D
Deleted member 451
Guest
Ons bedrijf heeft meer dan 500 klanten in België.
(is nog niet eens zoveel, is kmo...)
overal staat ons rekeningnummer uiteraard op de facturen.
Nu zag ik plots dat er 6 euro werd aangerekend van DPG media op mijn baas zijn uittreksels. Aangezien ik ook het financieel dagboek elke maand moet overleggen met hem, zei hij "weet jij hier van"? ik zeg neen, ik dacht dat jij hiervan wist....
Blijkbaar is dit van een digitaal abonnement bij HLN.BE
ik heb nu es zelf gekeken, hoe je daar klant kan worden. Blijkbaar volstaat het bij een PLUS artikel, gewoon een rekeningnummer in te geven en hop je bent klant ?!
Ik bel naar de klachtendienst, en leg mijn probleem uit. "sorry je moet bij digitale abonnementen binnen de week herroepen". Ik leg haar beleefd uit dat wij pas na 3 weken gezien hebben dat dit bedrag van onze rekening is (was 2 weken geleden bouwverlof week). Sorry kan ik niets aan doen zegt ze. Automatisch contract voor 2 jaar .
In uitzonderlijke gevallen kunnen we het vroeger beëindigen, maar dan worden alle gelezen PLUS artikels pro rata berekend (niet gevraagd aan welk tarief dat dan is, vergeten).
Je kan nu misschien zeggen, wat is 6 euro per maand voor een bedrijf. Ja dat is waar, maar het gaat mij om de manier waarop. Iedereen hier op beyondgaming heeft misschien al eens een deal gedaan met een onbekende beyondgamer op het buy and sell gedeelte, en vanaf je iemand zijn rekeningnummer weet, kan je blijkbaar klant worden?
Dat lijkt me toch een heel gevaarlijke trend. Is dit wel wettelijk zoiets ?? (natuurlijk kan ik daar nu een advocaat op zetten, en hoogst waarschijnlijk winnen we dat ook wel. maar voor 24 maand maal 6 euro, is dit sop de kolen niet waard natuurlijk. en dat weet DPG media ook wellicht maar al te goed; en rekenen ze daarop ?)
Bovendien wat gebeurt na 24 maand? stilzwijgend verlengen....?
(is nog niet eens zoveel, is kmo...)
overal staat ons rekeningnummer uiteraard op de facturen.
Nu zag ik plots dat er 6 euro werd aangerekend van DPG media op mijn baas zijn uittreksels. Aangezien ik ook het financieel dagboek elke maand moet overleggen met hem, zei hij "weet jij hier van"? ik zeg neen, ik dacht dat jij hiervan wist....
Blijkbaar is dit van een digitaal abonnement bij HLN.BE
ik heb nu es zelf gekeken, hoe je daar klant kan worden. Blijkbaar volstaat het bij een PLUS artikel, gewoon een rekeningnummer in te geven en hop je bent klant ?!
Ik bel naar de klachtendienst, en leg mijn probleem uit. "sorry je moet bij digitale abonnementen binnen de week herroepen". Ik leg haar beleefd uit dat wij pas na 3 weken gezien hebben dat dit bedrag van onze rekening is (was 2 weken geleden bouwverlof week). Sorry kan ik niets aan doen zegt ze. Automatisch contract voor 2 jaar .
In uitzonderlijke gevallen kunnen we het vroeger beëindigen, maar dan worden alle gelezen PLUS artikels pro rata berekend (niet gevraagd aan welk tarief dat dan is, vergeten).
Je kan nu misschien zeggen, wat is 6 euro per maand voor een bedrijf. Ja dat is waar, maar het gaat mij om de manier waarop. Iedereen hier op beyondgaming heeft misschien al eens een deal gedaan met een onbekende beyondgamer op het buy and sell gedeelte, en vanaf je iemand zijn rekeningnummer weet, kan je blijkbaar klant worden?
Dat lijkt me toch een heel gevaarlijke trend. Is dit wel wettelijk zoiets ?? (natuurlijk kan ik daar nu een advocaat op zetten, en hoogst waarschijnlijk winnen we dat ook wel. maar voor 24 maand maal 6 euro, is dit sop de kolen niet waard natuurlijk. en dat weet DPG media ook wellicht maar al te goed; en rekenen ze daarop ?)
Bovendien wat gebeurt na 24 maand? stilzwijgend verlengen....?