Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Maar Boonen heeft nooit de valpartijen (en dus de schade opgelopen) gehad die WvA heeft gehad plus Boonen zijn grootste concurrent was Cancellara.

Eens n schedelbreuk en wat gebroken armen/schouders. Maar nooit een kapotte knie

Dat was Museeuw en die heeft hm nog 3x gewonnen

Als Belg is Remco eigl bijna verplicht om toch de Ronde eens te rijden. En waarom zou ie er geen resultaat kunnen rijden ? Wat Pogacar kan , zou ie ook moeten kunnen imo daar. En Pogacar zal dat ook niet ieder jaar rijden.
Remco zou niet opkunnen tegen een vdp en pogi. De klimmetjes zijn veel te kort en hij mist toch die explosiviteit om daarop mee te kunnen met die 2. Kun je mooi zien tijdens de tour ook. Hij kan mee tot ze plots die versnelling plaatsen en dan moet hij passen. Nu mss kan hij daar nog wel wat op trainen maar dat is deels talent/genen.

Remco zou niet opkunnen tegen een vdp en pogi. De klimmetjes zijn veel te kort en hij mist toch die explosiviteit om daarop mee te kunnen met die 2. Kun je mooi zien tijdens de tour ook. Hij kan mee tot ze plots die versnelling plaatsen en dan moet hij passen. Nu mss kan hij daar nog wel wat op trainen maar dat is deels talent/genen.
Wie zegt dat VDP en Pogacar ieder jaar aan de start staan. Zonder die 2 is er zeker een kans , ook een mooie ereplaats voor een eerste maal zou al mooi zijn. Maar dat ie het toch eens zal proberen, ik denk als Belg zijnde, moeilijk te weerstaan.

Toch altijd doodzonde dat zo'n geweldige strijd in PR beslist wordt door zo'n voorval.
Als je over een lekke band spreekt kan ik het begrijpen maar nu gaat het over een persoonlijke fout van Pogacar die VDP niet maakt. En in deze specifieke koers is stuurmanskunst een enorm pluspunt.
Dus ik vindt het helemaal geen doodzonde, ik vindt het juist mooi om te zien.
Dat is PR ten top.
En de winnaar in PR is altijd de verdiende winnaar!

Hoofddoel bij Visma is en blijft de Tour, als ze wat kunnen meepikken in het voorjaar is dat mooi meegenomen. Het is niet omdat je ergens de beste in bent dat je die capaciteiten ook voor het juiste doel in zet.

Voelt toch weer een beetje zoals Roubaix van 2023 (WVA lek) Waarbij we als wielerfan zoveel meer konden krijgen en een veel mooiere finale konden krijgen.

Nu is die weer wat beslist door een platte band (Pedersen) op een slecht moment en een stevige inschattingsfout (Pogi).
Iemand er zuiver afrijden maakt de koers zoveel mooier.

Jammer genoeg niet live kunnen zien, maar achteraf nog 'snel' door de opname gespoeld.

Mja, het Bos liegt niet hé. Wout springt meteen op Pogacar zijn wiel, maar verliest daarna plaats na plaats na plaats...
Wel mooi dat hij, net zoals vorige week, er toch nog in slaagt om er wat door te komen en uiteindelijk 4e te eindigen.

Ferm voorjaar van Pedersen. Maar ook voor hem is het moeilijk om dat monument te pakken te krijgen.

Mathieu en Tadej zijn gewoon veel te goed momenteel. Fenomenaal.

Benieuwd wat de Ardennen-klassiekers geven. Pogacar heeft toch al veel gegeven en rijdt nu ook weer dat 3-luik. We hebben toch ook al menselijke kantjes van hem gezien, dus wie weet is L-B-L ook de koers teveel...

Er was hem wel beloofd dat Pogacar Roubaix niet ging rijden en hij hier kopman ging zijn natuurlijk. Ik snap de frustratie wel. Dit is zijn koers hé. De enige grote koers die hij waarschijnlijk misschien echt kan winnen in de toekomst (al moet het dan wel meezitten). Maar hij moet zeker de positieve punten onthouden. Van die blessure vorig jaar is duidelijk niets mee blijven hangen, en zijn positionering vandaag was echt perfect. Is ook de reden dat hij in tegenstelling tot 2 jaar geleden nu wel in de top 5 eindigt.

Maar je hebt gelijk dat als je voor UAE rijdt dit natuurlijk kan gebeuren en je dat op voorhand weet.
Florian Vermeersch kon "stel wonderbenen" niet gebruiken door Pogacar

Goh, Vermeersch jonge…

Dat is van dat gezeur dat ik maar matig kan appreciëren. Heb het hier enkele dagen geleden gezegd: ik zie er geen kopman in, en hij heeft bij Lotto gewoon toch iets te weinig resultaten neergezet. Dan is zijn huidige positie bij UAE toch echt wel héél goed voor hem. Als je de beste renner ter wereld in je ploeg hebt, dan weet je dat je 2e viool speelt.

Op een bepaald moment zaten alleen Jasper, Mathieu en Tadej vooraan. Waarom zat Vermeersch daar niet? (Serieuze vraag)

Hij kon ze wel gebruiken op Carrefour en dat leverde niks op. Plek 5 was gewoon zijn plek vandaag.

Pogacar zal echt niet elk jaar aan de start van Roubaix staan, als hij dan het kopmanschap wil krijgen zal hij toch eerst moeten beginnen met koersen als Denain te winnen. De realiteit is ook gewoon dat hij in 5 jaar profbestaan één koers gewonnen heeft.
Wonderbenen goed en wel, maar als je noch Pedersen, noch WVA los krijgt ga je al zeker niet VDP of Pogi loskrijgen. 't is misschien emotie van het moment, maar ik vind dat toch maar een vreemde uitspraak.

