Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Rood kan zeker. Maar in de herhaling zie je wel dat hij helemaal niet met 2 voeten komt ingevlogen en vooral door het wegglijden Ekkelenkamp met 2 voeten onderuit maait.

Dus rood zou niemand iets kunnen over zeggen, maar geel snap ik ook gewoon. Dus wanneer de scheidsrecheter geel geeft is het voor de VAR geen duidelijke clear error wss.

Mja het contact was er wel he. Ik zou omgekeerd ook wel kwaad geweest zijn met iets anders dan rood.

Geen penalty nu lijkt me
Natuurlijk is er contact, maar als hij niet wegglijdt is dit gewoon een simpele fout die niet meer verdient dan geel.

Daarnet was er ook een fase waar Ordonez(?) vanachter onderuit werd gehaald omdat een Antwerp speler doorgleed na een fase, daar is niet eens een fout voor gefloten omdat het ook gewoon niet de bedoeling was.

Pfffffff alstublieft zeg. :sarcastic: Dat heb ik toch niet gezegd?

Moet ik hier nu echt een tekeningske bij maken dat deze ingreep veel erger lijkt omdat hij wegglijdt?
Nee de ingreep komt omdat hij wegglijdt. Hij wou zelfs niet tackelen volgens mij.
Glijdt weg en komt daardoor met 2 voeten tegelijk in, wat toch een vrij zwaar contact is.
Maar aangezien intentie niet telt kan je gewoon rood geven

Ongelukkig contact/tackle, maar het is er wel

Natuurlijk is er contact, maar als hij niet wegglijdt is dit gewoon een simpele fout die niet meer verdient dan geel.
Law 12

Sending-off offences​

"Any player who lunges at an opponent in challenging for the ball from the front, from the side or from behind using one or both legs, with excessive force or endangers the safety of an opponent is guilty of serious foul play."

Dit lijkt met het meest toepasbare dat ik vind in de regels van het spelletje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14