Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat je al dan niet een onterechte gele kaart krijgt, oké, maar dan moet je erna niet zo dom in duel gaan he. Zo simpel is het. Waar ik het zelfs nog iets meer dan geel vond. Penalty volgens de regels ook terecht lijkt me. Verhaeghe moet zich sowieso niet gaan aanstellen erna.
en jouw visie op de strafschopfout in blessuretijd op Skoras? En het niet fluiten van de overduidelijke trekfout op Hans?

Ok dat je je visie op enkele betwistte fases zegt, maar wees dan eerlijk en bespreek ze alle 4 hé, want nu doe je het lijken alsof er met de arbitrage niets mis was.

Die duw aan Skoras is toch nooit penalty toch? Daar is werkelijk niets aan. Hij laat zich opportunistisch vallen tis al. Zo fases zijn er toch veel in een wedstrijd?

Zijn er beelden van de fout op Hans? Ik vind ze nergens terug. Want heb van mede supporters idd gehoord dat we daar idd goed wegkomen.

en jouw visie op de strafschopfout in blessuretijd op Skoras? En het niet fluiten van de overduidelijke trekfout op Hans?

Ok dat je je visie op enkele betwistte fases zegt, maar wees dan eerlijk en bespreek ze alle 4 hé, want nu doe je het lijken alsof er met de arbitrage niets mis was.
Ik heb maar een paar minuten live gezien. De rest in de samenvatting. Ik wil zeker niet zeggen dat de arbitrage slecht was, Visser kennende zal dat wel, maar je hebt soms van die matchen dat alles de andere kant opvalt. Aanvaarden en door. Zeker als topclub. Brugge heeft toch niet echt te klagen dit seizoen lijkt me?

Die duw aan Skoras is toch nooit penalty toch? Daar is werkelijk niets aan. Hij laat zich opportunistisch vallen tis al. Zo fases zijn er toch veel in een wedstrijd?

Zijn er beelden van de fout op Hans? Ik vind ze nergens terug. Want heb van mede supporters idd gehoord dat we daar idd goed wegkomen.
Hij staat op de voet van Skoras waardoor die niet kan springen in het duel... geen duw hé, gewoon op voet staan en de schoen werd zelfs uitgetrapt... toch altijd strafschop, nee? Lastig om te springen als iemand je schoen uitstampt...

Hij staat op de voet van Skoras waardoor die niet kan springen in het duel... geen duw hé, gewoon op voet staan en de schoen werd zelfs uitgetrapt... toch altijd strafschop, nee? Lastig om te springen als iemand je schoen uitstampt...
Mja er werd hier al gezegd dat Tzolis pas geel kreeg na protest, tis echt moeilijk discussiëren want de helft bekijkt de fases niet of maar half en herleid de volledige match dan tot dat eerste geel van Tzolis "die er geen was maar je kan het toch geven en eigenlijk moet je het geven voor schwalbe alhoewel het er geen was maar we zijn toch voor geel voor schwalbes he!"

Ik zou er ook gewoon mee ophouden want het gaat echt nergens naar toe. Tot volgende week en dan is het aan een andere groep.

Lol, zeg. Wat lees je hier allemaal?

Verder betwist ook niemand dat schwalbes met geel moéten bestraft worden. Dus ja, als Visser dacht dat het een schwalbe was, was het terecht geel en goed dat hij geel trekt. Maar dat was dus niet zo. Het was helaas een foute inschatting van Visser. Dit kan gebeuren (ik gaf eerder al aan dat dit niet zo duidelijk te zien was).

Maar dit alles maakt die gele kaart echt niet meer geel waard. Objectief gezien was dit gewoon geen schwalbe dus fout van de ref (met achteraf wedstrijdbepalende gevolgen). Helaas voor degenen die blijven proberen recht te praten wat krom is.

Het woord swalbe staat volgens mij niet in het reglement.
Wel staat er in "Simulatie" en dat heb ik gisteren al gedeeld

Voetbal is een contactsport en niet elk contact is een overtreding, daar zijn we het over eens denk ik?

Dan zegt het reglement nog: Gele kaart wanneer iemand "tracht de scheidsrechter te misleiden door te doen alsof hij het slachtoffer werd van een overtreding (simulatie)"

Dus het kan goed zijn dat Visser van mening is dat hij er teveel een schepje bovenop doet en zelf het contact en de overtreding zoekt om de ref te misleiden.

Dat is niet recht praten wat krom is. Dat is discuteren en ook met argumenten ipv gewoon jou mening opdringen en al de rest uitlachen die een andere mening heeft

Skoras gaat gewoon mee in dat duel hoor en springt even hoog als Fossey..

Probleem is vooral dat Club een dik probleem heeft in de competitie met 5/15 waardoor deze zwakke prestatie van Visser voor betrokkenen en fans de druppel was in een opborrelend vat van frustratie.

Ik lees ook geregeld online nu (bv. sporza) dat Club naar zichzelf moet kijken en dat ze geen blok kunnen ontwrichten als ze zelf het spel moeten maken. Dat is vooral weer een knap staaltje scorebordjournalistiek.

