Buiten Skov/Nusa soms (vooral verdedigend) zie ik geen enkele speler waarvan ik denk, die heeft die "no sweat, no glory" mentaliteit niet. Zoals hierboven gesteld, lijkt me inzet/drang op zich niet het probleem. Probleem is dat ze op cruciale momenten "choken" (zowel als ploeg en/of individueel). Ploeg die dan plots wel als geheel laks acteert, niet slim genoeg is (bv. geen professioneel foutje) en plots individueel tekort komen (te laks verdedigen of zelfs een flater van [vul eender welke speler in]). En als het dan maar 1-0 staat in plaats van 3-0 (wat zeker kon in veel wedstrijden), tja, dan win je niet he.
En buiten op de CV (ja, ik vind Mechele/Spileers niet goed genoeg voor een topclub in België) denk ik echt niet dat het iets te maken heeft met de kwaliteit van de spelers.
En Deila krijgt dit er niet uit. Vanaken was nooit de aanjager van de ploeg en er is blijkbaar geen andere Vormer (Nielsen komt nog het dichtst in de buurt, maar is te weinig leider, voetballend te beperkt en speelt ook maar 50/50 of zelfs minder van de wedstrijden). Op dat vlak wellicht iets te veel "mooi weer voetballers" in plaats van leiders/werkers die de ploeg uit het dal trekken als het even minder gaat.