Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63

Zonder die val win ik de koers.

Wat een klasbakje. Toen hij tegen die bestelwagen reed treurde ik om alweer een voorjaar zonder Pogacar-Evenepoel duel maar kijk hoe vlug Evenepoel weer op niveau is we krijgen toch nog de duels te zien. Heel mooi, ben ik heel blij mee.
Compleet misplaatst maar kom. In dit zelfde scenario misschien.. Except dat dit scenario zich nooit zo afspeelt als Remco niet valt...

Als hij niet valt dan volgt hij wrs Fluppe en Poggi gewoon en rijden ze met 2 naar de meet. Dan zit Pogacar daar geen 30km solo te prutsen terwijl Remco eerst nog 10km in het wiel van Van Wilder zit én in de achtervolging toch ook nog af en toe eens in de wielen kan van Skjellmose... de "100W" die Pogacar daar extra trapt, die negeren we effe voor het gemak.

Een Roches aux Faucons is een inspanning van 4 minuten, als Remco voor de Brabantse zei dat ie op een 2 minuten inspanning nog niet veel getraind had, dan kan je dat imo op 2 weken koersen toch niet wegvlakken lijkt me. Ma bon kerel is tot veel in staat natuurlijk :unsure:

Ik zou toch niet teveel belang hechten aan de zaken die VOOR de Brabantse Pijl werd verkondigd. Dat is grotendeels toch de druk weghouden en zand in de ogen strooien :wink:

NA de finish hoorde je toch al een heel ander geluid en kwamen er ook andere verhalen van ploegmakkers naar boven.

Tof dat Skjelmose hier eens kon winnen. Zal er woensdag ook niet ver af zijn. Benieuwd wat Remco op de Muur kan.

Goed voor Wout dat hij hier toch nog eens een sprint won, en na een zware wedstrijd, maar de laatste 50 meter moest hij toch weer gaan zitten en was het toch wat harken, maar had toen wel al voldoende voorsprong.

Goed voor Wout dat hij hier toch nog eens een sprint won, en na een zware wedstrijd, maar de laatste 50 meter moest hij toch weer gaan zitten en was het toch wat harken, maar had toen wel al voldoende voorsprong.
Ik verschoot een beetje dat hij dit sprint won om eerlijk te zijn... zeker omdat daar met een Matthews toch zo'n figuur zit dat nogal een patent heeft op het winnen van die sprints der geslagenen. Voor de rest wel niet de allersnelste renners in dat groepje, Pidcock dat zal bv ook wel niet echt vol geweest zijn vermoed ik gezien dat die achter bv Benoot finished. Maar goed, die sprint winnen zal toch deugd doen vermoed ik.

Ik heb dit voorjaar een paar keer gezegd dat Van Aert beter eens goed zou nadenken over Brabantse Pijl/Amstel en dat hij daar toch niks kon gaan doen maar 2de en 4de zijn toch gewoon keurige uitslagen. Ik vermoed dat hij toch met een héél andere mindset richting de Giro kan werken dan moest hij vorige week na Roubaix gestopt zijn.

Het enige wat ik vandaag niet snap van die mannen van Visma is dat ze daar met 2 in die kopgroep zitten: Remco gaat 2 keer op 2 minuten tijd... en twee keer is daar niemand mee, zelfs niemand die reageert. De eerste aanval is het Schmid die er alleen naartoe springt en... McNulty? :unsure: die de groep terug bracht. 30 seconden later zet Remco terug aan en ze zijn wéér niet mee. Zeker nadat ze in de wielen van McNulty terugkomen was dat nu niet de plaats waar ze volledig op de limiet zullen gezeten hebben. Van Aert zegt zelf ook wel "Het was een inschattingsfout van mij. Ik had moeten en kunnen meegaan. Ik besefte niet genoeg dat we toen nog voor de overwinning konden rijden." Hij gaf ook wel dat hij in die fase redelijk op de limiet zat maar het zal toch eerder het gebrek aan mentale scherpte zijn op dat specifiek moment.

Dat moet je Remco dan wel geven, die blijft wel koersen, zelfs op het moment dat het op het eerste zicht enkel nog voor de 2de plaats is.

Wat was de reden van opgave voor Van Gils?
Gans die BORA ploeg is tot nu toe toch wel de flop van het voorjaar.

Roglic en Lipowitz doen het natuurlijk wel gewoon uitstekend. Het is hun klassieke kern die het redelijk laat afweten. Jaar van de bevestiging voor vele en dat is dikwijls een moeilijk jaar.

Wat was de reden van opgave voor Van Gils?
Gans die BORA ploeg is tot nu toe toch wel de flop van het voorjaar.
Van Gils is gevallen gisteren
Einde maart is hij stevig ziek geweest

Misschien naast de kwestie
Van Gils heeft ook een pollenallergie.
Ik vermoed dat dit ook niet ideaal is , qua trainingen en prestaties.
Gisteren was een stevige pollendag (bij de Berken toch).

Ik besefte niet genoeg dat we toen nog voor de overwinning konden rijden.

Met die mentaliteit win je niks dus.
En half het peloton rijdt met die mentaliteit rond. Gewoon belachelijk.

Gelukkig zijn er nog renners zoals Remco die op zijn minst proberen en ook geloven dat ze nog kunnen winnen.
En point proven, hij had kans om te winnen en kwam nog heel dicht daarbij ook.

Hij heeft nochtans maar 4 koersdagen in de laatste 2 maanden, dus ik denk wel dat het kan hoor.
Om hier even op terug te komen.

Ik denk dat het toch niet zo eenvoudig is om gewoon te herleiden tot het aantal koersdagen.
Uiteindelijk moet hij het voorjaar toch een hele tijd rekken.

Dat begint in februari al met het winnen van de UAE Tour om vervolgens vrij snel daarna al te winnen in de Strade (na ook nog een valpartij).
Al de topkoersen gaat hij wel vol aan de bak, dat zijn telkens wel heel ferme inspanningen.

Toch ook wel verschillende accenten in die periode, zoals voor P-R. Niemand anders die dat doet, toch niet als kopman.

Ok, hij is de beste renner ter wereld. Hij lijkt ook altijd vrij rustig en ontspannen.
Maar, naast fysiek, zou ik het ook mentaal toch niet onderschatten hoor. Die druk is er toch altijd, zeker nu ook in zijn regenboogtrui.

Ik weet niet of de AGR nu een voorbode is geweest, want tenslotte is hij daar nog altijd de beste man in koers waarschijnlijk, maar misschien moet hij de Waalse Pijl toch rustiger aanpakken als hij in L-B-L toch ook nog eens tot het gaatje wil gaan.

Goh misschien was dit het teken voor Pogacar om wat te minderen met die lange solo’s.
IJdele hoop wrschnlk :unsure:.

Goh misschien was dit het teken voor Pogacar om wat te minderen met die lange solo’s.
IJdele hoop wrschnlk :unsure:.
Of het teken aan de andere 10 trempers in de 2e groep dat je hem wel kunt bijbenen en zelfs nog kunt winnen, maar nee samen werken voor de 2e plaats is beter.
Uci zou hun puntensysteem beter herbekijken.

Roubaix is normaal ook de zwaarste wedstrijd om van te herstellen dat die dus nu wat minder was vind ik eigenlijk niet meer dan normaal. Ik ga er dus niet van uit dat zijn vorm curve dalende is en verwacht hem in Luik toch weer op zijn eerdere niveau niet dat hij in de Amstel slecht was natuurlijk.

Waalse Pijl dat is gewoon poefen op de Muur ik zie echt geen van de tenoren Pogacar/Evenepoel/TREK de koers openbreken voor de Muur. Dat zijn 3 hele sterke ploegen die liefst van al met hun kopstuk gaan willen poefen op de Muur.

