Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is mijn vraag toch helemaal niet. :unsure:

Ik vraag hoe bepaal je of Burgess dit bewust gedaan heeft of niet.

Niet afkomen met "ja de scheids trekt rood dus het is bewust".
Speler staat 1 meter voor hem en gooit hem recht in zijn gezicht met de bal terwijl hij ook recht naar de speler kijkt. Dat zegt toch alles :unsure:

Afgaande op de beschrijving lijkt dat me te gaan over fases buiten het spel zelf, bv. een bal teruggooien met veel kracht naar een tegenstander die een vrije trap heeft gekregen. Of vorig jaar Tresor die een bal op Bataille trapt nadat er reeds een fout was gefloten.

Je ziet ook soms spelers die een inworp mikken op de rug van de tegenstander. Mag dat dan ook niet meer?

Overigens, op basis hiervan kan je toch niet met 100% zekerheid zeggen dat dit bewust is?
De verbetenheid is zen gezicht zegt genoeg , kijkt eerst naar links dan naar Tolu en gooit .

Afgaande op de beschrijving lijkt dat me te gaan over fases buiten het spel zelf, bv. een bal teruggooien met veel kracht naar een tegenstander die een vrije trap heeft gekregen. Of vorig jaar Tresor die een bal op Bataille trapt nadat er reeds een fout was gefloten.

Je ziet ook soms spelers die een inworp mikken op de rug van de tegenstander. Mag dat dan ook niet meer?

Overigens, op basis hiervan kan je toch niet met 100% zekerheid zeggen dat dit bewust is?
Er staat niet voorbeeld x of y in de regels

Er staat enkel "Bal gooien" en uitsluiting als dit gebeurd met gewelddadig gedrag of buitensporig veel kracht
Dat is mijn vraag toch helemaal niet. :unsure:

Ik vraag hoe bepaal je of Burgess dit bewust gedaan heeft of niet.

Niet afkomen met "ja de scheids trekt rood dus het is bewust".
Kijk de 1e herhaling eens, met het ruime beeld van aan de overkant van het veld
Er staat geen Union speler in de buurt waar hij naar kan gooien.

Dan gooi je bewust op de tegenstander hè, en nog vrij hard ook

Er staat enkel "Bal gooien" en uitsluiting als dit gebeurd met gewelddadig gedrag of buitensporig veel kracht

Als hij toch zo hard geworpen heeft zal die bal wel tot bij Lazare geraakt zijn he?

"Geen speler in de buurt" Lol.

De meest logische speler om hier in deze situatie aan te spelen is letterlijk degene waar Tolu in het midden tussen de twee staat.

"Geen speler in de buurt" Lol.

De meest logische speler om hier in deze situatie aan te spelen is letterlijk degene waar Tolu in het midden tussen de twee staat.
Burgess kijkt letterlijk eerst naar links , ziet niemand waar hij kan gooien en gooit dan in Tolu zen gezicht , zo moeijlijk is dat niet om het dan bewust of onbewust te neomen , kom op zeg .

Terecht rood toch? Lijnrechter vlagt voor fout. Als je op die plaats als verdediger ingooit, gooi je toch zo ver mogelijk langs de zijlijn, niet recht en staalhard in het gezicht van een tegenstander.
Puur onsportief gedrag en scheids kan perfect rood trekken. Heeft niets met voetbal te maken.

Geen fan van Burges, maar hij doet hier niks mis.
Als jij inwerpt en iemand staat voor u, dan mag je daar toch perfect op werpen? Of dat nu in zijn gezicht is of niet, bewust of niet, maakt toch niks uit.

Als je bij een vrije trap keihard op iemand trapt die voor de bal staat, daar krijgt de tegenstander zelfs geel voor.

Ik ga nu niet zeggen dat die van Genk expres voor Burges gaat staan, maar hij doet wel net voor de impact een klein sprongetje.

"Nie zievere, speile!"

Waarom eigenlijk nog de moeite doen om de spelregels te zoeken en te posten

Voldoende kenners hier
Je regels zijn correct hè, daar zeg ik niks van, maar ze gaan wel gepaard met het feit of het bewust is of niet.

Ik vind het allereerste geniaal dat Burgess hiervoor rood krijgt, na al hetgeen waar die al mee is weggekomen is dit best wel karma. Echter heb ik mijn bedenkingen bij beoordeling van deze actie op zichzelf.

Ik kan niet begrijpen waarom hij dit bewust zou doen? We kennen als Burgess op z'n zachts gezegd als een redelijk vuile speler, maar toch zeker geen speler die uitblinkt in domme bewuste acties zoals deze. Zijn overtredingen zijn vaak erg sneaky. Dit is indien bewust gewoon oerdom en je team in de steek laten, net op het moment dat je voor de knikkers gaat spelen. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij waarom je dat zou doen.

Burgess kijkt letterlijk eerst naar links , ziet niemand waar hij kan gooien en gooit dan in Tolu zen gezicht , zo moeijlijk is dat niet om het dan bewust of onbewust te neomen , kom op zeg .
Wat je nu aanhaalt is eigenlijk nog een reden te meer om aan te halen waarom het niet bewust is. Als hij Tolu in zijn gezicht wil gooien waarom kijkt hij dan eerst naar links?

