J.Brown
Active member
Ik heb het een beetje gemist, maar ik val van mijn stoel dat er zoveel zeggen dat die val van Tzolis een schwalbe was. Ik zie hem op geen enkel moment het contact zoeken, en hij wordt gewoon stevig geraakt aan de knie door de knie van de tegenstander wanneer hij zich draait. Gaat inderdaad wat theatraal neer, zoals iedereen doet.
Ik zie velen precies focussen op de arm en op basis daarvan volgt de bewering dat het een schwalbe is, maar dan vraag ik me af of ze gezien hebben dat zijn knie gelijktijdig geraakt wordt. Die knie is de reden dat hij valt, niet de arm. Vraag me zelfs af of Lardot het gezien heeft, als ik zo zijn uitleg hoor.
100% penalty in mijn ogen. En als je hem dan te licht vindt, is het al zeker geen schwalbe. Blijf maar eens recht in die situatie. Opnieuw betwijfel ik dat er velen al écht in die situatie geweest zijn.
Ik had persoonlijk gewoon laten doorspelen. Maar voor Vissers die er op staat te kijken, is het duidelijk een schwalbe.
Zoals Frank Boeckx gisteren aanhaalde in ExtraTime, het contact aan de knie komt nadat hij al aan het vallen is.
Hij zoekt het contact, voelt een arm, valt dan theatraal en raakt de knie. Daar waren ze het trouwens unaniem eens dat het een schwalbe was.
Maar zijn de meningen van verschillende analisten en ex-spelers niet accurater, dan de visie van een supporter met zijn gekleurde bril? Ik spreek hier ook voor mezelf voor alle duidelijkheid.
Bij de Franstalige tegenhanger La Tribune zijn de meningen eerder verdeeld.
Geel is streng, maar valt te rechtvaardigen. Penalty vinden ze het 50% / 50%.
Maar ze vinden vooral dat Vissers geen fouten maakt. Anderlecht legend Philippe Albert vindt zelfs dat Vissers uitstekend heeft gefloten.
Ze vinden gewoon dat er niet zou gefloten moeten worden voor deze fase, gewoon laten doorspelen. De 2e gele kaart vinden de meesten het zelfs rechtstreeks rood waard.
Heb nu beelden gezien van Fossey die op de schoen staat van een Brugge speler. Daar is toch niets aan?
Ze gaan in duel en Fossey kijkt enkel en alleen naar de bal. Daar kan je toch weinig aandoen? Zelfs de spelers van Brugge reageerden er niet op.
Verhaeghe zijn excuses vind ik bijzonder flauw. Ze weten dat ze in competitie duren punten aan het verliezen zijn. Zo zetten ze weer druk op de scheids van de volgende match tegen Gent. Niet de eerste keer dat hij dat doet, hij moet hiervoor gestraft worden. Lepe vos den Bart.
Laatst bewerkt: