Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het een beetje gemist, maar ik val van mijn stoel dat er zoveel zeggen dat die val van Tzolis een schwalbe was. Ik zie hem op geen enkel moment het contact zoeken, en hij wordt gewoon stevig geraakt aan de knie door de knie van de tegenstander wanneer hij zich draait. Gaat inderdaad wat theatraal neer, zoals iedereen doet.

Ik zie velen precies focussen op de arm en op basis daarvan volgt de bewering dat het een schwalbe is, maar dan vraag ik me af of ze gezien hebben dat zijn knie gelijktijdig geraakt wordt. Die knie is de reden dat hij valt, niet de arm. Vraag me zelfs af of Lardot het gezien heeft, als ik zo zijn uitleg hoor.

100% penalty in mijn ogen. En als je hem dan te licht vindt, is het al zeker geen schwalbe. Blijf maar eens recht in die situatie. Opnieuw betwijfel ik dat er velen al écht in die situatie geweest zijn.

Ik had persoonlijk gewoon laten doorspelen. Maar voor Vissers die er op staat te kijken, is het duidelijk een schwalbe.

Zoals Frank Boeckx gisteren aanhaalde in ExtraTime, het contact aan de knie komt nadat hij al aan het vallen is.
Hij zoekt het contact, voelt een arm, valt dan theatraal en raakt de knie. Daar waren ze het trouwens unaniem eens dat het een schwalbe was.
Maar zijn de meningen van verschillende analisten en ex-spelers niet accurater, dan de visie van een supporter met zijn gekleurde bril? Ik spreek hier ook voor mezelf voor alle duidelijkheid.

Bij de Franstalige tegenhanger La Tribune zijn de meningen eerder verdeeld.
Geel is streng, maar valt te rechtvaardigen. Penalty vinden ze het 50% / 50%.
Maar ze vinden vooral dat Vissers geen fouten maakt. Anderlecht legend Philippe Albert vindt zelfs dat Vissers uitstekend heeft gefloten.
Ze vinden gewoon dat er niet zou gefloten moeten worden voor deze fase, gewoon laten doorspelen. De 2e gele kaart vinden de meesten het zelfs rechtstreeks rood waard.

Heb nu beelden gezien van Fossey die op de schoen staat van een Brugge speler. Daar is toch niets aan?
Ze gaan in duel en Fossey kijkt enkel en alleen naar de bal. Daar kan je toch weinig aandoen? Zelfs de spelers van Brugge reageerden er niet op.

Verhaeghe zijn excuses vind ik bijzonder flauw. Ze weten dat ze in competitie duren punten aan het verliezen zijn. Zo zetten ze weer druk op de scheids van de volgende match tegen Gent. Niet de eerste keer dat hij dat doet, hij moet hiervoor gestraft worden. Lepe vos den Bart.

Laatst bewerkt:
Nu wordt de match Genk - Union verplaatst naar zaterdag om 20u45 i.p.v. zondag. Op zich maakt mij dat niet veel uit, maar toch veel fans die klagen dat ze al wat anders hadden gepland. Het is sowieso al moeilijk om rekening te houden, want meestal zijn die matchen pas een aantal maanden op voorhand bekend. Redelijk schandalig.

Verhaeghe recupereert zijn uitval tegen Visser met een preek waar volgens mij de meesten wel akkoord zullen zijn. Het Belgisch voetbal wil vooruit, maar het niveau van de wedstrijdleiding is toch heel vaak te laag.
Is dat een green screen of is Bart Verhaeghe echt zo klein?

Fingers crossed. 🤞
Ik zou het niet erg vinden, terug een "gewone" competitie.

18 clubs in België slaat nergens op. Veel te klein land voor zoveel ploegen. Als neutrale supporter wel jammer dat de PO's zouden sneuvelen.

Het is het meest faire, maar ik ga PO's toch missen. Zelfs als Genk niet meedeed, vond ik dat altijd aangenaam om te volgen. Nu ga je toch vaak weinig spanning hebben vrees ik. Plus ik ben het eens met Wilcao, 18 ploegen is veel voor België. Beerschot, Kortrijk en co zien het graag gebeuren natuurlijk.

Ik zou wel graag hebben dat ze daar nu dan al meteen mee beginnen. Laat die PO's maar vallen :tongue:

En dan verwonderd zijn dat het niveau naar beneden zal gaan.

De conservatieve voetbalfan zal blij zijn. Maar ik ga het alvast heel jammer vinden. Een competitie die beslist wordt door de beste 4 of 6 ploegen die het tegen mekaar opnemen blijft imo nog altijd een mooie apotheose van de competitie, ipv een competitie die mede beslist wordt door de matchen tegen Janneke en Mieke.

Laatst bewerkt:
Naar 16 ploegen en zonder play-offs gaan zou natuurlijk ook een optie zijn imo. Geen rare competitie meer en veel meer ruimte om ploegen die Europees spelen ook daar hun succes te gunnen.

Fingers crossed. 🤞
Ik kan niet anders dan dit alleen maar toe te juichen. Er zijn nu eenmaal te veel wedstrijden en play-offs maken het mijns inziens niet interessanter. Integendeel, veel competitiewedstrijden dalen hierdoor in waarde.

Als dit erdoor komt: hoera!

Nu wordt de match Genk - Union verplaatst naar zaterdag om 20u45 i.p.v. zondag. Op zich maakt mij dat niet veel uit, maar toch veel fans die klagen dat ze al wat anders hadden gepland. Het is sowieso al moeilijk om rekening te houden, want meestal zijn die matchen pas een aantal maanden op voorhand bekend. Redelijk schandalig.
Dat is toch elk jaar van dat. Trekt op niets. Alles voor die tv

Fingers crossed. 🤞
Dit is wat bijna elke voetbalfan wilt. Op zowat alle enquetes van clubs, bonden en fans komt dit naar voren met bijna 80 procent van de stemmen. Ik zeg ook meteen ja

10 November 2024

Awel se, 5/9 thuis tegen Gent, Anderlecht en Club, daar had ik op voorhand voor getekend. Wel jammer dat we ook 1/21 haalden tegen de 7 ploegen net voor ons in de stand, toen het merendeel van de betere spelers nog niet fit of speelgerechtigd waren. Jammer.

Ik pronostikeer barrages voor ons.

25 Februari 2025:

Gaat het van 3 potentiële degradanten naar maximaal eentje? Enkel de laatste in de stand - momenteel Beerschot - na de Relegation Play-offs zou nog barrages moeten spelen tegen de nummer drie uit tweede klasse.

Blijf na zo'n succesvolle voorspelling maar eens bescheiden zeg... :cheer:

Al verliezen we waarschijnlijk wel gewoon van La Louviere...:oi22:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan