Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan, maar de kern is toch die lamlendigheid waarmee de ploeg op het veld staat, niet? Vraag me echt af hoe dat komt, want dat zien we toch al sinds de laatste maanden van Clement. Dus dat ligt toch al zeker niet aan Deila, het overstijgt het aantal trainers die al gepasseerd zijn.

Klopt, eigenlijk kampen ze al sinds het laatste seizoen van Clement met een mentaliteitsprobleem, en dat krijgen ze daar maar niet opgelost.

Klopt, eigenlijk kampen ze al sinds het laatste seizoen van Clement met een mentaliteitsprobleem, en dat krijgen ze daar maar niet opgelost.
Ik had iets zien passeren over Noa Lang zijn documentaire die net dat aanhaalde.
Zou het dan eerder de oude krokodillen zijn die de sfeer bezoedelen. Iemand postte een citaat van het post match interview van Hans en dat is toch wel een triestige analyse met nul zelfreflectie

Ik vind niet dat je dit seizoen Club een gebrek aan inzet/drang kan verwijten. Ook spelen ze beter voetbal dan vorig jaar (gisteren een van de weinige matchen waarin ze eigenlijk onder lagen bv).

Een mentaal probleem, dat wel. Is gewoon een team geworden dat bang/onzeker is in money time, weinig efficiënt is, (te) makkelijk goals weggeeft en zelden een match kan doodmaken op het moment dat ze (veel) beter zijn (en die momenten zijn er bijna iedere match). Killermentaliteit is gewoon volledig zoek en heeft plaatsgemaakt voor een losermentaliteit. Al de (zeer) late wedstrijdbepalende tegendoelpunten recent zijn daar zeer illustratief voor. En als ik iets van Deila verwacht had is het toch wel dat hij die winnaarsmentaliteit er terug in kreeg, maar dat lukt dus helemaal niet.

Als je de match gisteren zag, kan je toch niet geloven dat een maand geleden Anderlecht werd afgeschreven voor de titel (ze waren het volledig kwijt, zwak voetbal en geen resulaten meer) en Club toen in een positieve vibe zat. Hoe dan zo een match tegen Kortrijk - waarin je véél beter was maar toch niet wint - alles weer omgooit, valt onmogelijk te vatten. Grappig is dat ze nadien zelfs de stoommachine van Union nog dwingen tot een non-match en eigenlijk al hadden geplaatst moeten voor die bekerfinale, maar zelfs in die match slagen ze er nog in om Union een reddingslijn toe te werpen door laks verdedigen in de slotseconden. Zelfde verhaal tegen Antwerp en gisteren tegen Anderlecht (al gaat het gisteren nog op dat ze eigenlijk beter waren). En zoiets valt zeker de trainer en key spelers aan te wrijven.

Laatst bewerkt:

Of die naar Brugge gaat, weet ik niet. Maar ook gisteren was het weer duidelijk dat die zijn afscheid voor aan het bereiden is. Hoe die zijn eigen spelers publiekelijk de grond inboort en de confrontatie openlijk opzoekt met zijn bestuur (los van of hij gelijk heeft of niet) is wel echt zeer stevig.

Ik ben het absoluut eens met uw redenering. Maar die fenomenen zag je toch ook onder Parker, Hoefkens, Schreuder, Clement,... niet? Ik ga voornamelijk af op wat ik hier en op sociale media lees, en ik lees toch al een heel aantal jaar gewoon dezelfde problemen. En als je dezelfde problemen hebt onder verschillende coaches, misschien ligt het dan toch niet puur aan de coach?

Zeker voor Deila vind ik het nu wel extra bizar aangezien die toch ook was binnengehaald als een soort van "energy coach", wat hij ook toonde in zijn periode bij Standard. Maar daar blijft precies ook niets meer van over. Het is haast alsof er iets is wat de energie uit spelers/coaches haalt bij Brugge vandaag.
Hoefkens, Parker, Schreuder... dat was gewoon absolute drek. Clement was gewoon 'op' bij de ploeg. Maar klopt wel dat de mentaliteit van "no sweat, no glory" al even zoek is.

Naar mijn gevoel hadden ze in dat laatste seizoen onder Clement vooral te kampen met zelfgenoegzaamheid en arrogantie, waarbij verschillende spelers zich duidelijk niet meer konden opladen. Samenhangend met Vormer die werd uitgefaseerd, wat op zich niet onlogisch was, maar dat was wel dé aanjager van Brugge en dat profiel loopt niet meer rond bij Brugge nu.

