Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Maar als je dan een vrije trap hebt en er staat een tegenstander 1 meter voor de bal en je trapt, bewust, zo hard als je kan op die speler.
Waarom is dat dan geel voor de tegenstander?
Hangt toch ook van de situatie af? Als de speler bewust daar gaat staan om de bal tegen te houden is dat geel. Indien de speler daar niet bedoeld staat ( staat bijvoorbeeld met zijn rug naar de man en bal en ziet niet dat ze die snel nemen, is dat geen geel).

In dit geval is het louter onsportief gedrag want hij zag Tolu ( 2 meter groot) effectief staan. Die deed dat allemaal bewust en dacht gewoon weg te komen met een geel karton zoals hij dat tot gisteren altijd zo kreeg. Het zal hem nu zwaar tegenvallen dat het rood is en hierbij zal hij misschien toch eens gaan nadenken
 
De rode kaart is overdreven als je ziet waarmee hij en andere wekelijks mee wegkomen.
Ik heb het toch moeilijk met fases zoals Bataile en Mechelen gisteren.
Waarin de inconsequentie gewoon ontbreekt.

Dus als je nu een inworp gooit tegen je tegenstander is het altijd rood?
Wat met vrije trappen?
Hoe gaan ze dit consequent toepassen?
Ik ken het antwoord al, maar ze mogen mij altijd verbazen.
 
Ik hoop vooral dat Union dit jaar de titel pakt. Na 3 jaar topvoetbal hebben ze er meer dan recht op. Antwerp zou z'n twee matchen tegen Union moeten verliezen en dan alle kracht bovenhalen om dan de laatste match tegen Anderlecht kost wat kost te winnen.
Dat is dan ook ineens payback voor Thorgan Hazard en z'n pussy move tijdens de vorige match tegen Antwerp.

Titel voor Union 🤜🤛 den Beker voor Antwerp.
 
Ik hoop vooral dat Union dit jaar de titel pakt. Na 3 jaar topvoetbal hebben ze er meer dan recht op. Antwerp zou z'n twee matchen tegen Union moeten verliezen en dan alle kracht bovenhalen om dan de laatste match tegen Anderlecht kost wat kost te winnen.
Dat is dan ook ineens payback voor Thorgan Hazard en z'n pussy move tijdens de vorige match tegen Antwerp.

Titel voor Union 🤜🤛 den Beker voor Antwerp.
Jezus, wat een losermentaliteit is dat? Dat is echt on-Antwerps. Gewoon zelf alles proberen te winnen en dan zien we wel. Bewust gaan verliezen zou nog 10 keer erger zijn dan het toneeltje van Genk en Westerlo.
 
De rode kaart is overdreven als je ziet waarmee hij en andere wekelijks mee wegkomen.
Ik heb het toch moeilijk met fases zoals Bataile en Mechelen gisteren.
Waarin de inconsequentie gewoon ontbreekt.
Verschil is dat 1) Denkey niet als een dwaze matennaaier neergaat zoals Hazard en 2) er Visser is die zich weer belangrijk wilt voelen als ook al is hij slechts VAR, anders was het ook rood voor hem. Wat nogmaals illustreert hoe belachelijk de rode kaart was voor Wijndal.
 
Jezus, wat een losermentaliteit is dat? Dat is echt on-Antwerps. Gewoon zelf alles proberen te winnen en dan zien we wel. Bewust gaan verliezen zou nog 10 keer erger zijn dan het toneeltje van Genk en Westerlo.

In Genk wil ook iedereen dat Union het haalt tnv Anderlecht. Anderlecht kampioen is bij wijze van spreken een horror-scenario. Maar belangrijkste is en blijft zelf Europees halen en daarom moet elke match indien mogelijk gewonnen worden. Ik vermoed dat dat toch bij elke ploeg het geval is?
.
De rode kaart is overdreven als je ziet waarmee hij en andere wekelijks mee wegkomen.
Ik heb het toch moeilijk met fases zoals Bataile en Mechelen gisteren.
Waarin de inconsequentie gewoon ontbreekt.

Ik denk dat mijn roep naar consequentie bij de arbitrage hier al bijna een meme is. Maar ik heb mezelf echt moeten aanleren dat correct te kanaliseren. De fout is niet het rood voor Burgess of die van Antwerp, maar het niet rood voor Mechelen en Bataille. Baah zijn rood op Westerlo was ook licht ivm wat ge zelfs die speeldag zag elders. Maar we kunnen geen zaak maken voor consequentie als we zeggen dat dingen fout beoordeeld moeten worden omdat andere dingen ook fout beoordeeld worden. Alles moet gewoon correct beoordeeld worden.

