Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb me verkeerd verwoord: met play-offs op zich heb ik geen probleem, maar wel met die puntenhalvering. Ik weet niet hoe het exact verloopt in irrelevante competities van landen à la Albanië, Ijsland en Israël, maar het is en blijft een domme, onlogische regeling. Heel het seizoen goed spelen, en dan krijg je op het einde te horen dat je voorsprong gehalveerd wordt want anders ween ween bij de andere clubs die in de top 6 zijn geëindigd. De enige manier waarop je die regel kan verdedigen is door te zeggen dat anders geen kat meer kijkt naar die wedstrijden (want zonder die halvering ging het nu sowieso enkel maar tussen Anderlecht en Union; de rest liepen al te veel punten achter ongeacht of ze nu alles winnen). Maar dan draait het niet meer over voetbal, sportiviteit of weet ik wat, maar gewoon enkel over de olifant in voetbalkamer: geld.

Wat is er mis met: degene die na al de speeldagen het meeste punten heeft, wint? Nee, we gaan nog eens foefelaré doen, de punten halveren en de top 6 nog is allemaal tegen elkaar laten spelen. :ROFLMAO:

Het is wat het is, en het zal vermoedelijk niet snel verdwijnen, maar ik rol toch elk jaar opnieuw met m'n ogen als ik ze weer hoor beginnen zeveren over de play-offs en dat de 5e of 6e in ranking nog kampioen kan worden.
Zoals al eerder gezegd. Daarvoor moet je naar de "grote" clubs kijken die steeds meer willen.

We gaan dit seizoen 6x tegen Brugge, 5x tegen Anderlecht en 5x tegen Antwerp spelen.
Maar joepie, er is spanning! Allemaal een abo'tje kopen op DAZN!

aan de Brugge & de Anderlecht sups oprecht vraagje: keken jullie vroeger niet harder uit naar die topmatchen, toen er maar 2x tegen elkaar gespeeld werd?
Ja, maar dat gezaag op de formule van de PO´s begint ook wel wat afgezaagd te worden, dat komt altijd van de (supporters van de) ploeg die bovenaan staat en het is al meer dan 10 jaar zo dus deal with it, ze gaan dat niet direct veranderen denk ik en het zorgt uiteindelijk voor wat ze met die playoffs wilden bereiken: spanning. Het is alsof ge zou zagen over het feit dat ge niet meer moogt roken op een vliegtuig...

Ja, maar dat gezaag op de formule van de PO´s begint ook wel wat afgezaagd te worden, dat komt altijd van de (supporters van de) ploeg die bovenaan staat en het is al meer dan 10 jaar zo dus deal with it, ze gaan dat niet direct veranderen denk ik en het zorgt uiteindelijk voor wat ze met die playoffs wilden bereiken: spanning. Het is alsof ge zou zagen over het feit dat ge niet meer moogt roken op een vliegtuig...
Klopt niet wat je zegt. Zelfs toen Anderlecht dat in hun voordeel een titel heeft opgeleverd vond ik dit systeem niet goed. En vorig seizoen zei ik net hetzelfde, we namen toen niet eens deel. Het trekt gewoon op niks.

En ik kan u zeggen dat onze club leiders dit ook doorhebben want op de volgende hervorming zal de halvering normaal gezien verdwijnen. Hiervoor zijn ze al samen gekomen omdat het huidige tv contract ook ten einde loopt

Laatst bewerkt:
Het ‘gezaag’ komt ook van supporters die supporteren voor kleinere clubs die niet deelnemen aan de PO1. Is gewoon idioot systeem, desondanks dat ik als Cercle supporter dit jaar meer kan winnen eraan.

Neem dan de NBA waar ze 82 (!) games spelen in regular season. En ja, na die 82 games heeft de top 8 van elke conference theoretisch evenveel kans om kampioen te spelen. En in de MLB 162 games of hoeveel het ook is, dat volg ik niet echt.
Misschien ook wel een reden dat niemand er naar kijkt in Amerika.

Maar door de po’s hebben kleinere clubs wel meer kans om Europees te halen.
Vroeger zat het seizoen er in februari/maart al op voor plaatsen 6-14.
Nu kan je strijden tot in mei voor Europees voetbal.

Neem dan de NBA waar ze 82 (!) games spelen in regular season. En ja, na die 82 games heeft de top 8 van elke conference theoretisch evenveel kans om kampioen te spelen. En in de MLB 162 games of hoeveel het ook is, dat volg ik niet echt.
Wel ja... in hoeverre is die ene match in het regular season dan nog spannend? As in, hoeveel invloed heeft 1 match vd 82 op het uiteindelijke resultaat? Je moet toch gewoon zorgen dat je binnen die top 8 blijft en dan kunt pieken?

