Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij Dender moeten ze zich wel wat inhouden. Ze verdienen dit absoluut niet na die wedstrijd (of ja als ge zo een vel hebt misschien wel) dus de frustratie is te begrijpen, maar voor die penalty viel wel iets te zeggen imo. Ze moesten gewoon hun gigantische kansen afwerken.

Kampioenengeluk voor Genk. Rampzalige wedstrijd en dan een penalty krijgen in de laatste minuut.
Krijgen , je zegt het goed. De ene keer wordt dit gefloten, de ander keer niet. Je kan hier geen lijn optrekken. Genk ontsnapt in alle geval. Want verdienen geen winst hier. Het is toch al enkele weken een pak minder.

Ik dacht dat er tegenwoordig geen hands meer gefloten werd als de bal van zodanig dichtbij getrapt werd dat de speler weinig tot geen tijd heeft om te reageren en de arm/hand van de speler zich niet in een erg onnatuurlijke positie bevindt

Ik dacht dat er tegenwoordig geen hands meer gefloten werd als de bal van zodanig dichtbij getrapt werd dat de speler weinig tot geen tijd heeft om te reageren en de arm/hand van de speler zich niet in een erg onnatuurlijke positie bevindt

We kregen er alleszins nog zo ene tegen in crunch time op Antwerp tijdens de PO's van '23. Heynen lag letterlijk op de grond zelfs.
Maar dat de consequentie soms zoek is, klaag ik hier al letterlijk jaren over...

In hoop dat we hetzelfde zien nu als voor de winter. Toen was het ook een maand echt zwak en daarna stonden we weer recht.

Geen enkele van die spelers heeft een arm in een "natuurlijke" positie (volgens het reglement). Alletwee ver van het lichaam, lichaam breder gemaakt.

Die 1e die hem raakt is de "achterste" arm en fluiten ze tegenwoordig altijd.

Of Genk de overwinning wel of niet verdiende weet ik niet. Maar die penalty kan je nie veel op zeggen.

Kheb de match in het stadion van Dender gezien, puur op basis van de wedstrijd had Dender altijd moeten winnen. Genk was nergens. Maar goed, kansen niet afgewerkt, penalty al dan niet terecht (beelden heb ik nog niet gezien) maar goed.

Wel één zeer opvallend ding, nog nooit een keeper zo hard een thuisaanhang zien uitdagen zoals Penders. Ofwel is er iets gebeurd voor de start van de match, want ik heb eigenlijk de Dender aanhang nog nooit zo gek zien gaan op een doelman van de tegenstander, maar Penders bleef eigenlijk continu uitdagen. Vingertje op de mond. Knipoogjes. Handen achter de oren,...

Arrogant kereltje :)

Edit: Net de beelden van de "penalty" gezien. Degoutant :)

Laatst bewerkt:
Snap de hetze rond de handsbal weer niet. Dat is toch altijd penalty :unsure: Als dat al geen hands meer is, kan je in mijn ogen de regel rond hands helemaal afschaffen en er rugby van maken.

Snap de hetze rond de handsbal weer niet. Dat is toch altijd penalty :unsure: Als dat al geen hands meer is, kan je in mijn ogen de regel rond hands helemaal afschaffen en er rugby van maken.
We zijn er met de zin: dat is toch altijd penalty. Voor de ene ploeg wordt dit wel gefloten en voor de andere ploeg niet. En dat is het probleem. Ik zou hier ook geen probleem mee hebben dat ze dit fluiten, en dat overal toepassen. Maar op dit moment is dat niet het geval.

Ik zag ook die misser van Tolu weer. Die lijkt toch weer richting de oude Tolu te evolueren. Maakte dan per ongeluk een goal met een schouder op Charleroi door volledig naast de bal te koppen maar wekelijks onbegrijpelijke missers laten optekenen, gaat dodelijk worden in PO1.

Laatst bewerkt:
We zijn er met de zin: dat is toch altijd penalty. Voor de ene ploeg wordt dit wel gefloten en voor de andere ploeg niet. En dat is het probleem. Ik zou hier ook geen probleem mee hebben dat ze dit fluiten, en dat overal toepassen. Maar op dit moment is dat niet het geval
Dat kan best zijn, maar dan moeten we de goede beslissingen toch niet in twijfel trekken? Dit is volgens de regels gewoon penalty. Dat verandert niet omdat het een andere keer niet gefloten wordt.

Dat kan best zijn, maar dan moeten we de goede beslissingen toch niet in twijfel trekken? Dit is volgens de regels gewoon penalty. Dat verandert niet omdat het een andere keer niet gefloten wordt.
Nee dat klopt. Maar op deze manier lijkt het wel dat bepaalde ploegen bevoordeeld worden en vooral bepaalde ploegen benadeeld worden. En in dit geval kan een punt meer of minder voor Dender hele grote gevolgen hebben. Het is trouwens een van die benadeelde teams. En niet voor het eerst.

Westerlo zou wel een goede zaak kunnen doen vandaag. Mag op uitnodiging gaan kijken straks.

Volgens de regels is dat penalty, dus daar kan je weinig op zeggen vind ik.

Ik hoop wel al langer dat men die handsregel (weer) gaat herevalueren. Het enige goede is dat de regels momenteel eenduidiger zijn dan voordien maar een strafschop is momenteel een veel te zware straf voor zulke onnozelheden.

Of verklein de succeskans van een strafschop, bv. laat geen rebound toe en laat de keeper van zijn lijn komen. Of geef een indirecte vrije trap. Ik suggereer nu maar wat maar ik vind het gewoon jammer dat zoveel wedstrijden beslist worden door hoe goed iemand zijn handen tegen zijn lichaam kan houden.

Nee dat klopt. Maar op deze manier lijkt het wel dat bepaalde ploegen bevoordeeld worden en vooral bepaalde ploegen benadeeld worden. En in dit geval kan een punt meer of minder voor Dender hele grote gevolgen hebben. Het is trouwens een van die benadeelde teams. En niet voor het eerst.

Westerlo zou wel een goede zaak kunnen doen vandaag. Mag op uitnodiging gaan kijken straks.
Ja, het lijkt misschien zo, maar kan dat gestaafd worden met cijfers of bewijzen? Want met alle respect, voetbalsupporters kennen er namelijk iets van, van beslissingen te interpreteren naargelang het hen goed uitkomt of niet. En daarmee wil ik niet ontkennen dat er geen foute scheidsrechterlijke beslissingen gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan