Ik heb me verkeerd verwoord: met play-offs op zich heb ik geen probleem, maar wel met die puntenhalvering. Ik weet niet hoe het exact verloopt in irrelevante competities van landen à la Albanië, Ijsland en Israël, maar het is en blijft een domme, onlogische regeling. Heel het seizoen goed spelen, en dan krijg je op het einde te horen dat je voorsprong gehalveerd wordt want anders ween ween bij de andere clubs die in de top 6 zijn geëindigd. De enige manier waarop je die regel kan verdedigen is door te zeggen dat anders geen kat meer kijkt naar die wedstrijden (want zonder die halvering ging het nu sowieso enkel maar tussen Anderlecht en Union; de rest liepen al te veel punten achter ongeacht of ze nu alles winnen). Maar dan draait het niet meer over voetbal, sportiviteit of weet ik wat, maar gewoon enkel over de olifant in voetbalkamer: geld.
Wat is er mis met: degene die na al de speeldagen het meeste punten heeft, wint? Nee, we gaan nog eens foefelaré doen, de punten halveren en de top 6 nog is allemaal tegen elkaar laten spelen.
Het is wat het is, en het zal vermoedelijk niet snel verdwijnen, maar ik rol toch elk jaar opnieuw met m'n ogen als ik ze weer hoor beginnen zeveren over de play-offs en dat de 5e of 6e in ranking nog kampioen kan worden.