Ik snap wat je wil zeggen, en uiteraard zijn de regels wat ze zijn, maar sta me toe het kleutergedrag van beide spelers eens te benoemen. En daar hoort de term "matennaaien" ook bij alvast.
Dat er voor al zo'n soort zaken tegenwoordig rood getrokken wordt is gewoon redelijk belachelijk aan het worden, dat zijn "rivaldo aan de cornervlag" praktijken ... één groot theater is, en de refs moeten nog eens goed optreden tegen al die komedianten ook?
Het minste contact? 40 keer doordraaien en roepen en tieren van de pijn ... oeie, er wordt niet gefloten of niets stilgelegd? Rechspringen en verderspelen maar.
Ai, ik voel een tikje, liggen maar, alsof een kickboxer in zijn gezicht geknald heeft.
Overduidelijk geen bal geraakt? Toch maar voor gans de wereld teken doen van wel, wetende dat er 40 camera's op staan, en na een (VAR) beslissing nog niet aanvaarden dat het fout was.
Wat een zielige bende samen al die voetballers, dit maakt me enorm cynisch en zorgt er meer en meer voor dat het me allemaal niet al te veel meer interesseert, laat staan me druk er in maken. En dat is klinkt mss goed, maar het is vooral een teken dat voetbal geen voetbal meer is, maar iets wat voor voetbal moet doorgaan en vooral heeeeel veel randzaken die er nauwelijk iets mee te maken hebben, heel jammer.