Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Heeft denk ik ook te maken met die 4 derde plaatsen dat doorgingen? Of was dat vorige tornooien ook zo?
Daardoor is er geen intentie om risico's te nemen.
Dat was de vorige 2 toernooien ook zo. In 2016 had dat ook veel invloed, vorig toernooi niet. Toen vielen er zelfs meer goals in de derde speelronde dan in de eerste 2 speelrondes.

Ik weet ook niet waar dat aan lag, wellicht toch de puntenaantallen die net even gunstiger uitpakten waardoor ploegen niet hun 4 punten hoefden te verdedigen ofzo.

Wie wil er Verheyen of Sonck?

Een coach uit eigen land zal idd ook niet automatisch een succes zijn, maar ik geloof wel dat dat voor de positie van bondscoach altijd veel beter is om iemand te hebben die de cultuur en het land van de spelers goed begrijpt. Martinez en Tedesco hadden/hebben niks feeling met België en kwamen/komen daardoor te veel over als kille managers (die nooit echt de indruk geven dat het ze al te veel kan schelen wat de ploeg nu doet), en ik denk dat dat voor een bondscoach toch wel een zwaar minpunt is dat zich indirect negatief kan vertalen op het veld.
Meer dan de helft speelt in het buitenland, velen hebben zelfs nooit in België gesjot of gewoond. En buiten luisteren naar slechte rapmuziek en op de playstation spelen delen die spelers niet echt een cultuur denk ik.

Hadden jullie met de 11 namen van gisteren ook een andere veldbezetting verwacht?
Toen ik gisteren de 11 namen voor't eerst las, dacht ik: ah, amai, een 3-4-3 of 3-5-2.

Casteels
Faes - Vertonghen - Theate
Onana - KDB
Castagne-------------------------------Carrasco
Openda - Lukaku - Doku
Dat had toch beter geweest met die 11 namen, niet?

Alsof bijvoorbeeld Zwitserland een betere ploeg heeft dan ons?
Eh, ja.

En dat had ik je voor dit toernooi ook wel kunnen vertellen.

We hebben een middelmatige ploeg. Een outsider op zijn best. Iets beter dan Slovenië en Slowakije, iets minder dan Holland, Zwitserland en Oostenrijk.

En met een beetje geluk (KDB, 75e minuut) hadden we die Fransen toch gepakt.

Laat het klagen aub stoppen. Dit is ons niveau.

Wie wil er Verheyen of Sonck?

Een coach uit eigen land zal idd ook niet automatisch een succes zijn, maar ik geloof wel dat dat voor de positie van bondscoach altijd veel beter is om iemand te hebben die de cultuur en het land van de spelers goed begrijpt. Martinez en Tedesco hadden/hebben niks feeling met België en kwamen/komen daardoor te veel over als kille managers (die nooit echt de indruk geven dat het ze al te veel kan schelen wat de ploeg nu doet), en ik denk dat dat voor een bondscoach toch wel een zwaar minpunt is dat zich indirect negatief kan vertalen op het veld.

Dat is wel gewoon een feit ja. Ik denk echt dat men onderschat hoe belangrijk het is dat je als bondscoach ook een stuk culturele binding met een ploeg hebt. De ploeg hangt al niet van homogeniteit aan elkaar, dan is het heel belangrijk om als coach dat wel te promoten. In plaats van zoals Martinez of Tedesco als een soort veredelde Engelssprekende clubcoach te werk te gaan.

Ik denk eerlijk gezegd dat de voetbalbond bij Tedesco (bundesliga) en Martinez(Premier League) uitkwamen juist zogenaamd om iemand te hebben die de cultuur van de spelers "goed begrijpt" gezien de overgrote meerderheid langer in het buitenland spelen dan in België gespeeld te hebben.

Ik denk dat iedereen vergeten is hoe ferm we zaten te klagen over Leekens en Wilmots vroeger. :p
Toen waren we aan het bidden voor een buitenlandse coach om uit ons lijden te verlossen.
Natuurlijk wil de voetbalbond zijn portefeuille niet te ferm opendoen om Van Gaal aan te werven ofzo :p.

Dat is wel gewoon een feit ja. Ik denk echt dat men onderschat hoe belangrijk het is dat je als bondscoach ook een stuk culturele binding met een ploeg hebt. De ploeg hangt al niet van homogeniteit aan elkaar, dan is het heel belangrijk om als coach dat wel te promoten. In plaats van zoals Martinez of Tedesco als een soort veredelde Engelssprekende clubcoach te werk te gaan.
Jij mag dat natuurlijk vinden, en hier iedere 2 jaar komen verkondigen. Maar dat maakt het natuurlijk wel geen feit. :giggle:

Terug
Bovenaan