Maar het is een feit dat enkelen hier maar niet onder ogen willen zien: Consequentie kweekt enorm veel frustratie en veel van de kritiek/boosheid/frustratie naar de arbitrage toe zou je al de kop in kunnen drukken door een zo hoog mogelijke consequentie.
 
In Genk wil ook iedereen dat Union het haalt tnv Anderlecht. Anderlecht kampioen is bij wijze van spreken een horror-scenario. Maar belangrijkste is en blijft zelf Europees halen en daarom moet elke match indien mogelijk gewonnen worden. Ik vermoed dat dat toch bij elke ploeg het geval is?
.
Ik zou nu ook wel denken dat je in de PO allemaal voluit gaat om Europees voetbal af te dwingen. Onze financiële cijfers van bijna elk team in PO1 is niet rooskleurig waardoor Europees voetbal halen toch een enorm verschil is. Als je dat moet laten schieten omdat je niet wil dat een bepaald team kampioen zou spelen kan je er beter gewoon mee stoppen. Gelukkig dat fans en topsporters een ander idee hebben :)
 
De rode kaart is overdreven als je ziet waarmee hij en andere wekelijks mee wegkomen.
Ik heb het toch moeilijk met fases zoals Bataile en Mechelen gisteren.
Waarin de inconsequentie gewoon ontbreekt.

Dus als je nu een inworp gooit tegen je tegenstander is het altijd rood?
Wat met vrije trappen?
Hoe gaan ze dit consequent toepassen?
Ik ken het antwoord al, maar ze mogen mij altijd verbazen.
Ja, dezelfden die nu neus aan neus gaan staan in de hoop een stootbewegng uit te lokken, gaan nu met opzet van dichtbij met hun muil inworpen proberen te vangen. Wordt grappig :laugh:

Burgess had imho ook beter geel gekregen dan rood, hier ga ik akkoord met de uitleg van Booka Shade en Gen Zantas. Okee, het was puur uit frustratie, maar enkel geen rood omdat Tolu daar niet mocht staan want binnen 2 meter, de bal zelf leek op te zoeken, en dat alles met het doel tijd te rekken en te frustreren. Als ge hem dan hard in uw foor krijgt, valt dat echt onder fuck around and find out. Burgess heeft de hele match op de ref zijn zenuwen gewerkt, dat zal ook wel gespeeld hebben om toch rood te krijgen.
 
De rode kaart is overdreven als je ziet waarmee hij en andere wekelijks mee wegkomen.
Ik heb het toch moeilijk met fases zoals Bataile en Mechelen gisteren.
Waarin de inconsequentie gewoon ontbreekt.

Dus als je nu een inworp gooit tegen je tegenstander is het altijd rood?
Wat met vrije trappen?
Hoe gaan ze dit consequent toepassen?
Ik ken het antwoord al, maar ze mogen mij altijd verbazen.
Dat van mechele is toch geen rood waard ze staan beide kop aan kop, alle twee geel geven dan.
 
Maar maakt wel een beweging, veel meer dan Wijndal.
Als je Wijndal rood heeft, is dit ook rood.
Anders ben je inconsequent en dat is het grote probleem.
Tuurlijk als je consequent zijn wilt zijn. De samenvatting is gewoon dat bij de twee gevallen geven ze elkaar meer een 'kusje' geven dan iets anders, hoe ze dit als kopstoot zien blijft voor mij te belachelijk voor woorden. Ze hadden Wijndal nooit rood moeten geven, de enige reden voor de rode kaart van Wijndal is omdat Hazard de idioot zit uit te hangen (en Visser als VAR die erin meegaat).
 
Verschil is dat 1) Denkey niet als een dwaze matennaaier neergaat zoals Hazard en 2) er Visser is die zich weer belangrijk wilt voelen als ook al is hij slechts VAR, anders was het ook rood voor hem. Wat nogmaals illustreert hoe belachelijk de rode kaart was voor Wijndal.

Er is hier al aangegeven dat die rode kaart perfect volgens de regels is.
Dus argumenten als "belachelijk" en "dwaze matennaaier" zijn belachelijk

Dat jij een andere mening hebt, die je niet kan hard aanmaken aan de hand van regels is 1 zaak. Maar dat men zaken als een (poging tot) kopstoot begint te normaliseren is er toch gewoon over.

Dit gedeelte van het forum begint belachelijk te worden. Serieus discuteren begint onmogelijk te worden.
 
Burgess krijgt 2 matchen schorsing, Wijndal 1.

