Klimsport (rotsen, zaalklimmen, boulder, etc.)

iemand die weet hoe de scores werkten op de OS?
Je ranking is je punt per onderdeel en ze vermenigvuldigen dan die drie onderdelen.

Volgende editie zijn er twee medailles, 1 voor speed en 1 voor combo lead & boulder.

Schubert heeft lead echt gedomineerd. Wat een klim... :crazy:

De derde boulder zag er awesome uit by the way. :D
 
Hoe was het in De Panne?
Ben er uiteindelijk niet geraakt door rugblessure. Overbelasting van rugspier aan schouderblad omdat de spieren aan mijn wervel niet werden geactiveerd. Paar weken kine moeten doen en nu weer bezig (half weliswaar, ben op reis en vriendin kan nog geen voorklimmer zekeren).

Paar dagen geleden gaan boulderen in Perugia. Zwaar op mijn doos gekregen door de ubertechnische routes die er stonden. Het op één na laagste kleurtje lukte, de rest was bleiten. Realitycheck. :unsure:

Vanaf begin volgende week in Cortina. Zal de zaal daar ook eens bezoeken tussen de hikes en ferrata's door.

Ondertussen ook ingeschreven voor klimtechnische lessenreeksen met vertical thinking. Benieuwd wat dat zal geven, maar na de kletsen in Perugia heb ik het gevoel dat het nodig is. :D
 
Ben er uiteindelijk niet geraakt door rugblessure. Overbelasting van rugspier aan schouderblad omdat de spieren aan mijn wervel niet werden geactiveerd. Paar weken kine moeten doen en nu weer bezig (half weliswaar, ben op reis en vriendin kan nog geen voorklimmer zekeren).

Paar dagen geleden gaan boulderen in Perugia. Zwaar op mijn doos gekregen door de ubertechnische routes die er stonden. Het op één na laagste kleurtje lukte, de rest was bleiten. Realitycheck. :unsure:

Vanaf begin volgende week in Cortina. Zal de zaal daar ook eens bezoeken tussen de hikes en ferrata's door.

Ondertussen ook ingeschreven voor klimtechnische lessenreeksen met vertical thinking. Benieuwd wat dat zal geven, maar na de kletsen in Perugia heb ik het gevoel dat het nodig is. :D
Aha, Cortina360 is de moeite!
Wel even opletten, want in Italië en Oostenrijk enz. is het allemaal voorklimmen. Er hangen maar weinig topropes dus als je vriendin nog niet kan lead zekeren is het misschien niet zo interessant?
Om een indruk te geven: https://photos.app.goo.gl/BizUuAn3brJjR86V7

Edit: in Cortina360 hangen denk ik 5 of 6 topropes? Dan is het niet echt de moeite om naar daar te gaan.
 
Aha, Cortina360 is de moeite!
Wel even opletten, want in Italië en Oostenrijk enz. is het allemaal voorklimmen. Er hangen maar weinig topropes dus als je vriendin nog niet kan lead zekeren is het misschien niet zo interessant?
Om een indruk te geven: https://photos.app.goo.gl/BizUuAn3brJjR86V7

Edit: in Cortina360 hangen denk ik 5 of 6 topropes? Dan is het niet echt de moeite om naar daar te gaan.
Hmm, misschien is het dan het moment om te leren zekeren. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Nice filmpje. Enkele mooie visies van topklimmers, hoe zij omgaan met valangst enz.
Iets waar ikzelf heel hard tegen vecht en iets wat mijn klimniveau op rots zeker tegen houdt..
 
Nice filmpje. Enkele mooie visies van topklimmers, hoe zij omgaan met valangst enz.
Iets waar ikzelf heel hard tegen vecht en iets wat mijn klimniveau op rots zeker tegen houdt..
Is één van de redenen dat ik een 'rock preppings' cursus volg bij vertical thinking. Die vrees moet er toch meer uit dan het nu is... Coole video!
 
Cursus heeft geholpen, vorige week mijn eerst 7a kunnen toppen in de zaal. Nu asap naar de rotsen, 15 graden met nieuwjaar en het kriebelt. :unsure:
 
Ik heb een paar maanden geleden de cursus indoor lengteklimmen gedaan en sindsdien geen touw meer aangeraakt. Zou graag wat meer oefenen maar het is moeilijk om me te motiveren om indoor lengtes te gaan doen want boulderen is zoveel leuker :unsure:
Best zo snel mogelijk eens op een echte rots gaan klimmen denk ik.
Altijd welkom om eens samen te gaan é. :unsure: Same goes for @Valyra .
 
Ik heb een paar maanden geleden de cursus indoor lengteklimmen gedaan en sindsdien geen touw meer aangeraakt. Zou graag wat meer oefenen maar het is moeilijk om me te motiveren om indoor lengtes te gaan doen want boulderen is zoveel leuker :unsure:
Best zo snel mogelijk eens op een echte rots gaan klimmen denk ik.
Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is.
Het gevoel van in de natuur te zijn en aan de rots te hangen vind ik echt hemels.
Vorig jaar rond deze tijd gaan klimmen in Ozo, was toen rond de 0 graden maar toch was dat zalig.

Altijd welkom inderdaad, misschien moet er eens iets georganiseerd worden @Kid_C :wink:
 
Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is.
Het gevoel van in de natuur te zijn en aan de rots te hangen vind ik echt hemels.
Vorig jaar rond deze tijd gaan klimmen in Ozo, was toen rond de 0 graden maar toch was dat zalig.

Altijd welkom inderdaad, misschien moet er eens iets georganiseerd worden @Kid_C :wink:
Er is inderdaad niets beter dan klimmen op rots. :love:

Ik merk ook dat ik beter klim als het stil is rondom me, in een drukke klimzaal is mijn focus minder door alle omgevingsgeluid. Zeker bij voorklimmen heb ik het gevoel dat dat een impact heeft.

Buiten of binnen om te beginnen? @Valyra & @utred & wie nog interesse zou hebben?
 
Ondergetekende, al zou ik mijn touwkennis wel weer terug flink moeten opbouwen als het niet om boulderen gaat. Outdoor ben ik ook niet bepaald geroutineerd. Mild schaamtelijk aangezien ik indoor met enige regelmaat 6c-7a boulder. :unsure:
 
Iemand ervaring met ijsklimmen?
Nooit echt interesse in gehad, maar ben precies van gedacht aan het veranderen.
Zou dat wel eens willen proberen, maar lijkt me niet echt toegankelijk? Hoe begin je er zelfs mee als je niemand kent die dit goed kan...
 
Iemand ervaring met ijsklimmen?
Nooit echt interesse in gehad, maar ben precies van gedacht aan het veranderen.
Zou dat wel eens willen proberen, maar lijkt me niet echt toegankelijk? Hoe begin je er zelfs mee als je niemand kent die dit goed kan...
Ik zou daar eerst cursus voor volgen. Lijkt me sketchy om daar zomaar aan te beginnen. Heb je daar ook geen kvb4 voor nodig?
 
Terug
Bovenaan