Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahaha, zal dan wel de eerste speeldag zijn volgend seizoen, midden in het bouwverlof als sowieso de helft van het stadion er al niet is wegens vakantie, of hoe je je straf eigenlijk zo goed als kan ontlopen, wat een zever.
Tegen Eupen waarschijnlijk 🤷🏻‍♂️ Inderdaad, wat een zever.

Ik snap wat je wil zeggen, en uiteraard zijn de regels wat ze zijn, maar sta me toe het kleutergedrag van beide spelers eens te benoemen. En daar hoort de term "matennaaien" ook bij alvast.
Dat er voor al zo'n soort zaken tegenwoordig rood getrokken wordt is gewoon redelijk belachelijk aan het worden, dat zijn "rivaldo aan de cornervlag" praktijken ... één groot theater is, en de refs moeten nog eens goed optreden tegen al die komedianten ook?

Het minste contact? 40 keer doordraaien en roepen en tieren van de pijn ... oeie, er wordt niet gefloten of niets stilgelegd? Rechspringen en verderspelen maar.
Ai, ik voel een tikje, liggen maar, alsof een kickboxer in zijn gezicht geknald heeft.
Overduidelijk geen bal geraakt? Toch maar voor gans de wereld teken doen van wel, wetende dat er 40 camera's op staan, en na een (VAR) beslissing nog niet aanvaarden dat het fout was.

Wat een zielige bende samen al die voetballers, dit maakt me enorm cynisch en zorgt er meer en meer voor dat het me allemaal niet al te veel meer interesseert, laat staan me druk er in maken. En dat is klinkt mss goed, maar het is vooral een teken dat voetbal geen voetbal meer is, maar iets wat voor voetbal moet doorgaan en vooral heeeeel veel randzaken die er nauwelijk iets mee te maken hebben, heel jammer.
Het probleem is heel simpel op te lossen met een VAR

Laat ze de fout deftig bekijken (zonder de reactie)
Zo'n (poging) tot kopstoot moet ook rood zijn zonder wat theater. Ze dragen er zelf aan bij..
Met theater geeft je hun ook de kans om alle camerastandpunten te bekijken, daar nemen ze anders ook gewoon de tijd niet voor

Vroeger werd ook rood getrokken voor een kopstoot, vuistslag etc.. en gelukkig maar. Laat ons hopen dat we dat niet gaan normaliseren.. want dat trekt zich door naar de jeugd en lagere reeksen, tot er eens ene invalide wordt geslagen door een collega amateur

Zo'n (poging) tot kopstoot moet ook rood zijn zonder wat theater. Ze dragen er zelf aan bij..
Met theater geeft je hun ook de kans om alle camerastandpunten te bekijken, daar nemen ze anders ook gewoon de tijd niet voor

Vroeger werd ook rood getrokken voor een kopstoot, vuistslag etc.. en gelukkig maar. Laat ons hopen dat we dat niet gaan normaliseren.. want dat trekt zich door naar de jeugd en lagere reeksen, tot er eens ene invalide wordt geslagen door een collega amateur
'poging tot kopstoot' vat toch het toch gewoon samen waar we over praten. Wat is het volgende, iemand die een gat in de lucht slaat waarbij de tegenstander die op 5m staat neergaat rood geven?

Laatst bewerkt:
Er is hier al aangegeven dat die rode kaart perfect volgens de regels is.
Dus argumenten als "belachelijk" en "dwaze matennaaier" zijn belachelijk

Dat jij een andere mening hebt, die je niet kan hard aanmaken aan de hand van regels is 1 zaak. Maar dat men zaken als een (poging tot) kopstoot begint te normaliseren is er toch gewoon over.

Dit gedeelte van het forum begint belachelijk te worden. Serieus discuteren begint onmogelijk te worden.

Die twee dingen kunnen samengaan. Ik vind die rode kaart ook zeer begrijpelijk, maar ik vind Hazard evenzeer een matennaaier.

Mensen moeten echt eens snappen dat "de beweging maken" al rood waard is. Baah raakt die speler van Westerlo ook amper tot niet ziet ge in de herhaling, maar hij maakt de slaande beweging uit pure (domme) frustratie. Rood. En terecht. Dat is heel iets anders als zijn wegrukkende beweging in de heenmatch bvb.

Overigens dat argument "Tolu gaat voor de speler staan om tijd te winnen, dus dat is geen rood", is ook maar shady. Ge kunt praten over tijd winnen door bij uitworpen en vrije trappen voor de tegenstander te gaan staan en hoe vervelend dat is. Weer één van de zovele irritante dingen die spelers op speeldagelijkse frequentie doen die er van mij gerust uit mogen. Maar dat gaat daarom echt niet samen met "dus moogt ge de bal tegen de speler zijn hoofd gooien". Discussiëren over die kaart is één zaak, maar dat is echt geen argument.

Erge stat wel.
Zoals ik op zijn hoogtepunt ook nog steeds zei : het is en blijft een kei beperkte spits. Hoe die penalties trapt alleen al is om van te bleiten.

Zoals ik op zijn hoogtepunt ook nog steeds zei : het is en blijft een kei beperkte spits. Hoe die penalties trapt alleen al is om van te bleiten.
Heb hem een paar keer live bezig gezien toen hij op zijn best was en toen was die echt zo indrukwekkend. 95 min druk zetten, bal bijhouden, goed kaatsen, afwerken.

'poging tot kopstoot' vat toch het toch gewoon samen waar we over praten. Wat is het volgende, iemand die een gat in de lucht slaat waarbij de tegenstander die op 5m staat neergaat rood geven?
Ja, toch?
Allez, nu wel wat in het belachelijke getrokken met die 5 meter. Maar als gij iemand probeert te slaan moet ge rood krijgen, onafhankelijk van of ge die raakt of niet? Denk ook niet dat daar discussie over kan zijn. Maar het probleem is hier weer, zoals altijd... inconsequentie.
Bestraf dat gewoon iedere keer en dat gaat er vanzelf uit. Maar nu komen ze daar te vaak mee weg.

Zelfde voor de 'straf' van Anderlecht trouwens. Een straf voor een (ernstig!) vergrijp in december wordt nu uitgesproken eind mei, toevallig net na de laatste thuismatch. Zou echt niet mogen, want zo haalt ge de straf volledig onderuit.

Ik weet niet wat het exacte bedrag is wat Brugge gaat krijgen voor hem, maar alles boven de 15 miljoen is gewoon sterk onderhandeld imo.

Heb hem een paar keer live bezig gezien toen hij op zijn best was en toen was die echt zo indrukwekkend. 95 min druk zetten, bal bijhouden, goed kaatsen, afwerken.

Idd, ik heb hem bezig gezien thuis tegen Gent, die was echt enorm indrukwekkend.

Ik snap echt niet hoe die plots gewoon niks meer klaar krijgt.

Ik weet niet wat het exacte bedrag is wat Brugge gaat krijgen voor hem, maar alles boven de 15 miljoen is gewoon sterk onderhandeld imo.
Is al verkocht voor 37 he

Is al verkocht voor 37 he

Weet ik, maar er was toch wat twijfel of die 37 miljoen wel juist was of ben ik mis?

Dat zijn zelfs zaken waar voor mijn part de match niet eens voor moet stil liggen maar waar achteraf wel over gecommuniceerd mag worden... 2 ego's staan wat in elkaars gezicht fel te doen? Ok, haal ze uit mekaar en laat de VAR het efkes bekijken. Is er effenaf een beweging gemaakt? Leg dan het spel terug stil en geef hem rood. Is die andere een beetje debiel gaan liggen omdat er een vlieg op zijn voorhoofd is geland? Geel.
Maar zo kan je als VAR dat op u gemak bezien en daar een minuut of 2 tijd voor nemen zonder dat het spel stil ligt, het publiek erover mort en je collega op het veld wordt aangevallen door 7 brieste stieren.

Maar communiceer dit ook gewoon als je die kaart geeft. Elk stadion heeft speakers en elke ref heeft al een oortje... Geef ze ook gewoon een microfoon zodat hij kan zeggen waarom je hem bestaft. Lukt perfect in zoveel sporten dus zou ook in het voetbal moeten kunnen.

Met een ijzersterke inzet kom je vaak ver in de JPL. Hij is fysiek ook wel indrukwekkend. Maar eerlijk? Hij heeft zelfs tijdens zijn gouden tijd klompvoeten laten zien.

Al geloof ik best dat er nog marge op zit. Hij is nog jong.

Met een ijzersterke inzet kom je vaak ver in de JPL. Hij is fysiek ook wel indrukwekkend. Maar eerlijk? Hij heeft zelfs tijdens zijn gouden tijd klompvoeten laten zien.

Al geloof ik best dat er nog marge op zit. Hij is nog jong.

Wat mij opvalt nu, maar ook in het begin is dat hij erg op zoek is naar die bevestiging en die goals. Eens die eerste zal vallen komt dat wel weer goed.

Bovendien is hij vaak gefrustreerd wanneer hij de fout tegen krijgt in een duel waarin hij enkel zijn lichaam gebruikt. Zijn lichaam is indrukwekkend en daardoor geregeld in het nadeel qua bestraffing.

Bovendien is hij vaak gefrustreerd wanneer hij de fout tegen krijgt in een duel waarin hij enkel zijn lichaam gebruikt. Zijn lichaam is indrukwekkend en daardoor geregeld in het nadeel qua bestraffing.

Hier kan ik me wel iets bij voorstellen. Idem bij Tolu en was ook zo bij Onuachu. Die laatste kreeg bij klachten zelfs letterlijk van de ref te horen "You're a big boy. You can handle it".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14