Tolu is toch diegene die obstructie pleegt door op een halve meter van de inwerpende speler te gaan staan. Volgens de regels moet je op 2 meter gaan staan, Burgess gooit gewoon op rechtmatige wijze in en Tolu gaat express nog wat staan springen ook om obstructie te plegen.

Ik zou het een terechte rode kaart vinden als Burgess niet vooruit gooit maar opzij of naar achteren om Tolu te raken, maar hier wil die gewoon snel inwerpen met Tolu recht voor hem. Hij kan moeilijk langs Tolu werpen of even een halve minuut wachten tot Tolu eindelijk weggesloft is, toch.

Ach kom jongens en meisjes. Eerst beukt hij Tolu bijna de tribune in en 2 seconden later smijt hij die bal recht in zijn gezicht.
Die ... was gewoon gefrustreerd en uitte dit op een manier die gewoon altijd rood verdient. Eigenlijk moest hij hier 2x rood krijgen

Ach kom jongens en meisjes. Eerst beukt hij Tolu bijna de tribune in en 2 seconden later smijt hij die bal recht in zijn gezicht.
Die ... was gewoon gefrustreerd en uitte dit op een manier die gewoon altijd rood verdient. Eigenlijk moest hij hier 2x rood krijgen
Zelf Blessin vind de rode kaart terecht

Waarom eigenlijk nog de moeite doen om de spelregels te zoeken en te posten
Maar waarom legt ge het dan niet fatsoenlijk uit?

Ik kijk naar het clipje van Extra-Time via deze link en ze vragen daar letterlijk "staat dit in het reglement?" ... ja? Waarom weet niemand van die snullen dat? Waarover praten jullie dan?

15.1:
"If a player, while correctly taking a throw-in, deliberately throws the ball at an opponent in order to play the ball again but not in a careless or a reckless manner or using excessive force, the referee allows play to continue."
12.3:
Offences where an object (or the ball) is thrown, in all cases, the referee takes the appropriate disciplinary action:
• reckless – caution the offender for unsporting behaviour
• using excessive force – send off the offender for violent conduct
12.1:
- Careless is when a player shows a lack of attention or consideration when making a challenge or acts without precaution. No disciplinary sanction is needed
- Reckless is when a player acts with disregard to the danger to,or consequences for, an opponent and must be cautioned
- Using excessive force is when a player exceeds the necessary use of force and/or endangers the safety of an opponent and must be sent off
15.2
An opponent who unfairly distracts or impedes the thrower (including moving closer than 2 m (2 yds) to the place where the throw-in is to be taken) is cautioned for unsporting behaviour, and if the throw-in has been taken, an indirect free kick is awarded.

Ja, ge moogt tegen een tegenstander gooien (om de bal zelf terug te spelen):
- Als ge gewoon tegen iemand gooit, geen probleem
- Careless: ik gooi tegen zijn gezicht maar geen intentie om het gezicht te raken
- Reckless: ik gooi tegen zijn gezicht om zijn gezicht te raken: opzet dus geel
- Excessive: ik gooi tegen zijn gezicht en ook nog eens goed hard: opzet en overdreven dus rood

Ik heb 15.2 erbij gezet omdat ik dat hier niet het geval vind en Tolu weinig te verwijten valt, ook al staat hij in de weg en reageert hij op de inworp. Een verschil tussen een vrije trap en inworp is toch dat ge een inworp gemakkelijk over iemand kunt gooien om uw ploegmaat erachter te bereiken ... als ge dan iemand vrij hard in het gezicht gooit, dan snappen we allemaal toch wat de bedoeling was? Gooi erover of gooi tegen zijn lichaam, maar niet zijn gezicht. Dus het staat haast letterlijk in het reglement, Burgess wist zonder twijfel goed genoeg wat ie deed, dacht allicht met maximum geel weg te komen maar liep tegen een onverbiddelijke ref aan die echter wel perfect binnen de regels handelde. Ik zie een anders zo doortrapte speler die zich nu opzichtig laat vangen in zijn frustratie.

Hebben jullie daar nu echt twee pagina's vol met domme opmerkingen voor nodig? Ga anders in het publiek van Extra-Time zitten dan? "Ha Ha Ha Herman en Wesley, jullie weten niets van de regels maar wat vertolken jullie mijn buikgevoel op een ludieke manier ha haaaaaa, niets bijgeleerd maar gelachen ho ho hoooo."

Of ik persoonlijk rood had gegeven in deze situatie in de play-offs, da's wat anders, maar dat telt niet als de ref binnen zijn mogelijkheden correct handelt. Mooie reacties van Vanhoutte, Blessin en Castro-Montes in mijn ogen: drie ploeggenoten en niemand met dezelfde huilreacties als sommige posters hier terwijl die nochtans dezelfde frustratie als Burgess deelden vanavond.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14