Ik denk niet dat de bond Tedesco gaat ontslaan. Dat heeft dan deels met geld te maken, en deels met gezichtsverlies (want ja, ze hadden hem voor de start van het EK nog verlengd). En ze kunnen zwaaien met het feit dat ze hier van het grote Frankrijk zijn verloren, niet van pakweg Georgië... Het hangt er natuurlijk nog wat vanaf wat jongens als De Bruyne, Lukaku, ... achter de schermen vertellen.
Als ik Tedesco was, zou ik de eer wel aan mezelf houden. Je hebt het al verkorven bij de fans, je hebt het verkorven bij een groot deel van de analisten en journalisten. Geen goede basis om te starten aan de kwalificatie voor het WK. Er gaat meteen vanaf de eerste wedstrijd een grote druk liggen en als je in die wedstrijd dan niet meteen goed speelt...
Los van de resultaten en het geleverde spel zijn er toch wat zaken die hij raar of slecht heeft aangepakt. Uiteraard is er het debacle met de aanvoerdersband/Courtois. Daarna neemt hij maar 25 ipv 26 spelers mee, ondanks het blessureleed in de defensie. Hij laat De Cuyper beide oefenwedstrijden spelen, om hem daarna in de eerste wedstrijd meteen te vervangen door iemand die geen linksback is. Hij vervangt de geblesseerde Meunier niet. Hij vist plots Witsel terug op om één of andere reden (die dan ook de ganse tijd geblesseerd is).
Sommigen verhieven hier Tedesco 2 jaar geleden meteen tot een godenstatus (en 100x beter dan Martinez en bla bla bla). Zo positief was ik niet, maar hij was wel goed begonnen en de Belgen speelden die eerste wedstrijden tegen Duitsland, Zweden, ... best wel goed, en brachten positief voetbal. Daar bleef nu bitter weinig tot niets van over. Vreemd... en geeft weinig vertrouwen voor de toekomst. In plaats van progressie richting het WK, was het degressie.
Veel spelers gaven ook niet thuis, dat moet ook gezegd worden (al dan niet gedeelde verantwoordelijkheid met de trainer). Lukaku presteerde niet goed genoeg. Doku had weinig tot geen efficiëntie. De Bruyne was niet slecht, maar toch ook niet scherp/zuiver genoeg bij momenten. Trossard was vrij dramatisch. Carrasco, tja... enz
Nu afwachten wat Lukaku en De Bruyne gaan doen. Ik vrees toch nog altijd dat ze gaan stoppen...
Zou Casteels nu toch geen spijt hebben dat hij vóór het EK al een contract tekende in de woestijn? Ik zou denken dat een paar deftige ploegen in Europa toch een contractje zouden hebben klaarliggen.
Ook dat laatste is niet positief natuurlijk. Casteels al naar SA. Carrasco zat daar al. De Bruyne misschien? Wat doet Lukaku?