Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je gezien dat het bewust in zijn gezicht was ?
Voor mij terecht rood
Machida knalde in onze match tegen Union met opzet een bal keihard op Ejuke toen die op de grond lag. Kreeg daar toen geen kaart/fout voor. Je kan dat catalogeren als 'unsporting behaviour - shows a lack of respect for the game' maar mij lijkt het dat je toch mag doen met de bal wat je wil zolang die in het spel is. Tenzij het misschien echt over the top is.

Helemaal geen fan van Union, maar hier word je toch moedeloos van… Dat de VAR niet ingrijpt op de mogelijke penalty op Nilsson. Net hetzelfde bij Cercle-Club: Thiago’s inzet op de hand van een Cerclespeler wordt gewoonweg niet bekeken. De arbitrage heeft nu al een invloed op speeldag 1 van PO1.

Ik ben er meer en meer van overtuigd dat we naar een ontknoping gaan waarin inconsequentie van de arbitrage/VAR het kampioenschap zullen beslissen. Geen idee wie uiteindelijk het minste nadeel zal ondervinden. Maar het hoogtepunt van de blamage voor het scheidsrechterkorps moet nog komen!

Maakt toch niet uit? Die gooit hem als inworp he, niet als baseballer he.
Overtredingen waarbij met een voorwerp (of de bal) geworpen wordt

In alle gevallen moet de scheidsrechter de gepaste disciplinaire sanctie nemen:
waarschuwen voor onsportief gedrag als de overtreding roekeloos was uitsluiten voor gewelddadig gedrag als de overtreding met buitensporige krachte gebeurde

volledig hard te maken volgens de spelregels

Machida knalde in onze match tegen Union met opzet een bal keihard op Ejuke toen die op de grond lag. Kreeg daar toen geen kaart/fout voor. Je kan dat catalogeren als 'unsporting behaviour - shows a lack of respect for the game' maar mij lijkt het dat je toch mag doen met de bal wat je wil zolang die in het spel is.
Dien bal was gewoon int spel. Straks moet je nog schrik krijgen om te hard naar de goal te trappen.

waarschuwen voor onsportief gedrag als de overtreding roekeloos was uitsluiten voor gewelddadig gedrag als de overtreding met buitensporige krachte gebeurde

volledig hard te maken volgens de spelregels
Wat was de overtreding dan?

Wat was de overtreding dan?

Die bal keihard in het aangezicht gooien tiens..

Afgaande op de beschrijving lijkt dat me te gaan over fases buiten het spel zelf, bv. een bal teruggooien met veel kracht naar een tegenstander die een vrije trap heeft gekregen. Of vorig jaar Tresor die een bal op Bataille trapt nadat er reeds een fout was gefloten.

Je ziet ook soms spelers die een inworp mikken op de rug van de tegenstander. Mag dat dan ook niet meer?

Overigens, op basis hiervan kan je toch niet met 100% zekerheid zeggen dat dit bewust is?

Burgess :laugh:

Op basis waarvan ga je bepalen dat dit al dan niet bewust is? Serieuze vraag.
Aangezien de scheidsrechter rood geeft, heeft die gezien dat het bewust was. Dat gaat hij ook in zijn verslag zetten. Anders gaf hij nooit rood. Zelfs de spelers van Union zeggen dat het bewust was in de interviews na de match.

Ik vind het persoonlijk wel eens goed dat hij eens een rode kaart krijgt. Want hij is er al dikwijls onterecht aan ontsnapt

Aangezien de scheidsrechter rood geeft, heeft die gezien dat het bewust was. Dat gaat hij ook in zijn verslag zetten. Anders gaf hij nooit rood. Zelfs de spelers van Union zeggen dat het bewust was in de interviews na de match
Dat is mijn vraag toch helemaal niet. :unsure:

Ik vraag hoe bepaal je of Burgess dit bewust gedaan heeft of niet.

Niet afkomen met "ja de scheids trekt rood dus het is bewust".

Afgaande op de beschrijving lijkt dat me te gaan over fases buiten het spel zelf, bv. een bal teruggooien met veel kracht naar een tegenstander die een vrije trap heeft gekregen. Of vorig jaar Tresor die een bal op Bataille trapt nadat er reeds een fout was gefloten.

Je ziet ook soms spelers die een inworp mikken op de rug van de tegenstander. Mag dat dan ook niet meer?

Overigens, op basis hiervan kan je toch niet met 100% zekerheid zeggen dat dit bewust is?
Dien gast springt zelf om hem te blocken :lol:, als die bal buitengaat in doeltrap kunt ge zelf oordelen dat het geniaal is om het te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14