog altijd vlot weg en ook belangrijk dat Pommelien er nog altijd zeer goed uit zag :drool: .

Toch een stuk minder dan het eerste seizoen uiteindelijk. Niet dat het plot en de dialogen in het eerste seizoen van zo'n hoog niveau waren, maar daar had je toch het gevoel dat de "shockerende" beelden het verhaal ondersteunden, en niet omgekeerd. In dit seizoen zaten duidelijk enkele scenes die ze absoluut wouden doen, zonder oog op de coherentie van de verhaallijnen en personages.

Ik stoorde me dit seizoen ook nog veel meer aan de extreem cleane taal die ze ginder blijkbaar in Knokke spreken. Ook de elite van dit land spreekt geen vlekkeloos AN. Zelfs die ploegbaas zijn dialect klonk veel te clean, veel te gearticuleerd. Dat haalt mij continue uit de flow.

De Schryver en Thijs zijn veelbelovende acteurs, als er een Oscar-categorie komt voor gedrogeerd kijken enerzijds en verloren kijken anderzijds, dan maken ze zeker een kans. Maar als je dan kijkt met welke naturel een Emma Moortgat speelt, dan zie je dat ze toch nog véél boterhammen te eten hebben.

Seizoen 3 is aangekondigd.

Mja.

Vond seizoen 2 zo een beetje op een sisser uitdraaien. Een vervolg maakt me voor de moment niet heel wild.

Dat seizoen 3 ging komen dat was wel duidelijk.

Qua spanning was seizoen 2 inderdaad iets te voorspelbaar en te weinig echt diepgaand.

Waar ik mij vooral vragen over stel is de tijdlijn van alle gebeurtenissen.
Alles gebeurt op één zomer gezien het altijd goed weer is en niemand naar school moet.
Maar zijn seizoen 1 en 2 dan dezelfde zomer? Want dan is het wel een druk zomertje. Of stopt het leven in Knokke na september en hervat het weer in juli?

Dat seizoen 3 ging komen dat was wel duidelijk.

Qua spanning was seizoen 2 inderdaad iets te voorspelbaar en te weinig echt diepgaand.

Waar ik mij vooral vragen over stel is de tijdlijn van alle gebeurtenissen.
Alles gebeurt op één zomer gezien het altijd goed weer is en niemand naar school moet.
Maar zijn seizoen 1 en 2 dan dezelfde zomer? Want dan is het wel een druk zomertje. Of stopt het leven in Knokke na september en hervat het weer in juli?
Het speelt zich sowieso af in een alternatieve dimensie aangezien geen enkele zomer in de geschiedenis van België zo veel zon heeft gezien.

Terug
Bovenaan