Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Matig paar centrale verdedigers, LB op de RB en zodus elke pot een domme goal tegen. Dat weegt op de hele ploeg. En Deila is gewoon niet goed bezig.
Ik weet echt niet waarom Meijer eigenlijk per se moet spelen. Vorig jaar was die, zeker 2e helft van het seizoen, echt goed dat wel, maar dit seizoen maar en schim daarvan, en heel onzeker ook in verdedigend opzicht.
De Cuyper rijgde de assists aan elkaar op de LB, en die moet dan tegen zijn voet op de RB gaan spelen ... ok, uit noodzaak in het begin, maar ik ging al lang Meijer er uit gezet hebben en Sabbe op RB zetten die ook heel sterk begonnen was tot zijn (lange) blessure.

Beter Meijer op de CV zetten ipv Mechele :unsure:

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat Sabbe niet meer mag spelen. Stond een artikel in de krant vandaag, dat De Cuyper bij beide tegengoals betrokken was en dat dit onrechtstreeks een gevolg is van tegen zijn voet te spelen.

Ziet Deila die dingen dan niet?

Meijer toch ook gewoon niet doortastend genoeg (momenteel) om die centraal uit te spelen? Kan verdorie met moeite het effect op een bal inschatten precies :help:

Hopelijk moet Meijer gewoon de klik maken, en volgens mij zijn eerste doelpuntje maken en dat dan de klik volgt.
Hoe vaak is hij er dit seizoen niet super dicht bij geweest?

Ik kan er echt niet bij dat mensen zich laten verblinden door die mannen gewoon omdat het Belgen zijn. Ik vind het goed dat ze jeugd gebruiken ipv een batterij aan derde rangs spelers, maar dat zijn allemaal echt maar matige spelers hoor. Ge hebt in die hele ploeg maar ene die een pass naar voren durft geven en het is geen Belg. De rest is gewoon vulling. Maar ze lopen wel, dus ze zijn nuttig.
Amai gij zijt echt precies de leukste op feestjes.
Ik zeg ni dat de mannen extra time dé waarheid orakelen, maar ze kijken zeker meer matchen van STVV als ik, en die zijn ook unaniem positief over het leuke voetbal dat ze spelen.

Amai gij zijt echt precies de leukste op feestjes.
Ik zeg ni dat de mannen extra time dé waarheid orakelen, maar ze kijken zeker meer matchen van STVV als ik, en die zijn ook unaniem positief over het leuke voetbal dat ze spelen.
Ik zeg ook helemaal niet dat die prutvoetbal spelen. Probeer nog eens.

Anderlecht... Tja. Vreemd.
Ik vind ze echt geen indruk maken dit seizoen en ik vind ze vooral ZEER efficiënt. Ook tegen ons zou een 0 op 6 voor hen geen donderdag bij heldere hemel geweest zijn en was een 1 op 6 het maximale qua spel en schieten we ons vooral (zoals al zo dikwijls dit seizoen) zelf in de voet. Maar tegen Brugge vond ik ze voor één van de eerste keren wel heel goed en dan kunt ge alleen maar concluderen dat als Union een dip zou krijgen ze er toch wel eens heel dicht bij gaan zijn.

Ik zeg ook helemaal niet dat die prutvoetbal spelen. Probeer nog eens.
Ach joeng, ge zegt dat alle Belgen allemaal maar matig zijn. Terwijl dat gewoon niet zo is, gezien de helft van de ploeg Belgen zijn & die ploeg gewoon leuk voetbal brengt. En dat je dat met je blauwwitte bril gewoon niet wil zien.
Case closed.

Anderlecht... Tja. Vreemd.
Ik vind ze echt geen indruk maken dit seizoen en ik vind ze vooral ZEER efficiënt. Ook tegen ons zou een 0 op 6 voor hen geen donderdag bij heldere hemel geweest zijn en was een 1 op 6 het maximale qua spel en schieten we ons vooral (zoals al zo dikwijls dit seizoen) zelf in de voet. Maar tegen Brugge vond ik ze voor één van de eerste keren wel heel goed en dan kunt ge alleen maar concluderen dat als Union een dip zou krijgen ze er toch wel eens heel dicht bij gaan zijn.
Inderdaad. Is de enige ploeg (naast die van ons) die op klasse een overwinning uit de brand kan slepen. Hazard is daar echt de draaischijf geworden.

Ik kan er echt niet bij dat mensen zich laten verblinden door die mannen gewoon omdat het Belgen zijn. Ik vind het goed dat ze jeugd gebruiken ipv een batterij aan derde rangs spelers, maar dat zijn allemaal echt maar matige spelers hoor. Ge hebt in die hele ploeg maar ene die een pass naar voren durft geven en het is geen Belg. De rest is gewoon vulling. Maar ze lopen wel, dus ze zijn nuttig.

Delorge staat alleszins hoog op de Genkse verlanglijstjes. En dan hebt ge Smets die ook zijn keuze heeft tussen de hogere ploegen in België en Steuckers staat ook begrijpelijk op veel lijstjes. Daar wordt ook wel verder gekeken dan een tweet.

Kijk, we kunnen discussiëren over het verschil in de moeilijkheidsgraad van jongeren brengen bij topclubs vs middenmoters en waardoor ge dit niet op hetzelfde schap kunt zetten als Brugge, Anderlecht, Antwerp of Genk die met pakweg 4 jongens uit de eigen opleiding starten. En als Genkie kunt ge zelfs aanhalen dat een aantal van de STVV jonkies eigenlijk uit onze opleiding kwamen, maar daar aan de kant geschoven werden. Maar praten over "dat zijn allemaal echt maar matige spelers" vind ik wel wat kort door de bocht.

Maar praten over "dat zijn allemaal echt maar matige spelers" vind ik wel wat kort door de bocht.

Ik begrijp de allergie niet aan het woord matig. Dat duidt aan dat het geen goede spelers zijn, maar ook geen slechte spelers. Exact het kwaliteitsniveau dat je mag verwachten bij een middenmoot ploeg, en waar staat STVV? Jullie doen hier alsof ik die topsporters hier zit te beledigen.

Dat ze op lijstjes staan van andere ploegen maakt ze niet plots tot goede speler hé. De Norre, El Oahdi,... Ook matige spelers, maar die spelen of speelden even goed bij een topploeg. Matige spelers hebben hun nut want we zitten in een Belgische context dus je kan moeilijk 11 goede spelers in je elftal hebben staan.

Mechelen en Spilleers zijn toch ook niet goed omdat ze bij Club Brugge spelen? Het zijn spelers van Club Brugge, ja, maar het zijn matige verdedigers.

Gelijk zo een Steuckers, die gebruikt enkel en alleen zijn linkervoet, ik heb die van een heel seizoen nog niet zijn rechtervoet zien gebruiken. Om van de slechte keuzes in zijn passing nog maar te zwijgen. Dus 't is al zeker geen Modric, veel beperkingen in balbehandeling laat staan vista. Dat die uiteindelijk bij Mechelen of Gent belandt zal me niet verbazen, die loopt immers wel veel en snel, en een goede linker kunnen ze overal wel gebruiken. Dat maakt hem uiteindelijk niet tot een goede speler hé. En Smets is oké, maar geen Watanabe, maar kan mogelijks nog groeien natuurlijk.

Soit. Ook gewoon die tweet, ze omcirkelen dan ook net de spelers die er net niet voor zorgen dat STVV staat waar ze staan. STVV heeft ook dit jaar gewoon een paar uitstekende Japanners en een Koita die enorm efficient is voor zijn doen. Zonder die spelers zouden ze gewoon onderaan bengelen en zouden Smets/Delore/Steuckers hooguit op de lijstjes van Westerlo/Charleroi/Eupen staan. Waar overigens niks mis mee is, maar dat is gewoon de realiteit.

Kijk, we kunnen discussiëren over het verschil in de moeilijkheidsgraad van jongeren brengen bij topclubs vs middenmoters en waardoor ge dit niet op hetzelfde schap kunt zetten als Brugge, Anderlecht, Antwerp of Genk die met pakweg 4 jongens uit de eigen opleiding starten.

Het is veel moeilijker voor middenmotoren om eigen jeugd in te passen in je elftal dan bij topclubs imo. Die laatste kunnen 6jaar met geld smijten naar iedere steen die een beetje blinkt in de hoop dat er één of twee goede spelers uitkomen die ze dan kunnen inpassen. De anderen moeten ze dan maar zien te lozen ergens waar ze nog een beetje van het geld recupereren.
De andere clubs moeten het maar aanvaarden dat hun goede spelers worden weggeplukt met geld en (valse) beloftes en hopen dat er nog iets of wat deftig materiaal over blijft, maar dat is zelden op echt dragende posities. Jeugdopleidingen van de kleinere clubs hebben het echt veel zwaarder want die kunnen amper tot niet langetermijn werken. Als ik dan Anderlecht/Genk zie janken over spelers die worden weggeplukt door de PL ploegen moet ik altijd goed lachen. De splinter en de balk.

Dat ze op lijstjes staan van andere ploegen maakt ze niet plots tot goede speler hé. De Norre, El Oahdi,... Ook matige spelers, maar die spelen of speelden even goed bij een topploeg. Matige spelers hebben hun nut want we zitten in een Belgische context dus je kan moeilijk 11 goede spelers in je elftal hebben staan.

Het is veel moeilijker voor middenmotoren om eigen jeugd in te passen in je elftal dan bij topclubs imo. Die laatste kunnen 6jaar met geld smijten naar iedere steen die een beetje blinkt in de hoop dat er één of twee goede spelers uitkomen die ze dan kunnen inpassen. De anderen moeten ze dan maar zien te lozen ergens waar ze nog een beetje van het geld recupereren.
De andere clubs moeten het maar aanvaarden dat hun goede spelers worden weggeplukt met geld en (valse) beloftes en hopen dat er nog iets of wat deftig materiaal over blijft, maar dat is zelden op echt dragende posities. Jeugdopleidingen van de kleinere clubs hebben het echt veel zwaarder want die kunnen amper tot niet langetermijn werken. Als ik dan Anderlecht/Genk zie janken over spelers die worden weggeplukt door de PL ploegen moet ik altijd goed lachen. De splinter en de balk.

Detail binnen deze discussie, maar ik zie echt wel veel potentieel in El Ouahdi. Ik denk niet dat dat een matige speler worden.

Maar je hoofdpunt ben ik echt niet akkoord mee. De jonge spelers die bij de diamantjes horen van een middenmoter (niet middenmotor ;) ) maar toch een goede aanpassing nodig hebben een stap hoger zijn talrijk. Dan kijk ik bvb naar de namen die gij noemt. De Norre heeft die stap uiteindelijk niet kunnen zetten en qua El Ouahdi zien we dat nog wel. Als middenmoter heb je meestal een kleinere kern en heb je meestal ook geen specifieke doelen. Die teams gaan niet in hun jaar-doelen zetten dat ze voor Europees gaan of dat PO1 een must is en de degradatie is ook maar een spook dat zeer occassioneel opduikt. Een jongere kan daar groeien met minder concurrentie en minder druk. Laat je talent zien, speel wat goede matchen tegen concurrenten en eens tegen een topclub, ... en ze staan op de banken. Bij topclubs is de kern dikwijls groter waardoor de druk om week na week te presteren groter is en is de kwaliteit in het basisteam meestal (of zo zou het toch moeten zijn) groter dan bij middenmoters waardoor er gewoon een groter gat gaapt tussen de kwaliteiten van uw basisspelers en uw jongeren. En door die situatie wilt ge meestal ook backups die al verder staan dan de gemiddelde jonkie, waardoor veel topclubs niet vlug die backup-plaats aan een jonkie gaan geven. Hopelijk gaat het 1B verhaal hier wel wat aan doen in de nabije toekomst.

Het is op dat vlak niet voor niets dat veel jonge spelers van topclubs elders doorbreken. Ik kijk dan bvb naar jonkies van ons bij STVV of een Coucke die in doel staat bij KVM, een Leyssen in Leuven en in Nederland lopen er zo ook wat rond. Idem voor Club en Anderlecht. Een Oyen is bij ons al even aan het "strugglen", maar zou in half 1A gewoon in de basis staan. Schrijvers was een zogenaamd supertalent, maar bleek zijn plaats uiteindelijk ook gewoon in de middenmoot te vinden. Een Bertacinni werd bejubeld dat we die op zijn 14de naar onze jeugdopleiding hebben kunnen lokken na passages in oa Luik en Brugge, maar is ook pas op zijn 23ste in 1A terecht gekomen en hoe die het daar vergaat, is nog afwachten.

Oh en qua dat wegplukken van jonge spelers? Denkt ge dat pakweg STVV dat niet doet bij clubs lager dan hen? En die clubs weer bij clubs lager dan hen? It's the circle of life, hoor... Ik zie ons daar ook niet over janken. Wij hebben inderdaad van ons tak gemaakt indertijd over een Praet die weggelokt werd bij ons en de hypocrisie werd door veel supporters zelf ook gezien en gelukkig binnen Genk ook, want daarna heb ik ze niet meer zo horen "ianken". Maar ze zijn dan ook wel als resultaat nog agressiever geworden, zoals nu bij het terughalen van een Karetsas of een Driessen. Maar over de PL ploegen? Nee, hoor... Jammer, maar that's it. Luister omtrent dit onderwerp maar eens naar wat De Condé daarover te zeggen heeft in de MidMid van vorige week.

Laatst bewerkt:
Ach joeng, ge zegt dat alle Belgen allemaal maar matig zijn. Terwijl dat gewoon niet zo is, gezien de helft van de ploeg Belgen zijn & die ploeg gewoon leuk voetbal brengt. En dat je dat met je blauwwitte bril gewoon niet wil zien.
Case closed.

Inderdaad. Is de enige ploeg (naast die van ons) die op klasse een overwinning uit de brand kan slepen. Hazard is daar echt de draaischijf geworden.

Dus de overwinning thuis tegen Antwerp was niet op klasse? Die goal van Jutgla is de wereld rond gegaan. Club Brugge geeft enorm veel goals weg, maar dat ze geen overwinning op klasse kunnen binnen halen zoals Anderlecht en Union is een bocht te ver. Aub, Anderlecht heeft zijn beste match van het seizoen gespeeld op Brugge en nu is het opeens een klasseploeg. Precies vergeten dat heel vaak dit seizoen het gewoon zeer matig was daar. Nogmaals, dat is ook een kunst, maar om Anderlecht nu opeens te bombarderen tot klasseploeg en Club zou dat niet zijn...

Als je dat programma ziet kan ik echt niet zeggen wie ik denk dat PO1 gaat halen.

Speeldag 28

Cercle Brugge - KV Mechelen
Standard - AA Gent
Racing Genk - Club Brugge
Antwerp - STVV

Speeldag 29

KV Mechelen - Westerlo
Racing Genk - Standard
Club Brugge - OHL
KV Kortrijk - Antwerp
Charleroi - Cercle Brugge
Union - Gent

Speeldag 30

AA Gent - Charleroi
Westerlo - Racing Genk
Antwerp - Union
STVV - Club Brugge
OHL - KV Mechelen
Cercle Brugge - RWDM

Dus de overwinning thuis tegen Antwerp was niet op klasse? Die goal van Jutgla is de wereld rond gegaan. Club Brugge geeft enorm veel goals weg, maar dat ze geen overwinning op klasse kunnen binnen halen zoals Anderlecht en Union is een bocht te ver. Aub, Anderlecht heeft zijn beste match van het seizoen gespeeld op Brugge en nu is het opeens een klasseploeg. Precies vergeten dat heel vaak dit seizoen het gewoon zeer matig was daar. Nogmaals, dat is ook een kunst, maar om Anderlecht nu opeens te bombarderen tot klasseploeg en Club zou dat niet zijn...
Met klasse bedoelde ik individuele kwaliteit. Een geniale assist, een knappe goal (Leoni tegen Genk ook al gaat die mss niet tellen),...
Brugge is vaak gewoon beter dan zijn tegenstander. Ondanks de knullige tegengoals. (Wij ook trouwens, Moris heeft nog maar zelden een clean sheet.)

Als je dat programma ziet kan ik echt niet zeggen wie ik denk dat PO1 gaat halen.

Speeldag 28

Cercle Brugge - KV Mechelen
Standard - AA Gent
Racing Genk - Club Brugge
Antwerp - STVV

Speeldag 29

KV Mechelen - Westerlo
Racing Genk - Standard
Club Brugge - OHL
KV Kortrijk - Antwerp
Charleroi - Cercle Brugge
Union - Gent

Speeldag 30

AA Gent - Charleroi
Westerlo - Racing Genk
Antwerp - Union
STVV - Club Brugge
OHL - KV Mechelen
Cercle Brugge - RWDM
Spannend voor die 5 clubs inderdaad. 1 domme fout of 1 rare VAR beslissing (😬) kan zo een enorme impact hebben.
Niemand heeft een makkelijke kalender. En dan nog, één offday en je hebt het vlaggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14