Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Ik zou Turkije toch maar niet onderschatten. Als je ziet hoe er gescoord werd, daar zit veel vuur en inzet achter. Daar bereik je soms meer mee dan puur talent.

Turken hebben toch echt wel het mooiste voetbal van dit toernooi. Gaan er elke match volop voor. Top, ben fan.
Huh? Hebben werkelijk geen bal geraakt in de 2e helft? Heel mooi ja. Ook tegen Tsjechië tegen 10 man was het niet vet. Tegen Georgië kwamen ze bijzonder goed weg in het slot met veel kansen tegen en tegen Portugal kregen ze kletsen.

Oostenrijk was wél een van de best voetballende ploegen.

Turkije speelt met veel passie ja, maar dat is het dan ook.

Verdedigend ook erg matig, maar wel efficiënt voor doel. Dat en een nodige dosis geluk en je staat als matig team plots in de kwartfinale van een EK.

Jammer van die wereldsave en dat er dus geen verlengingen kwamen. De Oostenrijkers verdienden dat zeker wel.

Turkije - Nederland wordt toch een interessante match. Turken lijken zeer gevaarlijk op stilstaande fases. En je hebt daar een echt talent lopen met Arda Guler die ook uit het niks kan verrassen met een actie.

Maar ik kijk toch vooral uit naar vrijdag. Eerst Spanje-Duitsland, daarna Frankrijk-Portugal :drool:

Jullie zijn van harte welkom om aankomende zaterdag op de Grote Markt in Breda bij ons voetbal te komen kijken. :) Mocht er iemand willen, stuur me dan maar een bericht!

Wij hadden gewoon dus matchen kunnen hebben tegen Nederland en Turkije...
Ik heb dat ook al gedacht maar uiteindelijk is dat een nutteloze denkoefening. Hadden we er nu een hele wedstrijd vol voor gegaan en was het een kwestie van 'hij wil maar niet vallen' of eventueel een resultaat in de andere wedstrijd dat tegenviel dan was dat anders. Dan had je kunnen denken 'godverdomme toch, wat als...'

Maar nu hebben we een hele wedstrijd laf en angstig gespeeld en er zo eigenlijk zelf voor gekozen om niet aan de 'goede kant' terecht te komen. Dat had niets met pech of ongeluk te maken, er is op die laatste speeldag op geen enkel moment echt moeite gedaan om voor die eerste plek te gaan. En wie zijn gat verbrandt...

Los van dat denk ik niet dat die wedstrijden tegen de Nederlanders en de Turken sowieso winst zouden zijn als je kijkt naar wat de Rode Duivels op de mat hebben gelegd. We speelden toch echt opnieuw een enorm zwak tornooi. Iedereen uit onze groep ligt er trouwens ook al uit. Dat zegt misschien ook wel iets.

Ik heb dat ook al gedacht maar uiteindelijk is dat een nutteloze denkoefening. Hadden we er nu een hele wedstrijd vol voor gegaan en was het een kwestie van 'hij wil maar niet vallen' of eventueel een resultaat in de andere wedstrijd dat tegenviel dan was dat anders. Dan had je kunnen denken 'godverdomme toch, wat als...'

Maar nu hebben we een hele wedstrijd laf en angstig gespeeld en er zo eigenlijk zelf voor gekozen om niet aan de 'goede kant' terecht te komen. Dat had niets met pech of ongeluk te maken, er is op die laatste speeldag op geen enkel moment echt moeite gedaan om voor die eerste plek te gaan. En wie zijn gat verbrandt...

Los van dat denk ik niet dat die wedstrijden tegen de Nederlanders en de Turken sowieso winst zouden zijn als je kijkt naar wat de Rode Duivels op de mat hebben gelegd. We speelden toch echt opnieuw een enorm zwak tornooi. Iedereen uit onze groep ligt er trouwens ook al uit. Dat zegt misschien ook wel iets.
Wel mee eens, maar hetzelfde kun je van Nederland zeggen. Ook geen goede indruk gemaakt (op gisteren na) en staan uiteindelijk wel in de kwartfinale. Dat is net het punt van aan de goede kant te zitten. Zonder echt goed te spelen, kun je wel ver geraken. Het is natuurlijk geen zekerheid en de teleurstelling gaat nog groter zijn wanneer dit niet gebeurt, maar waarom het jezelf zo moeilijk maken.

+ je zit vooral te denken dat we onder Tedesco wel degelijk goede matchen hebben gespeeld. En als je met diezelfde ingesteldheid dit EK had afgewerkt... had dan leuk geweest om tegen Nederland en Turkije te spelen, want ze zijn allebei zeker ook te pakken...

Maar goed, als als als inderdaad...

Wel mee eens, maar hetzelfde kun je van Nederland zeggen. Ook geen goede indruk gemaakt (op gisteren na) en staan uiteindelijk wel in de kwartfinale.
Nee dat klopt, maar bij Nederland had ik wel het gevoel dat ze er altijd voor gingen, in een veel moeilijkere groep. Je verliest dan tegen een heel goed Oostenrijk en speelt gelijk tegen Frankrijk, maar ok. Dan komen ze met wat geluk als derde ploeg in die makkelijkere tabelhelft terecht, maar goed. Geluk moet je ook hebben.

Maar wij hadden ook geluk op de laatste speeldag. Met winst waren we in diezelfde tabelhelft uitgekomen. Dat wisten we bij aanvang niet zeker, want afhankelijk van het andere resultaat, maar de kans was er wel. Tedesco had op voorhand een uitleg gegeven van 'we gaan niet rekenen' en blabla, maar dat heeft hij eigenlijk wel gedaan want we hebben niet eens geprobeerd om te winnen. Laf, zielig voetbal is er gespeeld. Alles ingezet op 'niet verliezen' in plaats van op 'vol voor de winst'.

Enfin, wat ik vooral bedoel is 'geluk moet je ook afdwingen'. En wij hebben dat geluk niet afgedwongen. Niet eens geprobeerd. Dus ja; eigen schuld, dikke bult.

Terug
Bovenaan