Club deed recent vooral zichzelf véél tekort door een gebrek aan efficiëntie tegen Antwerp en STVV (maar speelde wel goed en kreeg veel kansen) maar was wel matig/zwak tegen Kortrijk/OHL (maar dit soort matchen heeft elke club wel eens). En gisteren waren ze ook gewoon beter dan Standard, maar verliezen opnieuw na toch wel een aantal dubieuze (minstens voor betwisting vatbare) wedstrijdbepalende beslissingen van de ref. 5/15 zal qua xG (voor en tegen) in ieder geval lachwekkend veel te weinig punten zijn. Dus niet zo onlogisch dat de frustraties zichtbaar worden.

Ik zei het vorige week al, maar zonder inzinking van Genk wordt Club dit jaar geen kampioen. Het dubbeltje valt telkens op de verkeerde kant recent in de competitie (in CL dan weer wel meeval).

Die duw op Skoras was inderdaad niets aan. In het omhoog gaan (alletwee, Skoras blijft zeker niet op de grond), tikken ze elkaar aan en gaat één schoen uit. En op dat laatste blijven ze maar focussen. Die trekfout op Vanaken was er inderdaad. Speler van Standard hangt even aan zijn broekje. En van mij moogt ge daarvoor beginnen fluiten, maar dan had Tolu tegen Brugge alleen al vijf penalty's moeten hebben en zijn we de komende speeldagen elke speeldag 15 tot 20 penalty's aan het zien. Een manier natuurlijk om het uit het voetbal te halen natuurlijk :D

Het dubbeltje valt telkens op de verkeerde kant recent in de competitie (in CL dan weer wel meeval).

Over meeval in de beker kunt ge anders ook niet klagen.
En dat gebrek aan efficiëntie kunnen we over meepraten. Maar dat hebt ge wellicht live gezien :)

Wat ik even erg vind, is die vibe die in Jan Breydel zit bij tegenslag. Een heel negatieve sfeer, heel opgefokt. Continue fluiten en zich ergeren aan al wat slecht is, maar je ploeg positief steunen wanneer het minder gaat hoor/zie ik zelden.

Als je de beelden van de eerste rijen supporters ingezoomd bekijkt, is dat dan vollenbak agressie/woede/frustratie. Ik zeg dat dit in andere stadia niet is, maar daar heb je toch veel minder dat gevoel. Dan vraag ik me oprecht af, als je zo opgefokt in dat stadium zit, is het dan nog leuk om te gaan kijken? Blijf je niet beter thuis dan?

Dus zijn schoen werd uitgetrapt in de lucht terwijl ze samen aan het springen zijn? Seriously, hoe doe je dat??

Een voetbalschoen kan je uittrappen als ie geklemd zit tussen een andere schoen en de grond, maar in de lucht een vastgemaakte schoen uittrappen? Er worden hier zotte dingen gezegd, maar dit slaagt toch echt wel alles.

Het woord swalbe staat volgens mij niet in het reglement.
Wel staat er in "Simulatie" en dat heb ik gisteren al gedeeld

Voetbal is een contactsport en niet elk contact is een overtreding, daar zijn we het over eens denk ik?

Dan zegt het reglement nog: Gele kaart wanneer iemand "tracht de scheidsrechter te misleiden door te doen alsof hij het slachtoffer werd van een overtreding (simulatie)"

Dus het kan goed zijn dat Visser van mening is dat hij er teveel een schepje bovenop doet en zelf het contact en de overtreding zoekt om de ref te misleiden.

Dat is niet recht praten wat krom is. Dat is discuteren en ook met argumenten ipv gewoon jou mening opdringen en al de rest uitlachen die een andere mening heeft

Skoras gaat gewoon mee in dat duel hoor en springt even hoog als Fossey..
Mja. De vraag is dan of er sprake kan zijn van simulatie bij duidelijk contact. M.i. valt dit niet objectief vast te stellen tenzij bv. de sequentie (eerst vallen, dan pas contact) duidelijk is (zie het voormeld voorbeeld van Totti) - quod non bij Tzolis.

Teveel een schepje bovenop doen valt m.i. bij duidelijk contact nooit objectief vast te stellen en mag dus geen parameter zijn voor geel. Anders ga je inderdaad gele kaarten krijgen voor simulatie op basis van bv. reputatie.

Mijn eigen voorbeeld van de handduw tegen mijn schouder op volle snelheid toont dit aan. Voor velen aanwezigen (incl. ploegmaats) leek dit een schwalbe (of in ieder geval niet genoeg contact), maar was echt absoluut niet zo. Ik ging scoren en dacht door te gaan en verloor puur door die duw mijn evenwicht waardoor ik ietwat raar tegen de grond ging.

Dus zijn schoen werd uitgetrapt in de lucht terwijl ze samen aan het springen zijn? Seriously, hoe doe je dat??

Een voetbalschoen kan je uittrappen als ie geklemd zit tussen een andere schoen en de grond, maar in de lucht een vastgemaakte schoen uittrappen? Er worden hier zotte dingen gezegd, maar dit slaagt toch echt wel alles.