Dan het seizoen er op Vanaken zijn transfer niet gegund, totale miskleun geslagen door Hoefkens (en daarna Parker) aan te stellen, en de zelfgenoegzaamheid van het seizoen eerder sloeg om in een totaal gebrek aan zelfvertrouwen. En die angst zit nog altijd in die ploeg.

Buiten Skov/Nusa soms (vooral verdedigend) zie ik geen enkele speler waarvan ik denk, die heeft die "no sweat, no glory" mentaliteit niet. Zoals hierboven gesteld, lijkt me inzet/drang op zich niet het probleem. Probleem is dat ze op cruciale momenten "choken" (zowel als ploeg en/of individueel). Ploeg die dan plots wel als geheel laks acteert, niet slim genoeg is (bv. geen professioneel foutje) en plots individueel tekort komen (te laks verdedigen of zelfs een flater van [vul eender welke speler in]). En als het dan maar 1-0 staat in plaats van 3-0 (wat zeker kon in veel wedstrijden), tja, dan win je niet he.

En buiten op de CV (ja, ik vind Mechele/Spileers niet goed genoeg voor een topclub in België) denk ik echt niet dat het iets te maken heeft met de kwaliteit van de spelers.

En Deila krijgt dit er niet uit. Vanaken was nooit de aanjager van de ploeg en er is blijkbaar geen andere Vormer (Nielsen komt nog het dichtst in de buurt, maar is te weinig leider, voetballend te beperkt en speelt ook maar 50/50 of zelfs minder van de wedstrijden). Op dat vlak wellicht iets te veel "mooi weer voetballers" in plaats van leiders/werkers die de ploeg uit het dal trekken als het even minder gaat.

Laatst bewerkt:
Misschien niet slecht als ze uit PO1 zouden vallen.

Hopelijk dat het bestuur dan wel wakker wordt. Het niet halen van een CV (tijdens 2 transferperiodes) die beter is dan Mechele/Spileers én leiderscapaciteiten heeft (waardoor bv. Mechele wel beter zou renderen met een leider naast hem en Spileers met mondjesmaat gebracht kan worden), is toch echt wel de fout van het bestuur. Zou mogelijks al een groot deel van het probleem hebben opgelost.

Laatst bewerkt:
Zoals voor de aanstelling van Deila, ik zou geen neen zeggen tegen Hein, ookal mag ik hem niet echt. Hein heeft zijn beperkingen, maar als hij een kern heeft die gewoon sterker is dan de tegenstander dan komt het er vaak echt wel uit.

Inderdaad, je kan gewoon geen competitie winnen zonder een goeie centrale as.
Wie stond er bij Antwerp centraal in de verdediging, centraal op het middenveld en centraal in de aanval?
Daar kan iedereen onmiddellijk op antwoorden.

Kan, maar de kern is toch die lamlendigheid waarmee de ploeg op het veld staat, niet? Vraag me echt af hoe dat komt, want dat zien we toch al sinds de laatste maanden van Clement. Dus dat ligt toch al zeker niet aan Deila, het overstijgt het aantal trainers die al gepasseerd zijn.

Misschien wat te veel spelers die zich puur en alleen richten op hun eigen carrière ofzo? Geen flauw idee alvast.
Matig paar centrale verdedigers, LB op de RB en zodus elke pot een domme goal tegen. Dat weegt op de hele ploeg. En Deila is gewoon niet goed bezig.

Buiten Skov/Nusa soms (vooral verdedigend) zie ik geen enkele speler waarvan ik denk, die heeft die "no sweat, no glory" mentaliteit niet. Zoals hierboven gesteld, lijkt me inzet/drang op zich niet het probleem. Probleem is dat ze op cruciale momenten "choken" (zowel als ploeg en/of individueel). Ploeg die dan plots wel als geheel laks acteert, niet slim genoeg is (bv. geen professioneel foutje) en plots individueel tekort komen (te laks verdedigen of zelfs een flater van [vul eender welke speler in]). En als het dan maar 1-0 staat in plaats van 3-0 (wat zeker kon in veel wedstrijden), tja, dan win je niet he.

