Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Mits coach die er alles uithaalt zitten we de komende 2-3 toernooien zeker nog goed.

Als je ziet wat landen als Zwitserland, Oostenrijk, Slovakije, ... presteren met kernen die eigenlijk minder goed zijn dan die van ons, dan moet er toch iets te maken zijn van de nieuwe generatie

Als we met een duts van een coach als Tedesco opgescheept blijven, sluit ik niets uit. Maar eigenlijk zijn dit soort posts gewoon gigantische onzin. Er zit nog meer dan genoeg talent in deze groep, en er loopt nog een heleboel potentiële (sub)toppers rond in ons land. Voor veel van de nieuwe jongens kwam dit toernooi te vroeg, maar dat was ook verwacht. Ze werden dan ook nog eens mismeesterd door deze bondscoach.

Met De Bruyne, Hazard, Lukaku en Courtois had je spelers waarmee je een wereldploeg en topfavoriet had. Dat is gedaan. Maar met een ietwat deftige coach moeten wij ons de komende 10 jaar nog altijd gemakkelijk plaatsen, en moeten wij net als verschillende andere kleinere landen de afgelopen jaren in staat zijn om mooie dingen te laten zien op toernooien.

Tgoh, van dat rijtje van 4 mis je er in mijn ogen maar 1 en dat is de Hazard van 2018. Ja, Courtois is er niet bij dit tornooi, maar ik heb in die 4 matchen geen seconde gedacht "Dju, had hij maar in doel gestaan ipv Casteels". Die is ook gewoon zonder twijfel en met voorsprong de beste Belg van dit tornooi.

Bon, dat hebben we dan ook weer gehad.
Nu alleen nog wachten op de obligate post van famtam dat dit een prima tornooi was van de Belgen en dat Domenico goed werk heeft geleverd.

Mits coach die er alles uithaalt zitten we de komende 2-3 toernooien zeker nog goed.

Als je ziet wat landen als Zwitserland, Oostenrijk, Slovakije, ... presteren met kernen die eigenlijk minder goed zijn dan die van ons, dan moet er toch iets te maken zijn van de nieuwe generatie
Zwitserland heeft ook spelers van city, Arsenal, ..
Oostenrijk hebben we tegen gespeeld in kwalificaties

Er mag hier vanalles geschreven worden en “we hadden dit en we hadden dat” maar godverdomme, het doet toch evenveel pijn hoor.

Nog zoiets: waarom zijn wij altijd één van de (zeer) weinige landen met een buitenlandse coach. Quasi elk land, hoe klein ook (zelfs fcking Luxemburg), heeft een coach van dat land zelf. Wij halen ze altijd uit het buitenland en dan schrikken dat we zo van die kwistenbiebels hebben met geen zak voeling met de ploeg en voor wie het au fond geen fuck uitmaakt wat ze nu doen, zolang het geld en de contractverlenging maar binnen is. Hebben wij hier zelf niemand deftig ofwa.

Kdb, lukaku stoppen alle2 denkik

Beiden gaan nog wel een WK in de VS willen doen. Dat lijkt mij voor beiden wel een droom. De vraag is eerder of ze nog fit genoeg zijn daarvoor.

De Bruyne na één jaartje woestijn zal wel nog fysiek ok zijn.
Lukaku daarentegen...

Beiden gaan nog wel een WK in de VS willen doen. Dat lijkt mij voor beiden wel een droom. De vraag is eerder of ze nog fit genoeg zijn daarvoor.

De Bruyne na één jaartje woestijn zal wel nog fysiek ok zijn.
Lukaku daarentegen...

Lukaku zal zeker fit genoeg zijn om in de VS op het veld te liggen zweten. Om te voetballen, dat is iets anders.
Eigenlijk zoals op dit EK dus.

Ook graag even een moment van stilte voor de neutrale kijkers vandaag.

Dit moeten 90 verschrikkelijk saaie minuten geweest zijn.
The guardian was wel in form moet ik zeggen. Wat een totale sisser was dit

Bijlagen

• Screenshot_2024-07-01-19-45-45-560_com.brave.browser-edit.jpg
    Screenshot_2024-07-01-19-45-45-560_com.brave.browser-edit.jpg
    199,7 KB · Weergaven: 23
  • Screenshot_2024-07-01-19-36-17-111_com.brave.browser-edit.jpg
    Screenshot_2024-07-01-19-36-17-111_com.brave.browser-edit.jpg
    110,6 KB · Weergaven: 23
  • Screenshot_2024-07-01-18-57-16-286_com.brave.browser-edit.jpg
    Screenshot_2024-07-01-18-57-16-286_com.brave.browser-edit.jpg
    293 KB · Weergaven: 23
Dat niet alles uit deze groep is gehaald: zeker mee akkoord. En dat kan je onder andere aan de keuzes van de coach toewijzen. Maar anderzijds, laat me even een stuk uit Filip Joos' recentste column plukken:
'Trossard is geen Hazard, Faes geen Kompany, Casteels geen Courtois en de lijst is langer dan die drie. Dit team wint niet zomaar van Oekraïne. Wie dat denkt, leeft in het verleden.'

Ik hoop dat KDB zegt, ik of Tedesco en dat de bond niet anders kan dan Tedesco buiten zet.
Voor het EK gaf ik hem nog het voordeel maar nee, dit is het niet. Wat een beunhaas.
KDB die op z'n strepen gaat staan? In your dreams. Die denkt bij zichzelf: ik heb mijn City miljoenen op m'n bankrekening staan. Ik ga nu op verlof. Ik ga komend seizoen UCL spelen en die Nations League en kwalificaties voor het WK kunnen me gestolen worden.

Ben ik verdorie wel blij dat men Axel Witsel heeft mee genomen naar dit EK. Zonder hem zal de sfeer in het hotel toch een pak minder goed geweest zijn.

Beetje serieuzer: op voorhand dachten we allemaal "met deze voorhoede gaan we toch altijd goals kunnen maken, maar we gaan er ook veel slikken". Dan speel je het EK en krijg je er met de grootste moeite 2 gemaakt tegen Roemenië, en dat is het dan.

Nog zoiets: waarom zijn wij altijd één van de (zeer) weinige landen met een buitenlandse coach. Quasi elk land, hoe klein ook (zelfs fcking Luxemburg), heeft een coach van dat land zelf. Wij halen ze altijd uit het buitenland en dan schrikken dat we zo van die kwistenbiebels hebben met geen zak voeling met de ploeg en voor wie het au fond geen fuck uitmaakt wat ze nu doen, zolang het geld en de contractverlenging maar binnen is. Hebben wij hier zelf niemand deftig ofwa.
Omdat er weinig Belgische coaches zijn die zich hier willen aan verbranden of met die vedetten kunnen om gaan? Eigenlijk zouden ze Tedesco nu koste wat kost moeten buiten zetten en onmiddellijk Hein aanstellen.

Kunt u ook afvragen of het wel aan de trainers ligt.
De ene na de andere slaagt er niet in.

In voetbal kijken we heel snel naar de trainer. Ooit al eens een voetballer ontslagen weten worden?

Ook enorm hatelijk dat Doku zichzelf elke keer opnieuw alleen maar vast loopt ipv. te passen.
Doet me denken aan de typische goede voetballer in het 1ste middelbaar die tijdens de les LO ook altijd alleen wou spelen.

Terug
Bovenaan