Général Zantas
Well-known member
Hoe zou Vanderhaeghe zich nu voelen, als blijkt dat na deze hervorming KV Kortrijk 100% zeker in 1A blijft? 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Vind je het niveau zoveel hoger tijdens die 'top'-matchen? Als je spanning wil, kan je net zo goed gewoon de laatste matchen van de competitie laten spelen door de top 6 van vorig jaar.Waarom zou je playoffs wegwillen, 2 maand topvoetbal
Wordt nu vervangen door 4 matchen tegen Zulte Waregem en RWDM …Vind je het niveau zoveel hoger tijdens die 'top'-matchen?
Dat is toch ook een boutade, iedereen wil elke positie dubbel bezet maar of we nu 20 of 40 matchen spelen. Veel vrijwillige wissels zijn er niet, en als er toch veel wissels zijn klagen de supporters.ik zou het zalig vinden, terug naar een normaal format, heb je geen kern van 30 spelers meer nodig om op 3 fronten mee te doen, en telt elke match terug voor 3 punten ipv dat gezever met die halvering nu

inderdaad! je wordt verdiend kampioen door over een gans seizoen de beste te zijn, tegen alle soort ploegen, niet door toevallig 6 weken zeer goed te zijn (zoals wij bvb vorig jaar)Wanneer al die speciale competitieformats en dergelijke u zo hard aanspreken kan je je misschien beter een andere sport zoeken om te volgen waar ze die "spanning" die dat oplevert wel bieden?
Een gewone competitie met 18 ploegen, en zonder play-offs, is toch gewoon waar een voetbalcompetitie voor gemaakt is?
Nu, er zullen voor- en tegenstanders zijn maar ik denk dat het merendeel van de supporters hier toch zeer tevreden mee is.
Daarnaast hoop ik dat RWDM, Zulte-Waregem en consoorten (lees: kleinere ploegen) veel punten kunnen afsnoepen van jouw Anderlecht volgend seizoen.
Die volg ik al hoor. En zo “speciaal” zijn die eigenlijk niet.Wanneer al die speciale competitieformats en dergelijke u zo hard aanspreken kan je je misschien beter een andere sport zoeken om te volgen waar ze die "spanning" die dat oplevert wel bieden?
Een gewone competitie met 18 ploegen, en zonder play-offs, is toch gewoon waar een voetbalcompetitie voor gemaakt is?

De 6 of 4 beste ploegen die onder elkaar uitmaken wie de beste ploeg is vind ik allesbehalve “onverdiend”.inderdaad! je wordt verdiend kampioen door over een gans seizoen de beste te zijn, tegen alle soort ploegen, niet door toevallig 6 weken zeer goed te zijn (zoals wij bvb vorig jaar)
Er zijn verschillende manieren om een verdiende kampioen te zijn, vind ik. Consistent over een heel jaar of pieken op het juiste moment, kijk bv. naar Real Madrid in de Champions League. Ik vind onze play-offs daar een mooie tussenweg van.inderdaad! je wordt verdiend kampioen door over een gans seizoen de beste te zijn, tegen alle soort ploegen, niet door toevallig 6 weken zeer goed te zijn (zoals wij bvb vorig jaar)
Ik denk dat heel weinig mensen gaan verschieten. Het is iets dat vroeger altijd geweest is. En buiten wat einde seizoens matchen ( wat nu bijna heel PO2 ook is) is dat gewoon een goed format waar de matchen er allemaal om doen. Ook de toppers hebben veel meer om het lijf dan wat het nu is. We spelen dit seizoen 6 keer tegen Antwerp. Dat is gewoon veel te veel van het goede. Als je enkel heen en terug speelt tegen elkaar, leef je gewoon toe naar die matchen. Nu speel je soms 4 keer tegen elkaar op 4 maanden tijd.Veel geopper hier dat die playoffs en halvering “oneerlijk” zijn.
Maar wat morgen mss gebeurt is gewoon echt oneerlijk. Eventjes de regels van de huidige competitie (degradatie) 3 matchen voor het einde aan gaan passen.
Denk dat veel mensen ook gaan verschieten hoe snel we naar matchen gaan zitten kijken zonder enig belang.![]()
Mja, dan zou je misschien ook de keuze "PO zonder halvering" moeten toevoegen, want daar zijn heel veel mensen vooral ook tegen.Ik denk dat heel weinig mensen gaan verschieten. Het is iets dat vroeger altijd geweest is. En buiten wat einde seizoens matchen ( wat nu bijna heel PO2 ook is) is dat gewoon een goed format waar de matchen er allemaal om doen. Ook de toppers hebben veel meer om het lijf dan wat het nu is. We spelen dit seizoen 6 keer tegen Antwerp. Dat is gewoon veel te veel van het goede. Als je enkel heen en terug speelt tegen elkaar, leef je gewoon toe naar die matchen. Nu speel je soms 4 keer tegen elkaar op 4 maanden tijd.
Op HLN staat nu een pol waar bijna 4000 mensen op hebben gestemd. Ruim 80 procent is hier voor. Dit is gewoon wat de meeste mensen gewoon willen.
Heeft er ook al bijgestaan met de vorige hervormingen. Klassieke competitie komt er steeds als beste uitMja, dan zou je misschien ook de keuze "PO zonder halvering" moeten toevoegen, want daar zijn heel veel mensen vooral ook tegen.
Die volg ik al hoor. En zo “speciaal” zijn die eigenlijk niet.
Geen idee waarom een “gewone” competitie gemaakt is voor het voetbal.
Nochtans behoorlijk saai, ploegen die kampioen spelen 5 speeldagen voor het einde van de competitie en ploeg 7 tot 15 die vanaf februari voor den hond zijn kloten spelen.
En als toetje mogen we er nog 2 ploegskes uit 1B bijnemen.