Klimsport (rotsen, zaalklimmen, boulder, etc.)

Zaten vandaag in Beez, niet te druk en verrassend goed geklommen! Op naar volgend weekend!
 
zelf ook nog op het niveau 6c geklommen in het boulderen ( crux bouldergym ) en ook nog een jaartje in alpamayo geklommen om eens wat lengtes te doen, daar kon ik wel een 6a klimmen met alleen maar op zondag te gaan klimmen en voor de rest niets van training :D
het boulderen vind ik niet zo leuk in alpamayo en zou het liefst terug in de crux gaan maar met dat ik sinds een 4 tal- jaar in een 2 ploegen systeem zit en de late openingsuren van de klimzaal ( vanaf 17u) vind ik de wilskracht niet meer om te gaan klimmen, want dan zou ik maar om de week kunnen gaan :(
 
zelf ook nog op het niveau 6c geklommen in het boulderen ( crux bouldergym ) en ook nog een jaartje in alpamayo geklommen om eens wat lengtes te doen, daar kon ik wel een 6a klimmen met alleen maar op zondag te gaan klimmen en voor de rest niets van training :D
het boulderen vind ik niet zo leuk in alpamayo en zou het liefst terug in de crux gaan maar met dat ik sinds een 4 tal- jaar in een 2 ploegen systeem zit en de late openingsuren van de klimzaal ( vanaf 17u) vind ik de wilskracht niet meer om te gaan klimmen, want dan zou ik maar om de week kunnen gaan :(
Boulder in Alpamayo WAS inderdaad minder. Sinds kort is er wel een nieuwe 'verantwoordelijke' voor de routebouw boulder dus de routes zijn nu wel beter dan vroeger.
Maar voor boulder is sowieso Crux beter, al zie ik mezelf daar niet meer terug naartoe gaan. Harde patsermentaliteit daar, de keren dat ik er was toch.
 
dan moet ik misschien nog maar is een kijkje gaan nemen als de coronastorm voorbij is, vond het aanbod in routes nogal povertjes ook als je eenmaal op een bepaald niveau kwam.
in de crux ben ik al niet meer geweest sinds 2017, ma vind het wel een goeie zaal. misschien dat die patsermentaliteit daar wat is omdat er wel op een stevig niveau geklommen word daar ? alle het pushte mij toch indertijd omdat ik mensen van mijn niveau toch goed zag groeien :D
 
Waar staat dat? Nergens terug te vinden precies.

Wat wél zeker is, is dat de klimspot van Wallstreet terug open is.
Via Facebook gelezen. Boeken via Toplogger. Meteen volgeboekt voor twee weken... :unsure:

Had gemist van Klimax trouwens, bedoelde de Klimspot.
 
Via Facebook gelezen. Boeken via Toplogger. Meteen volgeboekt voor twee weken... :unsure:

Had gemist van Klimax trouwens, bedoelde de Klimspot.
Blijkbaar nemen ze (klimspot) het daar niet al te nauw met de maskerplicht. 😛

Klimspot is wel leuk om een keer of 2 te doen, maar dan heb je het ook wel gehad (ik toch destijds)
 
Biover zijn ze gelukkig streng, ben al blij dat er opnieuw wekelijks meerdere sessies zijn!
 
Castel 4 is een aanrader. Niet de grot, maar boven de grot. Daar zijn een aantal gemakkelijke routes (en een 6b waarvan het begin niet doenbaar is) met een fantastisch uitzicht.

Niet enkel op mobiele zekeringen hoor, maar combinatie met boorhaken 😛
 
Vandaag de wandelroute met de gele pijltjes gedaan in Beez. 600 hoogtemeters en 4 (?) km lang, echt een aanrader. Wel goed op je voeten staan, soms is het op en neer langs een 4e graad rotsje zonder beveiliging.
 
Een beetje ferrata style? 😛

Hier vorig weekens eens naar Sy geweest, nooit meer.
2 routes geprobeerd en gewoon weg gegaan uit miserie.
Behaking is daar (in de lagere niveaus) gewoon weg belachelijk slecht. Eerste haak op een meter of 6, dan afstand tussenin ook zoiets.
Iemand die net 5a klimt wil dat niet (en ik ook niet :p).
Als ik verre haakafstanden wil, ga ik wel alpiene klimmen ofzo, ver onder mijn niveau. Maar op sport routes hoeft dat niet.

Eerste keer moeten ombouwen op een haak in de route. Dat hebben we dan ook weer geoefend.
 
Een beetje ferrata style? 😛

Hier vorig weekens eens naar Sy geweest, nooit meer.
2 routes geprobeerd en gewoon weg gegaan uit miserie.
Behaking is daar (in de lagere niveaus) gewoon weg belachelijk slecht. Eerste haak op een meter of 6, dan afstand tussenin ook zoiets.
Iemand die net 5a klimt wil dat niet (en ik ook niet :p).
Als ik verre haakafstanden wil, ga ik wel alpiene klimmen ofzo, ver onder mijn niveau. Maar op sport routes hoeft dat niet.

Eerste keer moeten ombouwen op een haak in de route. Dat hebben we dan ook weer geoefend.
Jup! Eitje voor klimmers, maar zonder ervaring toch goed letten op de voeten. Wel heel leuk om je een halve dag mee bezig te houden.

Haken op 6 meter vind ik ook onnozel. Je hebt soms van die 6+ routes die starten met een 5b waardoor ze de eerste haak veel te hoog zetten. Onbegrijpelijk.

Ombouwen als in clipper laten hangen?
 
Jup! Eitje voor klimmers, maar zonder ervaring toch goed letten op de voeten. Wel heel leuk om je een halve dag mee bezig te houden.

Haken op 6 meter vind ik ook onnozel. Je hebt soms van die 6+ routes die starten met een 5b waardoor ze de eerste haak veel te hoog zetten. Onbegrijpelijk.

Ombouwen als in clipper laten hangen?
Gelukkig was het een afgeronde lijmhaak, dus heb het touw daar in gestoken. Eerst gevoeld of er scherpe randen waren wel.
Dan met prussik aan zekerlus en touw naar beneden gegaan.
 
Terug
Bovenaan