Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die ene van Cercle is nu niet de referentie voor de ploeg hé. En in Anderlecht klopten ze op elkaar, ging niet over gedrag naar het veld toe.
Als je dergelijke zaken bij andere ploegen op een andere manier gaat bekijken, is het zeer simpel om te doen alsof het maar in 1 tribune gebeurt he.

Club mist gewoon een echte top spits , jutgla 4 goals, nillson 6 denk ik , tzolis ook niet al te vet.
Het vertrek van skov gaan ze zich nog beklagen was niet de meest gedreven speler maar zijn status waren wel indrukwekkend.

Nochtans kansen genoeg in de meeste matchen (ondanks het resultaat) dus dat lijkt me het probleem niet (zoals hiervoor al aangegeven). Scorebordjournalistiek.

Probleem is in de meeste competitiematchen een gebrek aan efficiëntie en gisteren toch wel een combinatie van zwakke ref/onvoorzichtige 2e gele kaart Tzolis die de match deed kantelen. Enkel tegen OHL was het echt slecht (ook qua kansen) en toen wonnen ze notabene zelfs. ;)

Ook dat wijzen naar de CL-matchen. Ik weet het zo niet. Het is echt niet zo dat ze niet bij de les lijken, te laks zijn of geen moeite doen. Is dit dan de schuld van die mid-week matchen? Misschien wel, als het gebrek aan efficiëntie bijvoorbeeld door frisheid komt.
Als het gebrek aan frisheid de oorzaak is van je inefficiëntie dan zou je dat in de CL zien ook. Moest je 't nu over mentale frisheid hebben kan ik al beter volgen, maar da's gewoon 'goesting' in mijn woordenboek. Dat en een ander soort voetbal moeten brengen dan in de CL waar niemand de bus parkeert. Maar mag ik verwachten dat een ploeg met de status van Club daar oplossingen voor vindt als ze al een half dozijn keer tegen dezelfde lamp zijn gelopen. Da's deels scorebordjournalistiek ja, maar daar gaat het in het voetbal uiteindelijk nog altijd om ook é, die 3 punten meenemen naar huis na die 90 minuten ipv ze cadeau te doen aan ploegen die eigenlijk al content zouden mogen zijn als ze niet met een bolwassing naar huis gaan als ze tegen de Club gespeeld hebben.

Als je dergelijke zaken bij andere ploegen op een andere manier gaat bekijken, is het zeer simpel om te doen alsof het maar in 1 tribune gebeurt he.
De verwachte reactie natuurlijk

Is persoon met beperking en niet enkel op dat moment. Dus ergens wel zielig dat ze dit delen. Nu ongeacht beperking moet je je gedragen.
Het is ook niet alsof hij de enige is en het is zeker niet het enige uitvak deze speeldag die zo een zaken gedaan heeft.

Dat is echt gewoon rechtpraten wat een hoek van 90 graden heeft. Ik zou een compilatie van penaltyfouten willen zien en de penalty's tellen waar de aanvallende speler een er een schepje bovenop doet en bij welke penalty's niet. Ik denk dat het eerste filmpje langer gaat zijn dan het tweede filmpje.

Mja. De vraag is dan of er sprake kan zijn van simulatie bij duidelijk contact. M.i. valt dit niet objectief vast te stellen tenzij bv. de sequentie (eerst vallen, dan pas contact) duidelijk is (zie het voormeld voorbeeld van Totti) - quod non bij Tzolis.

Teveel een schepje bovenop doen valt m.i. bij duidelijk contact nooit objectief vast te stellen en mag dus geen parameter zijn voor geel. Anders ga je inderdaad gele kaarten krijgen voor simulatie op basis van bv. reputatie.

Lardot:

“Als de ref voor zo’n fase fluit en inschat dat het om een schwalbe gaat, dan is hij verplicht om een gele kaart te trekken. Dat is deel één. Deel twee is dat het niet wil zeggen dat er geen sprake is van een schwalbe als er contact is.
Je kan voor zo’n fase fluiten als de speler zich laat vallen, maar ook als hij er een schepje bovenop doet en dus het contact overdrijft.

Hier beoordeelde de ref dat dat het geval was. Daarom floot hij en deelde hij een kaart uit. Ik kan begrijpen waarom Lawrence Visser die beslissing hier nam.”

Eigenlijk dus gewoon zoals ik zei 😎

Lardot:

“Als de ref voor zo’n fase fluit en inschat dat het om een schwalbe gaat, dan is hij verplicht om een gele kaart te trekken. Dat is deel één. Deel twee is dat het niet wil zeggen dat er geen sprake is van een schwalbe als er contact is.
Je kan voor zo’n fase fluiten als de speler zich laat vallen, maar ook als hij er een schepje bovenop doet en dus het contact overdrijft.

Hier beoordeelde de ref dat dat het geval was. Daarom floot hij en deelde hij een kaart uit. Ik kan begrijpen waarom Lawrence Visser die beslissing hier nam.”

Tja, Lardot is niet heilig natuurlijk.

Ik snap dat een duidelijke duik alsnog bestraft kan worden ondanks contact (zie Totti), maar dat leek hier niet echt aanwezig. Uiteraard dacht Visser wel dat hem om een schwalbe ging (anders gaf hij geen geel).

