Kids say the darndest things!

Gisteren in de auto was de dochter aan het gooien met een schoen.
We vroegen of ze met haar schoenen gooide. Nee mama, met maar 1 schoen!

Op dinsdag is ze altijd bij mijn ouders en vaak krijgt ze een ijsje na het eten. Voor we naar huis gaan, helpt ze pa met opruimen van haar speelgoed en de kisten draagt ze dan samen met mijn pa naar haar kamer. Een paar weken geleden waren ze die kisten aan het dragen en zei mijn pa "dat is zwaar, gelukkig hebben we ies (ijs in het dialect) gegeten". Nu elke keer wanneer ze meehelpt met die kisten zegt ze ook "ies gegeten" :laugh: .

Over 3 weken wordt ze 2 en als je nu vraagt "hoe oud word je?". Dan zegt ze 1, 2, terwijl ze met haar vingertjes "telt". Al komt ze meestal met 3 vingers aan.

Mijn kleuter is voor de zoveelste keer Frozen aan het kijken. Het liedje 'let it go' begint:
"Mama, zing maar luid mee hoor. Ik vind het niet erg voor een keertje."
De liefde is echt onvoorwaardelijk. 🥰

Papa scheert zijn haar volledig af omdat er toch niet veel meer op staat.
Dochter zegt, compleet uit het niks: Mama veel haar, ikke ook veel haar, papa enkel hoofd.
Toffe dochter wel (y)

Mijn kleuter is voor de zoveelste keer Frozen aan het kijken. Het liedje 'let it go' begint:
"Mama, zing maar luid mee hoor. Ik vind het niet erg voor een keertje."
De liefde is echt onvoorwaardelijk. 🥰
Die van ons heeft van't weekend voor het eerst Disney-films gezien. Bij Frozen ging de aandacht weg toen 'Let it go' begon. De Aristokatten daarentegen heeft haar wel de hele film geboeid.

Die van ons heeft van't weekend voor het eerst Disney-films gezien. Bij Frozen ging de aandacht weg toen 'Let it go' begon. De Aristokatten daarentegen heeft haar wel de hele film geboeid.
Het is nog maar een dik jaar dat hij een (Disney)film volledig kan uitkijken. De eerste was Toy Story. Ondertussen zijn monsters inc, de lion king en frozen gepasseerd. Ah ja en paw patrol. :)

Wij gaan regelmatig naar de kinderboerderij en daar zitten stokstaartjes. Stond daar ene rechtop op een hoge steen en zeiden we "kijk, dat is de baas". Gisteren naar de GaiaZOO gegaan en dan bij de stokstaartjes zegt ze steeds "baas".

Op de terugweg was ze een liedje aan het zingen, iets van " olifantje in het bos, laat je mama toch niet los". Mijn vrouw en ik keken naar elkaar, want we kenden het niet. Had mijn vrouw het eens gegoogled en bleek het een echt liedje te zijn. Waarschijnlijk iets van de crèche. Maar was mega schattig dat ze dat opeens begon te zingen.

Onze 5-jarige dochter mocht thee proeven. Toen we vroegen of het lekker was:
- het is niet lekker, het is superlekker

Ongeveer 5 seconden later terwijl ze weer aan het kleuren was zegt ze droogweg:
- dat smaakt echt helemaal naar niks

We waren deze avond aan tafel aan het bespreken met de kindjes welke sport ze volgend schooljaar willen doen. Dochter (4,5) blokt elk voorstel af, dus zeiden we haar dat ze toch iets gaat moeten doen en wat zij dan zou kiezen.

"De eetclub, en dan elke week spaghetti eten!".

Truly a daughter of mine :lol:

we moeten naar een feest vanavond & mijn madam is nog eens naar een nagelstudio geweest.

"mama heeft nieuwe vingers gekocht in de winkel!"

Mijn zoon tegen mijn vriendin: “spant uw broek nu niet te hard?🤔:unsure:

200w.gif

Vanmorgen toen ik de gastjes naar school bracht: "Vake, waarom moeten wij altijd naar school, wij hebben geen zin".

Ik zeg daarop dat ze blij mogen zijn dat ze naar school mogen en er van moeten profiteren, want dat ze later elke dag moeten gaan werken.

Waarop mijn oudste van 10j: "Nee vake, ik ga niet gaan werken later, ik word youtuber...". :eek:

Maandag met de dochter aan het eten thuis en de kat (Huubke) zat op tafel. Ik zeg "is Huubke jouw vriend?". "Neen" zegt ze "Hoebie niet mijn vriend". Ik zeg "ocharme". En zij vervolgens "papa mijn vriend". :love::hug:

Terug
Bovenaan