Kids say the darndest things!

Mijn 5-jarige was laatst in de auto aan het vertellen over de ruimte,sterren en de planeten. Een heel betoog en ik vraag hem vanwaar hij dat toch maar allemaal haalt.
Zoon: " Ik krijg 's nachts bezoek van een nonkel en die vertelt me dat allemaal."
Ik: " Euhm oke en welke nonkel is dat dan?"
Z: " Die ken je niet. Die is al super lang geleden gestorven. Dat is een nonkel van * voornaam Moeke*.
Ik: " dus een nonkel die ik niet ken en al lang dood is komt je bezoeken en vertelt je dingen???"
Z:" ja die komt wat babbelen, zomaar. Vertelt ook grappige pipi Kaka moppen."
Ik ben er dan verder niet op in gegaan, wist ook niet goed wat er nog op te zeggen. 🙈

Afgelopen weekend hadden we een feestje in een zaaltje en als ik zijn jas aan het uitdoen ben kijkt hij rond en wijst naar een foto op de muur: " daar heeft die nonkel die me komt bezoeken gewerkt. Daar heeft die ook over vertelt."
En hij wijst naar een grote foto van de mijn van één van de cités van vroeger.

Ik vind het toch een beetje freaky....

Mijn 5-jarige was laatst in de auto aan het vertellen over de ruimte,sterren en de planeten. Een heel betoog en ik vraag hem vanwaar hij dat toch maar allemaal haalt.
Zoon: " Ik krijg 's nachts bezoek van een nonkel en die vertelt me dat allemaal."
Z: " Die ken je niet. Die is al super lang geleden gestorven. Dat is een nonkel van * voornaam Moeke*.
Ik: " dus een nonkel die ik niet ken en al lang dood is komt je bezoeken en vertelt je dingen???"
Ik ben er dan verder niet op in gegaan, wist ook niet goed wat er nog op te zeggen. 🙈

Afgelopen weekend hadden we een feestje in een zaaltje en als ik zijn jas aan het uitdoen ben kijkt hij rond en wijst naar een foto op de muur: " daar heeft die nonkel die me komt bezoeken gewerkt. Daar heeft die ook over vertelt."

En dat zo dicht bij halloween :help:

Toevallig niet Moeke die tegen hem gezegd heeft dat haar nonkel in de mijn heeft gewerkt?

De rest is aan de geweldige verbeelding van een 5 jarige.

Toevallig niet Moeke die tegen hem gezegd heeft dat haar nonkel in de mijn heeft gewerkt?

De rest is aan de geweldige verbeelding van een 5 jarige.
Ja de halve familie heeft vroeger wel in de mijn gewerkt. Dus ik snap wel vanwaar het komt en ik weet ook wel dat er geen echte overleden nonkel hem 's nachts gaat bezoeken maar toch is het raar om zo te horen vertellen. 🤭

Onze 2-jarige dochter:

"Ik mij mooi maken en dan op stap" terwijl ze voor de spiegel staat met een kam en lipstick (speelgoed)

Hier is papa nog niet klaar voor :unsure:

Papa, hoe noemt dat weer, die oranje groente die je veel met halloween ziet, ik weet de naam niet meer. Allez, in het Engels weet ik het wel, dat is Pumpkin maar hoe zeggen ze dat in onze taal?

Euhm, pompoen bedoel je?

juist ja, een pumpkin.

Tijd geleden eens "godverdomme" gevloekt in de wagen toen we bijna een accident hadden. Zoontje van 3,5 zegt dat nu sporadisch ook eens...
Geen idee hoe hem dat weer af te leren. Voelt toch even alsof 'k wat gefaald heb :wallbash:

Gisteren vroeg vertrokken en laat thuisgekomen, dus de dochter helaas niet gezien. Ik kwam ze vanmorgen wakker maken en ze zegt meteen dat ze me heeft gemist en dat ze met mij wil knuffelen. Dat zijn toch momenten om in te kaderen.

Tijd geleden eens "godverdomme" gevloekt in de wagen toen we bijna een accident hadden. Zoontje van 3,5 zegt dat nu sporadisch ook eens...
Geen idee hoe hem dat weer af te leren. Voelt toch even alsof 'k wat gefaald heb :wallbash:
Hou hem dan ver weg van media/school/ hobby's en vooral andere kinderen/personen op de wereld.

Het enige wat je kan doen/zeggen is dat jij iets verkeerd hebt gezegd en dat je niet wilt hij dat woordje ook gebruikt.

En voor de rest zelf leren om binnensmonds te vloeken. Kinderen doen u na, zeker de dingen die je onbewust doet. Heeft niets met falen te maken, maar alles met gewoon mens zijn te maken.

Nooit deze houding gesnapt, vloeken is emotie uiten en dat is deel van opvoeden hoe dat te doen (hoe/wat/waar/wanneer/...). Welk woord er dan gebruikt wordt maakt niet zoveel uit (en veranderd waarschijnlijk doorheen hun leven).

Nooit deze houding gesnapt, vloeken is emotie uiten en dat is deel van opvoeden hoe dat te doen (hoe/wat/waar/wanneer/...). Welk woord er dan gebruikt wordt maakt niet zoveel uit (en veranderd waarschijnlijk doorheen hun leven).
Akkoord met het eerste. Het woord zelf maakt voor mij wel uit.

Godverdomme is voor mij een woord dat kan gebruikt worden, maar bij gelovige mensen zal dit misschien gevoeliger liggen.

Ik heb het dan moeilijk als er uitspraken zouden komen als mongool, idioot enz... Oftewel woorden die gericht zijn op een andere persoon (ook al hoort die persoon dat niet).

In beide situaties is het gewoon een uiting van emotie zonder meer, maar kan het woord wel een bepaald gewicht eraan geven

Op een grijze bijna winterochtend zijn er toch nog altijd mijn gastjes om een glimlach op mijn gezicht te toveren:

Terwijl de gastjes zich aan het aankleden zijn...

"Poppemie, jij hebt al een vers onderbroekje aan hé".
"Jaja vake. Maar ik heb er net een protje in gelaten. Moet ik nu een nieuwe aandoen?"

:love: :hug:

Mijn dochter kreeg eindelijk haar pleister waar ze al zolang voor gezaagd heeft (ze was gevallen op haar knie).
Zegt ze: "Dank u, mama dokter." 🥹

Terug
Bovenaan