Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Op het einde komt hij dan plots toch weer boven drijven en lijkt hij toch wel 4de beste man in koers te zijn maar het blijft toch raar. De uithouding is dus wel ok op zich maar het lijkt echt alsof elke vorm van explosiviteit volledig weg is en elke tempoversnelling dus teveel is.
Explosiviteit is sowieso geminderd maar gisteren had hij gewoon slechte benen. Vorige week 2de keer Kwaremont was hij mooi mee toen Pogacar doortrok, met dezelfde benen zou hij ook moeten mee zijn in het Bos.
Ik heb VA ook nog nooit zien er af gereden worden op het vlakke zoals gisteren inderdaad met Rutsch en Brennan.

Wat is eigenlijk de reden dat de Brabantse Pijl nu op vrijdag gereden wordt?
De koers nóg minder interessant maken om te rijden voor veel renners 2 dagen voor een zware Amstel? :unsure:

Officieel omdat het Baskenland blijkbaar te lang duurt om die gasten naar hier te krijgen tegen woensdag volgens onzen basketer en om de Ronde van Limburg een vast slot te geven op woensdag ipv gebonden aan pinksteren dat elk jaar verschuift. Het heeft dit jaar alvast niet echt geholpen precies... :unsure:

Ik gok dat het met de commerce te maken heeft. Lang weekend pakken met vrijdagje koers. Het werkt voor de E3 denken ze dus waarom hier niet... :sop:

Da's toch variabel elk jaar.
Klopt, volgend jaar valt Pasen bv op 5 april (ik vermoed het weekend van de Ronde). Wat ik me nu wel bedenk is dat komende vrijdag wel altijd in de paasvakantie gaat vallen, los van ne vroege of late Pasen... dat kan dan misschien wel weer helpen.

Maar voor het deelnemersveld lijkt het mij een rare keuze. Waar vroeger E3 & G-W courant gedubbeld werden, zelfs toen het even zaterdag/zondag was, heb ik de laatste jaren de indruk dat er opnieuw meer wordt gekozen tussen de 2.

Klopt, volgend jaar valt Pasen bv op 5 april (ik vermoed het weekend van de Ronde). Wat ik me nu wel bedenk is dat komende vrijdag wel altijd in de paasvakantie gaat vallen, los van ne vroege of late Pasen... dat kan dan misschien wel weer helpen.

Maar voor het deelnemersveld lijkt het mij een rare keuze. Waar vroeger E3 & G-W courant gedubbeld werden, zelfs toen het even zaterdag/zondag was, heb ik de laatste jaren de indruk dat er opnieuw meer wordt gekozen tussen de 2.
Ik schat E3 ook gewoon hoger in, GW was beter toen het nog tussen de ronde en PR viel en de status had van herkansing voor de 'mindere goden'.

Btw: gisteren lieten ze vaak de bebloede pols van Pogacar zien. Was dat echt puur door die horloge?
Moet ook geen deugd gedaan hebben 😱

Duidelijk dat die Ronde van Limburg nu bij Flanders Classic zit... Even die koers proberen pushen...

Maar het blijft natuurlijk een 1.1 momenteel en bijgevolg is het deelnemersveld ook niet vet...
En de meeste voorjaarsrenners hebben het nu ook wel gehad. Weinigen die nog echt gemotiveerd zijn om die koers er ook nog eens bij te nemen.

Ik schat E3 ook gewoon hoger in, GW was beter toen het nog tussen de ronde en PR viel en de status had van herkansing voor de 'mindere goden'.
Tcho... E3 is uiteindelijk ook maar een mini-Ronde van Vlaanderen. Gent-Wevelgem heeft in dat opzicht toch veel meer eigenheid... een snelle blik op de winnaars van de afgelopen 10 edities leert toch dat het geen koers is voor pannenkoeken. De "minste" namen die daar tussen staan zijn Girmay & Laporte... dat zegt toch ook al veel.

Tcho... E3 is uiteindelijk ook maar een mini-Ronde van Vlaanderen. Gent-Wevelgem heeft in dat opzicht toch veel meer eigenheid... een snelle blik op de winnaars van de afgelopen 10 edities leert toch dat het geen koers is voor pannenkoeken. De "minste" namen die daar tussen staan zijn Girmay & Laporte... dat zegt toch ook al veel.
Ze hebben natuurlijk ook wel genoeg aan het parcours gesleuteld daarvoor.

Ben nu toch benieuwd wat die gaat krijgen als straf.
Het zal gene vette zijn voor slagen en verwondingen

Straffen in het Strafwetboek

Gaat het over een verkeersongeval met slagen of verwondingen? Op basis van artikel 420 van het Strafwetboek riskeert u een gevangenisstraf van acht dagen tot één jaar en/of een geldboete van 50 tot 500 EUR. Vermeerderd met opdeciemen (x8) gaat het om een geldboete van 400 tot 4.000 EUR.’

eigenlijk een foute redenering
Ja , de E3 was altijd een generale repetitie van de RVV.
Maar de E3 had volledig zijn eigen soort finale.
De ronde van Vlaanderen heeft door zijn finale te veranderen de E3 finale toch licht gekopieerd (zelfde hellingen) maar dan een zwaardere versie van gemaakt.

Dat is ook een beetje de reden dat de Karnemelkbeekstraat in het parcours is gekomen om de E3 terug wat meer eigenheid te geven.

De uithouding is dus wel ok op zich maar het lijkt echt alsof elke vorm van explosiviteit volledig weg is en elke tempoversnelling dus teveel is.
Was in de Ronde nochtans geen geweldig probleem. Volgde bij momenten tempoversnellingen van anderen, plaatste zelf nog.eentje voor laatste kwaremont...
José sprak van schrik in het bos. Misschien effectief gewoon over zijn toeren door die vroege val? Heel raar allemaal alleszins. Ze moeten toch ook wel denken dat er nog iets in de tank zit, waarom anders nog BP en AGR rijden?

Terug
Bovenaan