Kids say the darndest things!

Ik weet nu hoe kinderen beginnen met vloeken :unsure: . Gisteren bezig om iets te herstellen op onze dochter haar kamer, maar het lukt niet. Dus ik zeg "haaaa (zucht) verdomme he". Dat werd dus gevolgd door een dochter die de hele tijd "haaaaa verdomme" (op haar schattige manier weliswaar) liep te zeggen :laugh: . Toen ik zei dat ze dat niet mocht zeggen, kwam er uiteraard opnieuw "haaaa verdomme" uit.
Zelfs als ge het fluistert horen ze het...

Onze weet goed genoeg welke woorden hij niet mag zeggen om dan als hij het ergens hoort te profiteren en zeggen " mama die zei 'verdomme' (of shit of fuck of ...) dat is geen mooi woord he verdomme. Nee verdomme mag je niet zeggen. Ik zeg niet verdomme he mama. Nee ik weet dat ik verdomme niet mag zeggen "

Zelfs als ge het fluistert horen ze het...

Onze weet goed genoeg welke woorden hij niet mag zeggen om dan als hij het ergens hoort te profiteren en zeggen " mama die zei 'verdomme' (of shit of fuck of ...) dat is geen mooi woord he verdomme. Nee verdomme mag je niet zeggen. Ik zeg niet verdomme he mama. Nee ik weet dat ik verdomme niet mag zeggen "
Het grappig is wanneer je fluistert tegen ze, zij ook begint te fluisteren :laugh: .

Aan de middagtafel bij de boterham vraag ik mij plots af wat het verschil tussen Duits brood en ons brood is omdat dat toch anders smaakt. En dat bracht een hele gedachtenspinsel op gang... Mijn vrouw (duitse) zegt daar wat dat ze in Duitsland oa minder tarwe gebruiken.
Tuurlijk zeg ik: dat hebben ze beter gebruik voor in die Weissbieren. Over Weissbier gesproken: die drankenhandel waar ik deze voormiddag was had amper buitenlandse bieren. Erdinger en Guinness. (Ik drink vooral al eens uit Duitsland graag iets).
Vraagt een van de gasten: wat is Guinness?
Antwoord ik: bier uit Ierland.
De kleinste: wat? Uit Bierland? 🤣🤣🤣

Joepjoep ipv YouTube
Watteneer ipv wanneer
Ave Loef ipv I love you

Het moeilijkste blijft om die woorden zelf niet te gebruiken.

Hier zegt ze al vanaf het begin een High Faus tegen een High Five. Tot ze gisteren plots zei "High applaus". In haar hoofd was handen klappen = applaus, dus High applaus is logisch...

Toen de zoon vertelde dat hij een meester had omdat de juf er niet was, vulde de dochter aan “want de juffen waren naar Hamsterdam” (een teambuilding in Amsterdam)

in de categorie "minder schattig" :

Middelste zoon heeft blijkbaar moeite met de verleden tijd van sterke werkwoorden:

Wie vraagde dat
Ik zwemde
Hij loopte

Dat gaat er blijkbaar gewoon niet in. Ik word er horendol van ... en iedere keer maar corrigeren en twee zinnen later, hup, weer van dat.

Het zal er wel een keer ingaan maar bij deze ook alle respect voor mensen die Nederlands leren en dat onder de knie moeten krijgen. :)

in de categorie "minder schattig" :

Middelste zoon heeft blijkbaar moeite met de verleden tijd van sterke werkwoorden:

Wie vraagde dat
Ik zwemde
Hij loopte

Dat gaat er blijkbaar gewoon niet in. Ik word er horendol van ... en iedere keer maar corrigeren en twee zinnen later, hup, weer van dat.

Het zal er wel een keer ingaan maar bij deze ook alle respect voor mensen die Nederlands leren en dat onder de knie moeten krijgen. :)
En hoe oud is de middelste? Want bij de meeste kinderen komt dat op termijn gewoon automatisch en is dat niks om je zorgen over te maken (of om elke keer te corrigeren zelfs).

M'n dochter (14) dit weekend, terwijl ze aan het klagen is dat haar leerkrachten Frans allemaal thuis ook in het Frans opgevoed werden:

"Die zijn allemaal halftalig"

Dochter van 6 jaar: "Papa, ik wil niet groot worden!"
- "Hoezo, waarom niet?"
- "Ik wil geen haar aan mijn muisje zoals mama!"

Papa, waarom doet Iron Man mee in die film?

:lol:

Toch es uitleggen wat een acteur is. :lol:

Staat RDJ te vechten (als sherlock) in een scene, waarop onze jongste: " doe je pak aan Iron Man!!!!" En maar supporteren voor dat scherm :lol:

M’n dochter was toen haar mama en ik uit elkaar gingen te klein om het zich te herinneren, maar ze weet wel van op foto’s en zo dat we vroeger een gezin waren. En nu met ouder worden, heeft ze daar soms vragen over. Toen ik haar in bed stopte, begon ze er nog eens over “papa wanneer mama en jij gescheiden zijn, waar is mama dan gaan wonen?” ‘Mama is dan bij <nieuwe partner> gaan wonen’.
Met een beverig stemmetje “En was jij vanaf dan helemaal alleen?”. Ze zag dat die vraag mij plots van m’n melk bracht en nog voor ik iets kon zeggen, zette ze zich recht en gaf mij een knuffel. 🥰

Onze oudste dochter was mee toen we gingen stemmen.

Ze keek naar de mensen in de stemhokjes "papa kijk! Mensen spelen verstoppertje, wij ook?" :love:

Terug
Bovenaan