En buiten op de CV (ja, ik vind Mechele/Spileers niet goed genoeg voor een topclub in België) denk ik echt niet dat het iets te maken heeft met de kwaliteit van de spelers.

En Deila krijgt dit er niet uit. Vanaken was nooit de aanjager van de ploeg en er is blijkbaar geen andere Vormer (Nielsen komt nog het dichtst in de buurt, maar is te weinig leider, voetballend te beperkt en speelt ook maar 50/50 of zelfs minder van de wedstrijden). Op dat vlak wellicht iets te veel "mooi weer voetballers" in plaats van leiders/werkers die de ploeg uit het dal trekken als het even minder gaat.
Op dat vlak heeft Anderlecht met Rits ook gewoon een hele goede zaak gedaan.

Castro Montes lijkt wel helemaal opengebloeid bij Union.
Toch een dikke aanwinst en was spotgoedkoop.

Toch onbegrijpelijk dat hij niet meer speelde bij Gent en overbodig was…

Dat kan je doortrekken naar heel het kader van Union. Allemaal spelers die elders zogezegd niet goed genoeg waren.

Die speelt al van het begin van het seizoen op topniveau en is onbetwistbare basisspeler. Echt een topper, heeft vertrek van Nieuwkoop echt volledig doen vergeten. Ik dacht dat hij écht weg wou bij Gent en naar het buitenland wou, maar dat er in the end geen grote interesse was en hij daarom op ons voorstel is ingegaan. Hij speelt zichzelf wel ferm in the picture nu. Die zal ooit wel naar een middenmotor in één van de big 5 leagues gaan.

Dat kan je doortrekken naar heel het kader van Union. Allemaal spelers die elders zogezegd niet goed genoeg waren.
Niet allemaal hoor. Amoura & Rodirguez kostten elk 4 miljoen bvb. Rasmussen 1,2 miljoen. Anderen zijn dan gewoon onbekenden, maar daarom nergens niet goed genoeg bevonden. Als je naar Teklab kijkt, die heeft ook al wel wat mooi zolenwerk laten zien. Volgend jaar zal die wel meer spelen.

Sadiki inderdaad voor een prikje gehaald van Anderlecht. Maar die stond er niet vanaf match 1. Je zag wel meteen dat die veel potentieel heeft, maar een heel seizoen basisspeler is/was hij nog niet.

Altijd raar gevonden dat die wegmoest bij Gent. Sowieso beter dan bvb Samoise. Geval van Hein die hem plots niets meer wou?
Ik ben fan van Samoise zijn werkkracht
En in het systeem van Gent komt Samoise beter tot zijn recht (verdedigend).

Nu, CM werd wel vaak op een andere positie uitgespeeld en had dan eens een mindere wedstrijd, of een verdedigend taak die niet voldoende werd uitgevoerd (wedstrijd tegen Mechelen).

En na alles is het duidelijk dat het niet klikte tussen Hein en CM.
Gent doet hier een super slechte zaak en versterkte een rechtstreekse tegenstander nog meer.

Hein en spelers, de lijst wordt wel erg lang.
Voor mij is het genoeg geweest en is het tijd voor een nieuwe wind.
Nieuw bestuur en nieuwe trainer.

Sinds vormer weg is is er een stuk karakter uit onze ploeg is verdwenen. Mss hoefde hij niet alles te spelen maar hij kon ons nog van dienst zijn. Nu hebben we niemand die de ploeg op sleeptouw neemt

Nu, CM werd wel vaak op een andere positie uitgespeeld en had dan eens een mindere wedstrijd, of een verdedigend taak die niet voldoende werd uitgevoerd (wedstrijd tegen Mechelen).

Gent doet hier een super slechte zaak en versterkte een rechtstreekse tegenstander nog meer.

als ik CM zie lopen bij Union dan moet hij toch niet veel onderdoen voor Samoise + hij kan nog een stuk beter voetballen en kan zowel op de linkervleugel als rechtervleugel uit de voeten.

Maar idd als Hein je niet meer moet dan is om zeep met hem als trainer. Nogal koppig hé. We hebben dat ook meermaals meegemaakt bij KVK met hem :D

En dan zijn er een hoop Club supporters die lopen te roepen om hem binnen te halen, nog nooit zo een narcistische, team kapot makende coach gezien in het Belgische voetbal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14