Maandag met de dochter aan het eten thuis en de kat (Huubke) zat op tafel. Ik zeg "is Huubke jouw vriend?". "Neen" zegt ze "Hoebie niet mijn vriend". Ik zeg "ocharme". En zij vervolgens "papa mijn vriend".![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maandag met de dochter aan het eten thuis en de kat (Huubke) zat op tafel. Ik zeg "is Huubke jouw vriend?". "Neen" zegt ze "Hoebie niet mijn vriend". Ik zeg "ocharme". En zij vervolgens "papa mijn vriend".![]()

En dat zo dicht bij halloweenMijn 5-jarige was laatst in de auto aan het vertellen over de ruimte,sterren en de planeten. Een heel betoog en ik vraag hem vanwaar hij dat toch maar allemaal haalt.
Zoon: " Ik krijg 's nachts bezoek van een nonkel en die vertelt me dat allemaal."
Ik: " Euhm oke en welke nonkel is dat dan?"
Z: " Die ken je niet. Die is al super lang geleden gestorven. Dat is een nonkel van * voornaam Moeke*.
Ik: " dus een nonkel die ik niet ken en al lang dood is komt je bezoeken en vertelt je dingen???"
Z:" ja die komt wat babbelen, zomaar. Vertelt ook grappige pipi Kaka moppen."
Ik ben er dan verder niet op in gegaan, wist ook niet goed wat er nog op te zeggen.
Afgelopen weekend hadden we een feestje in een zaaltje en als ik zijn jas aan het uitdoen ben kijkt hij rond en wijst naar een foto op de muur: " daar heeft die nonkel die me komt bezoeken gewerkt. Daar heeft die ook over vertelt."
En hij wijst naar een grote foto van de mijn van één van de cités van vroeger.
Ik vind het toch een beetje freaky....

Toevallig niet Moeke die tegen hem gezegd heeft dat haar nonkel in de mijn heeft gewerkt?Mijn 5-jarige was laatst in de auto aan het vertellen over de ruimte,sterren en de planeten. Een heel betoog en ik vraag hem vanwaar hij dat toch maar allemaal haalt.
Zoon: " Ik krijg 's nachts bezoek van een nonkel en die vertelt me dat allemaal."
Ik: " Euhm oke en welke nonkel is dat dan?"
Z: " Die ken je niet. Die is al super lang geleden gestorven. Dat is een nonkel van * voornaam Moeke*.
Ik: " dus een nonkel die ik niet ken en al lang dood is komt je bezoeken en vertelt je dingen???"
Z:" ja die komt wat babbelen, zomaar. Vertelt ook grappige pipi Kaka moppen."
Ik ben er dan verder niet op in gegaan, wist ook niet goed wat er nog op te zeggen.
Afgelopen weekend hadden we een feestje in een zaaltje en als ik zijn jas aan het uitdoen ben kijkt hij rond en wijst naar een foto op de muur: " daar heeft die nonkel die me komt bezoeken gewerkt. Daar heeft die ook over vertelt."
En hij wijst naar een grote foto van de mijn van één van de cités van vroeger.
Ik vind het toch een beetje freaky....
Ja de halve familie heeft vroeger wel in de mijn gewerkt. Dus ik snap wel vanwaar het komt en ik weet ook wel dat er geen echte overleden nonkel hem 's nachts gaat bezoeken maar toch is het raar om zo te horen vertellen.Toevallig niet Moeke die tegen hem gezegd heeft dat haar nonkel in de mijn heeft gewerkt?
De rest is aan de geweldige verbeelding van een 5 jarige.

Dus het zijn Italiaanse of Turkse geesten?Ja de halve familie heeft vroeger wel in de mijn gewerkt. Dus ik snap wel vanwaar het komt en ik weet ook wel dat er geen echte overleden nonkel hem 's nachts gaat bezoeken maar toch is het raar om zo te horen vertellen.![]()
Nee toch niet, rasechte Vlamingen/Belgen.Dus het zijn Italiaanse of Turkse geesten?
Limburgers zijn zoals redheads, geen echte mensen en kunnen dus geen Vlamingen of belgen zijn....Nee toch niet, rasechte Vlamingen/Belgen.
Toch goed opgevoed? Onder het motto "als je niets liefs kan zeggen zwijg je beter" vind ik deze wel goedIk: ik hou van je!
Dochter: dankjewel!
![]()
Hou hem dan ver weg van media/school/ hobby's en vooral andere kinderen/personen op de wereld.Tijd geleden eens "godverdomme" gevloekt in de wagen toen we bijna een accident hadden. Zoontje van 3,5 zegt dat nu sporadisch ook eens...
Geen idee hoe hem dat weer af te leren. Voelt toch even alsof 'k wat gefaald heb![]()
Nooit deze houding gesnapt, vloeken is emotie uiten en dat is deel van opvoeden hoe dat te doen (hoe/wat/waar/wanneer/...). Welk woord er dan gebruikt wordt maakt niet zoveel uit (en veranderd waarschijnlijk doorheen hun leven).Tijd geleden eens "godverdomme" gevloekt in de wagen toen we bijna een accident hadden. Zoontje van 3,5 zegt dat nu sporadisch ook eens...
Geen idee hoe hem dat weer af te leren. Voelt toch even alsof 'k wat gefaald heb![]()
Akkoord met het eerste. Het woord zelf maakt voor mij wel uit.Nooit deze houding gesnapt, vloeken is emotie uiten en dat is deel van opvoeden hoe dat te doen (hoe/wat/waar/wanneer/...). Welk woord er dan gebruikt wordt maakt niet zoveel uit (en veranderd waarschijnlijk doorheen hun leven).

Ik: ik hou van je!
Dochter: dankjewel!
![]()