Anderlecht zal ook geen speeldag zonder publiek moeten afwerken want de zaak komt pas voor na de laatste wedstrijd dit seizoen (21 mei) . Zo hebben ze met hun beroep wel wat ze wilden, uitstel
 
Burgess krijgt 2 matchen schorsing, Wijndal 1.

Anderlecht zal ook geen speeldag zonder publiek moeten afwerken want de zaak komt pas voor na de laatste wedstrijd dit seizoen (21 mei) . Zo hebben ze met hun beroep wel wat ze wilden, uitstel
Hahaha, zal dan wel de eerste speeldag zijn volgend seizoen, midden in het bouwverlof als sowieso de helft van het stadion er al niet is wegens vakantie, of hoe je je straf eigenlijk zo goed als kan ontlopen, wat een zever.

Er is hier al aangegeven dat die rode kaart perfect volgens de regels is.
Dus argumenten als "belachelijk" en "dwaze matennaaier" zijn belachelijk

Dat jij een andere mening hebt, die je niet kan hard aanmaken aan de hand van regels is 1 zaak. Maar dat men zaken als een (poging tot) kopstoot begint te normaliseren is er toch gewoon over.

Dit gedeelte van het forum begint belachelijk te worden. Serieus discuteren begint onmogelijk te worden.
Ik snap wat je wil zeggen, en uiteraard zijn de regels wat ze zijn, maar sta me toe het kleutergedrag van beide spelers eens te benoemen. En daar hoort de term "matennaaien" ook bij alvast.
Dat er voor al zo'n soort zaken tegenwoordig rood getrokken wordt is gewoon redelijk belachelijk aan het worden, dat zijn "rivaldo aan de cornervlag" praktijken ... één groot theater is, en de refs moeten nog eens goed optreden tegen al die komedianten ook?

Het minste contact? 40 keer doordraaien en roepen en tieren van de pijn ... oeie, er wordt niet gefloten of niets stilgelegd? Rechspringen en verderspelen maar.
Ai, ik voel een tikje, liggen maar, alsof een kickboxer in zijn gezicht geknald heeft.
Overduidelijk geen bal geraakt? Toch maar voor gans de wereld teken doen van wel, wetende dat er 40 camera's op staan, en na een (VAR) beslissing nog niet aanvaarden dat het fout was.

Wat een zielige bende samen al die voetballers, dit maakt me enorm cynisch en zorgt er meer en meer voor dat het me allemaal niet al te veel meer interesseert, laat staan me druk er in maken. En dat is klinkt mss goed, maar het is vooral een teken dat voetbal geen voetbal meer is, maar iets wat voor voetbal moet doorgaan en vooral heeeeel veel randzaken die er nauwelijk iets mee te maken hebben, heel jammer.
 
Hahaha, zal dan wel de eerste speeldag zijn volgend seizoen, midden in het bouwverlof als sowieso de helft van het stadion er al niet is wegens vakantie, of hoe je je straf eigenlijk zo goed als kan ontlopen, wat een zever.


Ik snap wat je wil zeggen, en uiteraard zijn de regels wat ze zijn, maar sta me toe het kleutergedrag van beide spelers eens te benoemen. En daar hoort de term "matennaaien" ook bij alvast.
Dat er voor al zo'n soort zaken tegenwoordig rood getrokken wordt is gewoon redelijk belachelijk aan het worden, dat zijn "rivaldo aan de cornervlag" praktijken ... één groot theater is, en de refs moeten nog eens goed optreden tegen al die komedianten ook?

Het minste contact? 40 keer doordraaien en roepen en tieren van de pijn ... oeie, er wordt niet gefloten of niets stilgelegd? Rechspringen en verderspelen maar.
Ai, ik voel een tikje, liggen maar, alsof een kickboxer in zijn gezicht geknald heeft.
Overduidelijk geen bal geraakt? Toch maar voor gans de wereld teken doen van wel, wetende dat er 40 camera's op staan, en na een (VAR) beslissing nog niet aanvaarden dat het fout was.

Wat een zielige bende samen al die voetballers, dit maakt me enorm cynisch en zorgt er meer en meer voor dat het me allemaal niet al te veel meer interesseert, laat staan me druk er in maken. En dat is klinkt mss goed, maar het is vooral een teken dat voetbal geen voetbal meer is, maar iets wat voor voetbal moet doorgaan en vooral heeeeel veel randzaken die er nauwelijk iets mee te maken hebben, heel jammer.
Die praktijken zie je tegenwoordig al in het jeugdvoetbal. Daar liggen ze al te rollen van de pijn met een klein tikje. Op dat vlak is die sport inderdaad heel triestig aan het worden
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan