De fout ligt imho toch vooral bij de bond/bondsparket, of toch vooral de regeltjes hierom.
- donderdag komt de zaak voor en wordt er uitspraak gedaan.
- Union tekent op vrijdag beroep aan.
- Zaterdag (middag?) komt het beroep voor en volgt er een strafvermindering.
- Enkele uren later geeft de bondsprocureur aan dat hij er niet mee akkoord gaat en dat hij beroep ZAL indienen.
- Union krijgt deze mail maar aangezien dit geen officiële mail is, wordt deze geklasseerd als 'mogelijks'.
- Zondag voormiddag tekent de bondsprocureur inderdaad beroep aan (hiervoor had hij tijd tot 12u!).
- Union wordt hier (volgens hen) pas tijdens de match officieel op de hoogte van gesteld.
Ik vind het nu ook echt niet kunnen dat er opschortend(!!!!) beroep mogelijk is tot anderhalf uur voor de match wordt gespeeld. Ze zouden hem maar eens moeten opgesteld hebben en dat de bondsprocureur dat beroep niet of te laat aan tekent. Dan krijgen ze gewoon de rekening gepresenteerd met een forfait nederlaag.
Ik vermoed dat het telefoontje van de voorzitter richting de bondsprocureur ook in die optiek moet gezien worden. De voorzitter zal iets gezegd hebben in de zin van "Doe het nu of doe het dan beter niet." Aan de andere kant lijkt het me ook niet onwaarschijnlijk dat die bondsprocureur daarop heeft geantwoord: "jullie hebben ook tot het laatste moment gewacht om het eerste beroep aan te tekenen." Maar iemand in zo'n functie zou daar boven moeten staan. Als het al zo was.
Ik ben toch eerder geneigd om Union hier het voordeel van de twijfel te gunnen. Zelfs al ben ik niet de grootste voorstander van dat ploegske.