Ik geloof geen seconde dat er in die groep ook maar één iemand aan de punten aan het denken was, buiten héél misschien Barré, maar die was juist zeer actief. Sure, er zijn goede ploegen zoals Trek die graag hoog eindigen, maar in het algemeen zat er in die groep echt geen ploeg die zo hard voor de punten moet rijden op dit moment. Visma zat daar bijvoorbeeld met twee en leken niet echt zin te hebben om het tempo er meteen in te houden, ma die zijn nog nooit bezig geweest met die punten, nu ook niet. Het "G2 syndroom" bestond ook voor die onnozele punten al. Het is erger geworden de laatste jaren omdat renners veel te snel opgeven als één van die monsters wegrijdt, maar dat staat los van UCI punten.

Zeker niet persoonlijk op u, ik heb veel mensen dat zien aanhalen dit weekend, ook journalisten (die na 6 jaar nog altijd niet snappen hoe dat puntensysteem werkt maar ok), maar ik snap dus niet echt waarom. Los van dat het puntensysteem inderdaad problematisch is soms (het is ook niet makkelijk om het op te lossen) en dat er heel wat wedstrijden zijn waar je daardoor rare dingen ziet.

Waalse Pijl dat is gewoon poefen op de Muur ik zie echt geen van de tenoren Pogacar/Evenepoel/TREK de koers openbreken voor de Muur. Dat zijn 3 hele sterke ploegen die liefst van al met hun kopstuk gaan willen poefen op de Muur.

Hangt van uw definitie van openbreken af imo. Remco heeft er bijvoorbeeld toch gewoon baat bij dat de wedstrijd relatief zwaar is. Ik denk niet dat die bergop puur op explosiviteit gaat winnen. Waalse Pijl is ook zo een wedstrijd waarbij een outsider opeens een zotte Muur beklimming kan rijden als de wedstrijd makkelijk was.

Of het teken aan de andere 10 trempers in de 2e groep dat je hem wel kunt bijbenen en zelfs nog kunt winnen, maar nee samen werken voor de 2e plaats is beter.
Ik denk dat we vooral nu niet moeten doen alsof dit de logica zelve is dat je hem steeds gaat inhalen als je ‘maar even samenwerkt’.

In MSR was hij niet alleen en kon er volgens mij in de achtergrond niet veel beter gedaan worden. In P-R idem. In RVV was hij simpelweg gewoon de sterkste en was er niets aan te doen. Idem voor de Strade.

Nu krijg je een AGR waar hij ook van ver aangaat, naar eigen zeggen nog veel tegenwind had. Een goeie Remco die een serieus stukje kan hardrijden. En wie weet, misschien een Tadej die een paar procentjes minder was…

Hangt van uw definitie van openbreken af imo. Remco heeft er bijvoorbeeld toch gewoon baat bij dat de wedstrijd relatief zwaar is. Ik denk niet dat die bergop puur op explosiviteit gaat winnen. Waalse Pijl is ook zo een wedstrijd waarbij een outsider opeens een zotte Muur beklimming kan rijden als de wedstrijd makkelijk was.

Met openbreken bedoel ik zelf gaan aanvallen voor de slotklim. Dat hij zijn ploeg wel wat gaat laten doortrekken lijkt me logisch. Ze gaan niet met 100 naar de streep gaan. Dat hij normaal Pogacar niet gaat kloppen op de Muur denk ik ook maar of hij dat zelf ook denkt en daarom een andere manier gaat zoeken betwijfel ik. Moet ook niet te gek doen natuurlijk pas terug in competitie 2 zware wedstrijd op korte tijd achter de rug en volgende zondag al weer een hele zware.

Vorig jaar was de eerste keer in 20 jaar of zo dat een "vluchter" won. Hij zat mee in de vlucht die terug gepakt werd maar won dan toch de "massasprint" op de Muur. Dus de kans dat je Pogacar klopt in de poef op de Muur is niet groot de kans dat je wint na een aanval is zo mogelijk nog kleiner.

Terug
Bovenaan