Denk echt dat Visser geen geel zou gegeven hebben als hij de beelden zou gezien hebben…

Lardot:

Jullie krijgen feedback over jullie betwistbare fases? Luxe die niet iedere ploeg krijgt desondanks 7m var fase…

Het had Lardot gesierd als hij gewoon had toegegeven dat Visser de mist inging door een gele kaart te geven voor een vermeende schwalbe.

Diezelfde Lardot zag twee weken geleden geen graten in overdrijving nadat Genk een lichte penalty kreeg na een overtreding op Oh:
"We zien een duidelijk contact aan het scheenbeen. De speler van Genk valt, sommigen zullen zeggen, met veel plezier… Ik blijf bij de feiten. Er is contact, hij valt en daardoor kan hij niet bij de bal. Penalty."

Die uitleg kan je evengoed toepassen op de situatie van gisteren. Wat Lardot wellicht ook gedaan ging hebben als Visser een (onnodige) penalty had toegekend...

Spijtig te zien dat hij in hetzelfde bedje ziek is als alle vorige scheidsrechtersbazen. Men past de uitleg aan naargelang de genomen beslissing. Alle rechtlijnigheid is zoek.

Het had Lardot gesierd als hij gewoon had toegegeven dat Visser de mist inging door een gele kaart te geven voor een vermeende schwalbe.

Diezelfde Lardot zag twee weken geleden geen graten in overdrijving nadat Genk een lichte penalty kreeg na een overtreding op Oh:
"We zien een duidelijk contact aan het scheenbeen. De speler van Genk valt, sommigen zullen zeggen, met veel plezier… Ik blijf bij de feiten. Er is contact, hij valt en daardoor kan hij niet bij de bal. Penalty."

Die uitleg kan je evengoed toepassen op de situatie van gisteren. Wat Lardot wellicht ook gedaan ging hebben als Visser een (onnodige) penalty had toegekend...

Spijtig te zien dat hij in hetzelfde bedje ziek is als alle vorige scheidsrechtersbazen. Men past de uitleg aan naargelang de genomen beslissing. Alle rechtlijnigheid is zoek.

Ik ga niet helemaal akkoord over de vergelijking tussen de twee gevallen. Bij het geval Oh is er wel degelijk een beenveeg van de verdediger. Het contact is natuurlijk zeer licht, maar de fase is wel anders. Bij het geval met Tzolis er ook wel contact inderdaad, maar je ziet wel minder voorwaartse beweging van de verdediger imo. Hier kan je ergens nog over een soort botsing of 'te licht" spreken.

Dat gezegd zijnde, die gele kaart blijft belachelijk. Een schwalbe kan je het nooit noemen ook al zoekt Tzolis het een beetje en gaat hij graag neer, er is zoals je zegt gewoon contact. In diezelfde match toont het niet fluiten van een trekfout op Vanaken bijvoorbeeld nog maar eens waarom je als speler altijd moet gaan liggen in zo een gevallen als er contact is. Lardot is dus inderdaad gewoon aan het zeveren, zoals elke scheidsrechterbaas dat in het verleden heeft gedaan. Hij zou dus inderdaad gewoon iets totaal anders gezegd hebben als er wel een penalty was gefloten.

Ik heb het een beetje gemist, maar ik val van mijn stoel dat er zoveel zeggen dat die val van Tzolis een schwalbe was. Ik zie hem op geen enkel moment het contact zoeken, en hij wordt gewoon stevig geraakt aan de knie door de knie van de tegenstander wanneer hij zich draait. Gaat inderdaad wat theatraal neer, zoals iedereen doet.

Ik zie velen precies focussen op de arm en op basis daarvan volgt de bewering dat het een schwalbe is, maar dan vraag ik me af of ze gezien hebben dat zijn knie gelijktijdig geraakt wordt. Die knie is de reden dat hij valt, niet de arm. Vraag me zelfs af of Lardot het gezien heeft, als ik zo zijn uitleg hoor.

100% penalty in mijn ogen. En als je hem dan te licht vindt, is het al zeker geen schwalbe. Blijf maar eens recht in die situatie. Opnieuw betwijfel ik dat er velen al écht in die situatie geweest zijn.

Verhaeghe recupereert zijn uitval tegen Visser met een preek waar volgens mij de meesten wel akkoord zullen zijn. Het Belgisch voetbal wil vooruit, maar het niveau van de wedstrijdleiding is toch heel vaak te laag.

Klopt, maar er moet niet alleen geklaagd worden door ploeg y na zwakke arbitrage.
De clubs moeten samen dit probleem aankaarten.
Klagen na de wedstrijd is even erg dan alles doodzwijgen als je een betwistbare fase in je voordeel gehad hebt.
Hier zijn alle clubs schuldig aan, maar eigenbelang blijft primeren.

Klopt, maar er moet niet alleen geklaagd worden door ploeg y na zwakke arbitrage.
De clubs moeten samen dit probleem aankaarten.
Klagen na de wedstrijd is even erg dan alles doodzwijgen als je een betwistbare fase in je voordeel gehad hebt.
Hier zijn alle clubs schuldig aan, maar eigenbelang blijft primeren.
Dat zal nooit lukken, zie naar de discussies hier over fouten, zie naar hoe de reactie van bv een Union was op de vraag om een match uit te stellen waar zij niet bij betrokken waren, zie naar hoeveel problemen er al zijn om een competitieformat aan te passen, of hoe tv geld nog altijd onlogisch verdeeld worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan