Klimsport (rotsen, zaalklimmen, boulder, etc.)

Gisteren nog eens gaan lengte klimmen. Mij goed geamuseerd. Toch een niveautje hoger kunnen klimmen (5B allez :unsure:) maar die schrik om te vallen zit er toch nog wat in waardoor ik toch nog wat te geforceerd klim naar mijn gevoel.
Op toprope?

Ik ben eigenlijk meer op mijn ongemak tijdens het boulderen, ik klim daar op hogere stukken veel krampachtiger. Bij lengte vangt je touw je altijd op, bij boulder kan je echt smerige vallen maken imo.
Probeer eens elke route uit te vallen? Of in 5c's te kruipen zodat je zeker ergens valt?

@Valyra Bij de vrouwen heb je ook nog Janja Garnbret, kans lijkt me groot dat zij goud zal halen. :unsure: Grote fan van Rogora haar klimstijl, die geeft gewoon niet op.

Ik ben vooral benieuwd naar de impact van de combinaties. Speedclimb laten meetellen lijkt me toch een misser. :unsure:
 
Op toprope?

Ik ben eigenlijk meer op mijn ongemak tijdens het boulderen, ik klim daar op hogere stukken veel krampachtiger. Bij lengte vangt je touw je altijd op, bij boulder kan je echt smerige vallen maken imo.
Probeer eens elke route uit te vallen? Of in 5c's te kruipen zodat je zeker ergens valt?
Toprope ja. Ik vertrouw mijn touw nog niet genoeg precies. Bij boulder totaal geen probleem bij het vallen. Denk dat het vooral de hoogte is die mij parten speelt. Vanaf 8-9 meter begin ik te zweten. Al is het wel al veel beter als vroeger. Gewoon worden zeker?
 
Toprope ja. Ik vertrouw mijn touw nog niet genoeg precies. Bij boulder totaal geen probleem bij het vallen. Denk dat het vooral de hoogte is die mij parten speelt. Vanaf 8-9 meter begin ik te zweten. Al is het wel al veel beter als vroeger. Gewoon worden zeker?
Gewoon worden door regelmatig te doen, je materiaal moet je leren vertrouwen. Ik zou zeker proberen van af en toe uit te springen om te beseffen dat er niets verkeerd kan lopen. Of een andere zekeraar zoeken, misschien ligt het probleem daar. :D
 
Nee, ik vertrouw mijn maten wel (ze doen het allemaal al veel langer als mij). :p Het is ook nog maar de 5e (?) keer dat ik toprope ofzo met al die lockdowns ertussen is dat niet zo veel ook.

De eerste keer durfde ik niet tot helemaal vanboven dusja :D
 
Samenvoegen van speed climbing met de andere 2 vind ik enorm onnozel. Alsof de wielrenners ook de 100m eenwielersprint zouden moeten rijden.
 
Gisteren nog eens in de Stordeur gaan klimmen, was heel lang geleden.
Wat een zalige grepen hebben ze daar hangen zeg. Van die crimpy halve maantjes.
Er hangen daar zeer, zeer mooie routes.
 
Gisteren eerder per toeval eens in Rhino boulder gepasseerd (volgende keer probeer ik vooraf iets te laten weten @Kid_C! ). Mooie zaal in ieder geval. Vriendelijker qua graden dan wat ik gewoon ben in Hoboken, ik voelde mij ne ware patser. :unsure:
 
Gisteren eerder per toeval eens in Rhino boulder gepasseerd (volgende keer probeer ik vooraf iets te laten weten @Kid_C! ). Mooie zaal in ieder geval. Vriendelijker qua graden dan wat ik gewoon ben in Hoboken, ik voelde mij ne ware patser. :unsure:
Daar doe je het voor natuurlijk. :unsure:

Sporza zendt de klimmers niet uit... Iemand die een alternatief weet? :sop:
 
Gisteren eerder per toeval eens in Rhino boulder gepasseerd (volgende keer probeer ik vooraf iets te laten weten @Kid_C! ). Mooie zaal in ieder geval. Vriendelijker qua graden dan wat ik gewoon ben in Hoboken, ik voelde mij ne ware patser. :unsure:
Heb al verschillende dingen over Rhino gehoord.
Is het écht zo parkour-style zoals tegenwoordig zo hard in de mode is. Indien ja blijf ik daar liever weg
 
Heb al verschillende dingen over Rhino gehoord.
Is het écht zo parkour-style zoals tegenwoordig zo hard in de mode is. Indien ja blijf ik daar liever weg
Verre van, denk dat ik maar twee of drie routes met een dyno heb gezien eigenlijk, waarvan er twee gewoon verre passen waren eerder dan 'zotte parkour move' type beweging.
 
Hoe begin je eigenlijk aan klimmen in de zaal? Gewoon ingang betalen en beginnen klauteren? :unsure: Of eerst wat lessen nemen?
 
Sporza zendt de klimmers niet uit... Iemand die een alternatief weet? :sop:
France.tv is gratis mits registratie als ik het goed heb. Zou het nog moeten testen maar geen tijd momenteel.

Ongerelateerd, in Hoboken hebben ze gisteren een muur herzet. Jezus Christus, poeierhard, ik kan geeneens de 6a+/6b routes terwijl ik daar anders wel een goed deel van kan flashen. Voetjes op de grond na afgelopen zondag in Gent 6b/6c te flashen. :biglaugh:
 
Heb al verschillende dingen over Rhino gehoord.
Is het écht zo parkour-style zoals tegenwoordig zo hard in de mode is. Indien ja blijf ik daar liever weg
Valt heel goed mee, zitten leuke puzzels tussen. Ook niet enkel zware slopers op overhang maar degelijke routes op balans.

Dit weekend eens De Panne testen. :unsure:

Ondertussen kruip ik zo stilaan in de 7a's op toprope, gaat goed hier!
 
Valt heel goed mee, zitten leuke puzzels tussen. Ook niet enkel zware slopers op overhang maar degelijke routes op balans.

Dit weekend eens De Panne testen. :unsure:

Ondertussen kruip ik zo stilaan in de 7a's op toprope, gaat goed hier!
Wanneer? Ik ben dit weekend bij m'n vriendin in Nieuwpoort en De Panne is daar onze vaste klimhal :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan