Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een tweede kans betekent bij Antwerp blijkbaar ongestraft blijven!

Ja, want overdrijf nog wat meer. Voor mij is hij ook meer dan welkom eens hij z'n straf heeft 'uitgezeten'. Het is verwerpelijk, maar het gaat tot slot van rekening ook 'maar' over dickpics eh (wel in een machtspositie, maar bon).
Die "Overmars, voor altijd achter je" slaat, denk ik, dan ook meer op het feit dat hij een tweede kans verdient en dat niet alles en iedereen automatisch in het zwarte gat der cancelcultuur moet verdwijnen (zoals tegenwoordig eerder regel dan uitzondering).

Ja, want overdrijf nog wat meer. Voor mij is hij ook meer dan welkom eens hij z'n straf heeft 'uitgezeten'. Het is verwerpelijk, maar het gaat tot slot van rekening ook 'maar' over dickpics eh (wel in een machtspositie, maar bon).
Die "Overmars, voor altijd achter je" slaat, denk ik, dan ook meer op het feit dat hij een tweede kans verdient en dat niet alles en iedereen automatisch in het zwarte gat der cancelcultuur moet verdwijnen (zoals tegenwoordig eerder regel dan uitzondering).
Het probleem hier (voor mij) is dat hij zijn straf simpelweg niet uitgezeten heeft. Die mens is door de achterdeur vertrokken bij Ajax en door de grote poort binnengehaald bij Antwerp uit plat opportunisme. Ik weet wel dat de voetbalwereld niet aaneenhangt van de moraalridders, maar het is op zijn minst dubieus te noemen.
En van dat spandoek ben ik benieuwd hoe content die heren voetballers zouden zijn als Marc ineens wat foto's zou doorsturen naar hun vrouw.

Vind ik dat hij een tweede kans verdient, absoluut. Maar die steunbetuigingen mogen echt wel achterwege blijven.

Dat is een nieuwe regel na minuut 85 moet de match hernomen worden.
Dit is vooral zo doende dat de supporters een resultaat niet kunnen beïnvloeden.
Ik geef een vb vorig seizoen union Club.... wij wouden absoluut geen antwerp kampioen.
En stel dat er wat idioten waren die met van alles op het veld gooien en de wedstrijd stopt was het 5-0 voor union
Zijn de regels inderdaad veranderd dan t.o.v. 2 jaar geleden toen Union de zege kreeg tegen Beerschot nadat het 1-1 stond (en de Beerschot fans het verkloot hadden)? Nu stond Eupen wél voor...

Als je die 2 beslissingen naast elkaar legt, voelt dit als onrechtvaardig.

Het probleem hier (voor mij) is dat hij zijn straf simpelweg niet uitgezeten heeft. Die mens is door de achterdeur vertrokken bij Ajax en door de grote poort binnengehaald bij Antwerp uit plat opportunisme. Ik weet wel dat de voetbalwereld niet aaneenhangt van de moraalridders, maar het is op zijn minst dubieus te noemen.
En van dat spandoek ben ik benieuwd hoe content die heren voetballers zouden zijn als Marc ineens wat foto's zou doorsturen naar hun vrouw.

Vind ik dat hij een tweede kans verdient, absoluut. Maar die steunbetuigingen mogen echt wel achterwege blijven.

Tgoh ja, in zo'n zaken zijn er altijd veel voor- en tegenstanders eh. Voor Bart de Pauw (dat qua 'feiten' nog wel een stuk erger was) werd overal de loftrompet geblazen.
Het en plein public te kijk worden gezet als viespeuk is imo op zichzelf al genoeg straf.

Zijn de regels inderdaad veranderd dan t.o.v. 2 jaar geleden toen Union de zege kreeg tegen Beerschot nadat het 1-1 stond (en de Beerschot fans het verkloot hadden)? Nu stond Eupen wél voor...

Als je die 2 beslissingen naast elkaar legt, voelt dit als onrechtvaardig.
Ja die regel is sinds vorige zomer veranderd.

Tgohja, wat is de gepaste straf? Hij moest vertrekken bij zijn geliefde Ajax, is (terecht) door het slijk gehaald publiekelijk.

Als hij nu doorstart in alle sereniteit en met het gepaste respect voor iedereen is dat prima in het kader van onze cultuur van tweede kansen.

Dat spandoek is dan wel weer compleet debiel. En het zou met niet verbazen moest die beunhaas van Studio 100 daar mee zijn afgekomen inderdaad. PR uit 1903. Het zou mij zwaar verbazen als Overmars daar zelf iets in had te zeggen.

Maximaal een statement van Overmars ("Eeuwig spijt, ik ben in behandeling (lol) en in bemiddeling met de slachtoffers, meer wil ik uit respect voor hen niet zeggen danku blalblabla") en van iemand van de club ("Tot nu toe voorbeeldig gedragen, wij zien er ook op toe dat iedereen veilig is en hebben vertrouwen in zijn traject, hij heeft zich herpakt blablabla") en that's it. Spijt en vergiffenis, tweede kans wordt waardevol aangepakt. Klaar. En in dat opzicht kan je de schorsing ook aanvechten. Zeker omdat die nu pas komt, meer dan een jaar na datum.

Maar je moet wel nog steeds praten vanuit een nederige positie en met focus op en respect voor de slachtoffers. Het zwaartepunt ligt op het feit dat zijn daden niet verwaarloosbaar zijn, niet op de assumptie dat het nu allemaal wel voorbij is.

Laatst bewerkt:
Tgoh ja, in zo'n zaken zijn er altijd veel voor- en tegenstanders eh. Voor Bart de Pauw (dat qua 'feiten' nog wel een stuk erger was) werd overal de loftrompet geblazen.
Het en plein public te kijk worden gezet als viespeuk is imo op zichzelf al genoeg straf.
Hij verstuurde dickpics, 300!! Pagina's aan seksueel getinte berichten naar 1 persoon en liep na 1 sessie weg bij de psycholoog (terwijl dat één van de afspraken was). Ik begrijp dat sentiment wel van "hij hoort bij mijn club, dus ik zie het wel door de vingers", maar Overmars heeft hier toch zelf schuld aan. Na dat ene jaar kan hij weer de draad oppakken en zit zijn straf erop.

Hij verstuurde dickpics, 300!! Pagina's aan seksueel getinte berichten naar 1 persoon en liep na 1 sessie weg bij de psycholoog (terwijl dat één van de afspraken was). Ik begrijp dat sentiment wel van "hij hoort bij mijn club, dus ik zie het wel door de vingers", maar Overmars heeft hier toch zelf schuld aan. Na dat ene jaar kan hij weer de draad oppakken en zit zijn straf erop.

Ik zeg toch nergens dat ik het door de vingers zie? Wel dat hij terug welkom is na z'n straf. En ik zou exact hetzelfde zeggen moest de zoveelste publieke persoon 'gesnapt' worden dat hij dickpics rondstuurt (zelfs als die van Club is :oi22:). Zeg ik dan zoiets ongelofelijk afgrijselijk?

Vierendeel hem anders ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K