Wel weer typisch dat de Vlaamse persjongens Mats Rits als missing link gaan beschouwen na het debacle van gisteren. UIteraard waren Delaney en Leoni heel zwak. Maar betwijfel toch of Rits gisteren zoveel verschil had gemaakt. Had mss bij 1 van die 2 afstandsschoten de bal kunnen afblokken, maar anderzijds kwam er een gelijkaardige kans vorige week van Janssen.

Er waren namelijk genoeg zwakke matchen waar Rits gewoon in de ploeg stond.

Laatst bewerkt:
Wel weer typisch dat de Vlaamse persjongens Mats Rits als missing link gaan beschouwen na het debacle van gisteren. UIteraard waren Delaney en Leoni heel zwak. Maar betwijfel toch of Rits gisteren zoveel verschil had gemaakt. Had mss bij 1 van die 2 afstandsschoten de bal kunnen afblokken, maar anderzijds kwam er een gelijkaardige kans vorige week van Janssen.

Leoni is geen speler om op de 6 te staan, zeker niet tegen fysieke middenvelders zoals gisteren. Leoni moet hoger staan. Dit was toch echt een miskleun van de trainer. Op dit moment is Rits op de 6 de beste oplossing en Leoni vooruit. Delaney is niet in orde na zijn blessure

Ik begin pas te speculeren na match 5 /6 , er wanen zich al kampioen op Twitter :)
Pak maar speeldag 7 dan kan je beginnen rekenen, nu gaat dat op en af zijn. Nu op het moment geef ik rsca het voordeel ze hebben hun lastigste match achter de rug en thuis gewonnen.
Een thuis nederlaag zoals union gisteren is veel zwaarder op papier was dit 1 van hun makkelijkste matchen van de PO met alle respect voor Cercle.

Je speelt heel uwen reguliere competitie met Rits maar in een match in de PO's ga je iemand anders zetten...
Rits Leoni Stroeykens en niks anders

Al dat romantische gedoe...

Speel je dan liever tegen betonploegen uit de onderste regionen van het professionele voetbal? En toptalenten die dan maar kiezen voor een andere competitie

Als het aan mij lag: 10 ploegen en 4 keer tegen elkaar spelen. Of nog beter, een beneliga die kan concurreren met de Ligue 1
Sorry dat ik romantisch ben !

Het vuil spelletje dat Union speelde met Burgess mag van mij part als een boemerang in hun gezicht terugkeren. Hopelijk 2 weken effectief voor Burgess.

Het vuil spelletje dat Union speelde met Burgess mag van mij part als een boemerang in hun gezicht terugkeren. Hopelijk 2 weken effectief voor Burgess.
Ik snap eigenlijk niet wat Union hiermee probeert te bereiken? Ik dacht gisteren dat zij effectief niet deftig op de hoogte waren gesteld, maar na dat artikel heb ik toch mijn bedenkingen gekregen.

Proberen om hem in een 'makkelijkere' wedstrijd geschorst te krijgen, zodat hij daarna terug beschikbaar is?

Al dat romantische gedoe...

Speel je dan liever tegen betonploegen uit de onderste regionen van het professionele voetbal? En toptalenten die dan maar kiezen voor een andere competitie

Als het aan mij lag: 10 ploegen en 4 keer tegen elkaar spelen. Of nog beter, een beneliga die kan concurreren met de Ligue 1.
Een beter idee.
Een competitie met maar een ploeg of 5-6?
Club, Anderlecht, Standard, Genk, Gent en mss nog Antwerp?6x tegen elkaar. En dan nog een PO waarin de eerste 4 nog eens 2x tegen elkaar spelen, en qua punten starten we dan gewoon terug van 0.

Spanning gegarandeerd. Geen wedstrijden meer tegen ploegen uit de onderste regionen.
Qua supporters laten we die niet meer toe want dat zorgt enkel maar voor problemen.
Voor toch inkomsten te hebben kan je per wedstrijd een TV ticket kopen waarmee je de match in kwestie kan zien zonder reclame. Degene met een gewoon TV abonnement kunnen op zich alle wedstrijden zien maar om de 10 minuten een reclameblokje. Zo winnen we ook nog eens extra reclame inkomsten.

Aan mij zullen ze alvast niets verdienen dan...

Ik snap eigenlijk niet wat Union hiermee probeert te bereiken? Ik dacht gisteren dat zij effectief niet deftig op de hoogte waren gesteld, maar na dat artikel heb ik toch mijn bedenkingen gekregen.

Proberen om hem in een 'makkelijkere' wedstrijd geschorst te krijgen, zodat hij daarna terug beschikbaar is?
Zo lijkt het wel. Beetje lullig gegokt en verloren.

Ja, als hun beroep dan 1 wedstrijd is gaan ze willen pokeren met te zeggen dat hij tegen Cercle al niet speelde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14