Goh, Vermeersch jonge…

Dat is van dat gezeur dat ik maar matig kan appreciëren. Heb het hier enkele dagen geleden gezegd: ik zie er geen kopman in, en hij heeft bij Lotto gewoon toch iets te weinig resultaten neergezet. Dan is zijn huidige positie bij UAE toch echt wel héél goed voor hem. Als je de beste renner ter wereld in je ploeg hebt, dan weet je dat je 2e viool speelt.

Op een bepaald moment zaten alleen Jasper, Mathieu en Tadej vooraan. Waarom zat Vermeersch daar niet? (Serieuze vraag)

Goh zijn 2023 bij Lotto was wel héél goed hé. Scoorde als ik me niet vergis toen meer dan 1500 UCI punten. 12e in RVV, 12 in Roubaix en als je de context van die laatste prestatie erbij haalt (slechte positionering waardoor hij niet mee was met de besten, maar daarachter met Laporte en nog een Visma duidelijk de sterksten) kan je toch stellen dat die toen al heel goed was. En hij was toen nog jong, natuurlijk kan die nog progressie maken. Nee, bij een topploeg gaat die geen kopman zijn voor alle Vlaamse klassiekers, maar Roubaix is een aparte koers en iedereen weet dat dat zijn soort renners wel goed ligt. Er was hem bij de contractonderhandelingen ook gezegd dat hij in Roubaix telkens zijn kans zou kunnen gaan.

Maar dan nog komen dit soort uitspraken wat dom over natuurlijk. Hij moet toch ook beseffen dat je bij UAE altijd andere heel goede renners zult hebben en dat je wel vaker "gevangen" zal zitten. En dan zit je nog met Pogacar. Je zit daar uiteindelijk toch vooral voor het geld hé. Ik denk niet dat hij ergens anders bijna een miljoen euro per jaar kan verdienen (buiten bij Red Bull waarschijnlijk). Voor mij is hij juist het type renner dat baat heeft bij andere kopmannen, maar als hij echt vaker alleen kopman wilde zijn, had hij bij Lotto moeten blijven (die hadden geen geld dus hebben niet eens een aanbieding gedaan dus ok) of voor een andere ploeg moeten tekenen. Quick Step wilde hem bijvoorbeeld graag.

Ik ben ook akkoord met hierboven dat de 5e plaats vandaag eigenlijk zowat het hoogst haalbare was. Hij heeft de laatste 30km wel gewoon zijn ding kunnen doen hé. Ik zag hem regelmatig meerijden. Dat lijkt het me dat hij toch groen licht had gekregen vanuit de ploegwagen. En hij kreeg Van Aert en Pedersen er duidelijk niet af. In de sprint is hij altijd geklopt.

Die beslissende aanval was trouwens als ik me goed herinner op een asfalt strook. Van der Poel trekt vol door, Pogacar reageert met een paar anderen, dan is het logisch dat je ook UAE zijnde naar anderen gaat kijken daarachter. Ik denk niet dat dat per se met de benen te maken had.

Zijn keuze voor UAE was naar eigen zeggen zelfs niet eens voor het geld.
Ik heb ook totaal geen idee wat hij daar krijgt.
Marktconform zeker?

Hij was trouwens goed in Denain, maar zijn sprint is gewoon onbestaand :P

VA net als vorige week toch beter en beter hoe langer de wedstrijd duurt ook maar vreemd eigenlijk
Ik snap hé-le-maal niks van die koers van Van Aert vandaag...
Bij het opdraaien van het Bos dacht ik echt van "hij zit waar hij moet zitten... cava". Maar dan zet Pogacar zich op kop zetten zonder zelfs echt door te rijden, VA schuift eerst in maar dan zie je hem er op 15 seconden tijd volledig doorzakken en dat nog vóór vdP écht de gas open draaide. Ik was 100% zeker dat die lek stond... nee, gewoon geen benen. :confused:

Dan verderop in koers na Pedersen zijn lekke band en diens demaragge weg van de achtervolgers: Pedersen pakt afstand... een minuut later zie je dat 4 man met oa Bisseger en Hoelgaart op het wiel van Pedersen gekomen zijn en zie Van Aert daar 30 meter verderop spartelen met Rutsch & Brennan in het wiel... en nog eens 30 seconden later zitten Rutsch & Brennan plots bij die groep en hangt Van Aert daar nog altijd 20-30 meter achter. Weer 2 keer knal uit de wielen gereden dus :confused: want dat is niet van u te laten verrassen of te gokken...

Op het einde komt hij dan plots toch weer boven drijven en lijkt hij toch wel 4de beste man in koers te zijn maar het blijft toch raar. De uithouding is dus wel ok op zich maar het lijkt echt alsof elke vorm van explosiviteit volledig weg is en elke tempoversnelling dus teveel is.

Goh, Vermeersch jonge…

Wat een schaamtelijk interview met zijn "gevangen met wonderbenen" aan de streep eigenlijk... als je echt zo goed was dan had je maar moeten mee zijn in/na het Bos, dat had het leven van je kopman ook gemakkelijker gemaakt ipv de 2vs1 situatie die het nu even was.

Omdat ze per ongeluk ooit eens 1 keer het Bos hebben overleefd vanuit de vroege vlucht en zo mee de finale konden meerijden met de favorieten denken een aantal renners écht op recht dat ze potten kunnen breken in Roubaix. Overleef eerst het bos al eens vanuit het peloton en dán mag je misschien spreken over gevangen zitten.

Terug
Bovenaan