Terug, schoen eruit trappen is contact, maar of dit contact echt moet leiden tot een penalty is toch niet altijd? Je ziet toch soms nog schoenen verliezen op het middenveld in een duel, maar dat is daarom nog geen fout?

Wat ik even erg vind, is die vibe die in Jan Breydel zit bij tegenslag. Een heel negatieve sfeer, heel opgefokt. Continue fluiten en zich ergeren aan al wat slecht is, maar je ploeg positief steunen wanneer het minder gaat hoor/zie ik zelden.

Als je de beelden van de eerste rijen supporters ingezoomd bekijkt, is dat dan vollenbak agressie/woede/frustratie. Ik zeg dat dit in andere stadia niet is, maar daar heb je toch veel minder dat gevoel. Dan vraag ik me oprecht af, als je zo opgefokt in dat stadium zit, is het dan nog leuk om te gaan kijken? Blijf je niet beter thuis dan?
Nog maar net deze week

Terug, schoen eruit trappen is contact, maar of dit contact echt moet leiden tot een penalty is toch niet altijd? Je ziet toch soms nog schoenen verliezen op het middenveld in een duel, maar dat is daarom nog geen fout?
Voor mij wel eigenlijk als het op deze manier in een duel gebeurt in het strafschopgebied. Skoras gaat door deze actie sowieso gehinderd geweest zijn in zijn sprong maar er is kracht van Fossey op de schoen van Skoras -> zonder dit contact had hij het kopduel misschien gewonnen?

Dit samen met de reacties eerder van @Wilcao en @J.Brown ...

Dat gevoel heb ik in het stadion alvast niet dat er "enkel maar gefloten wordt". Er zijn matchen waar het oorverdovend is soms, en niet van gefluit, wel van "support".

Er wordt hier nu echt gedaan alsof we in Besiktas zitten ofzo, mss moet je daar eens een match van bekijken, dát is pas irritant gefluit en constant... Tot ze achter staan, dan hoor je ze niet meer hoor :laugh:

Maar we zitten er kort op, dat klopt, ook onterecht misnoegd soms, maar ja, dat is het bestaan van vele supporters zeker? Ik doe daar ook niet aan mee hoor meestal, daar niet van. Ik kan heus wel relativeren na enkele seconden.
Zoals dat uitdagen van Zeqiri, ik vond dat wel grappig, beetje jennen, moet kunnen, maar dan moet je het bier en bekers er bij nemen uiteraard, want voor sommigen is het op leven en dood... Schijnt dat je van oorlog mag spreken in het voetbal dusja :unsure:

Hij krijgt geel omdat hij zelf het contact zoekt , beetje zoals uwe voet laten hangen tot er wel degelijk contact is
Maar ok Tis flauwekul ...
Da's zever é, als er contact is en de aanvaller gaat makkelijk neer of laat zelf zijn been wat hangen dan wordt er terecht geen fout voor gefloten, maar dan krijgt de aanvaller ook nooit geel voor een schwalbe. Als dat de regel zou zijn dan zou je eigenlijk bij elk contact in de 16 een kaart moeten geven voor ofwel de aanvaller ofwel de verdediger, want ofwel is 't fout ofwel is 't een schwalbe?

De Club heeft dit zoals de voorgaande weken echt wel grotendeels aan zichzelf te danken, ge kunt niet elke week blijven memmen over hoe moeilijk ge het hebt tegen een laag blok zonder ook met oplossingen af te komen.

Los daarvan, dat Visser samen met Bram Van Driessche de enige ref is in de JPL waar ik direct een gezicht kan op plakken is echt geen goed teken, ik vind dat oprecht beide verschrikkelijke refs die waarschijnlijk hun gemiste droomcarrière als topvoetballer proberen te compenseren door dan maar als ref zo vaak mogelijk in beeld te komen, en dat doe je 't makkelijkst door er absoluur niks van te bakken.

Nog maar net deze week

Die ene van Cercle is nu niet de referentie voor de ploeg hé. En in Anderlecht klopten ze op elkaar, ging niet over gedrag naar het veld toe.

De Club heeft dit zoals de voorgaande weken echt wel grotendeels aan zichzelf te danken, ge kunt niet elke week blijven memmen over hoe moeilijk ge het hebt tegen een laag blok zonder ook met oplossingen af te komen.
Nochtans kansen genoeg in de meeste matchen (ondanks het resultaat) dus dat lijkt me het probleem niet (zoals hiervoor al aangegeven). Scorebordjournalistiek.

Probleem is in de meeste competitiematchen een gebrek aan efficiëntie en gisteren toch wel een combinatie van zwakke ref/onvoorzichtige 2e gele kaart Tzolis die de match deed kantelen. Enkel tegen OHL was het echt slecht (ook qua kansen) en toen wonnen ze notabene zelfs. ;)

Ook dat wijzen naar de CL-matchen. Ik weet het zo niet. Het is echt niet zo dat ze niet bij de les lijken, te laks zijn of geen moeite doen. Is dit dan de schuld van die mid-week matchen? Misschien wel, als het gebrek aan efficiëntie bijvoorbeeld door frisheid komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan