Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp het zeker ook, maar het geld dat zo binnen komt door tv rechten zal ook zakken als je niet zoveel als mogelijk spreiding wil.

Tgaat dan weer dat riedeltje zijn wrs. En welke matchen gaan ze samen zetten? Juist ja, die van kleine ploegen.
Dat kunnen ze niet. Als ze op zondag 1 uur zouden aanhouden moeten alle Europees spelende ploegen in dat tijdsblok zitten.

Volgens mij gaat het geld naar de voetbalrechten ook dalen. Ik denk dat ze nu al ruim op een plafond zitten. Ik zou niet weten wie daar nog over zou willen gaan.

Je mag zeker kritisch zijn, en het is zeker niet nodig om dolenthousiast te zijn. Dat zijn dingen die ik ook niet zeg. Maar ik vind het wel nogal onbegrijpelijk dat veel van je posts nog altijd baden in de negativiteit, terwijl je ploeg op dit moment het gewoon heel goed doet en zelfs titelkandidaat is. De afgelopen paar jaar hoorden we alleen maar doemberichten over Anderlecht, en als ik - als buitenstaander - kijk naar wat "experts", fans en "insiders" hier op dit forum en in de pers allemaal geschreven en gezegd hebben dan verwachtte ik Anderlecht dit jaar opnieuw ergens in de middenmoot of erger. Maar neen, jullie staan 2des met 4 punten voorsprong, staan op een gedeelde 3de plaats qua aantal gescoorde doelpunten, hebben nog maar 2 matchen dit seizoen verloren, ... ik zou dan toch op zijn minst een voorzichtig positief gevoel verwachten, maar ik heb de indruk dat zelfs wanneer jullie dit jaar de titel zouden binnenhalen je nog niet tevreden zou zijn.
Middenmoot zou toch echt heel slecht zijn als je ziet hoe men investeerde in de kern?
Ik zei nochtans dat je met deze kern pas blij kan zijn als je top 3 haalt. Dat dit voorlopig gaat lukken had ik niet verwacht nee.

En ja, ik kan begrijpen dat het geleverde spel nog niet is wat je wil, maar ik denk dat enerzijds dat het champagnevoetbal van vroeger waar je zo naar verlangt nooit meer echt gaat terugkomen wegens veranderende tijden en dat daar vooral nostalgie speelt, en anderzijds dat het geleverde spel nu ook niet zo slecht is hé. Je staat gedeeld derdes in aantal gescoorde doelpunten, maar ook gedeeld laatste in de top 7 van meest aantal tegendoelpunten. Dus dan versta ik dat er op dit moment eerder naar defensieve stabiliteit gezocht wordt.
Maar 2 jaar geleden speelden we het voetbal dat ik wil zien. Dus zo onrealistisch is dat allemaal niet he.
Zie niet in waarom er geen goed voetbal meer gespeeld kan worden omdat "de tijden veranderen".
Ik zie net meer en meer trainers die hun ploeg leuk voetbal laten spelen en daar succes mee hebben.

En over Neerpede ... tja. De toekomst zal het uitwijzen, maar je stond gisteren met 5 jonge spelers uit je eigen jeugdopleiding te spelen tegen de landskampioen. Dan lijkt het me dat het kansen geven aan de jeugd toch ook nog niet meteen uit het DNA van Anderlecht verdwenen is.
Ja, maar zo werkt het niet natuurlijk. Gewoon al het feit dat er 5 jeugdspelers momenteel bij u betere spelers zijn, toont net aan dat Neerpede helemaal geen "cultuuromslag" nodig had. En men daar gewoon goed bezig was. Dat men Verbeke gewoon terug aan boord neemt daar zegt meer dan velen beseffen. De uitkomst van de beslissing die 1 man vorig seizoen nam zullen we pas binnen een paar jaar voelen. Ja, er zullen af en toe nog talenten doorgroeien, alleen ben ik zeer benieuwd of ze nog steeds dat typische Neerpede profiel zullen hebben, en het er nog zo veel zullen zijn. Want nu plukt men vooral nog de vruchten van het werk van de voorbije jaren.

TL;DR ik verwacht niet dat elke Anderlechtsupporter meegaat in de "hoempapa de wonder Denen hype", maar het is wel toegestaan om blij te zijn als je club het goed doet. Zeker wanneer dat volledig tegen de verwachtingen in gaat.
Ik geniet van wat Sardella, Stroeykens, Dolberg, Leoni, Vertonghen, Debast en Verschaeren brengen hoor. Ik stel mij enkel vragen bij bepaalde aspecten van de kernsamenstelling en beslissingen die Riemer neemt bij momenten. En het matige voetbal dat daar nog al te vaak uit voorkomt.

Laatst bewerkt:
Binnenkort gaan we wedstrijden moeten aanvangen om 10u 's morgens of zo? Allez, ik begrijp dat sommige uren zeker niet ideaal zijn, maar als je alle wedstrijden apart wil plannen dan ga je soms toch niet anders kunnen. Wat er trouwens mis is met vrijdagavond 20u45 begrijp ik niet?
Een match om 20u45 is toch al lastig om terug te keren naar huis met openbaar vervoer voor velen. Zeker als je al van te zessen op bent, is zo'n match toch ook al laat.

En als je kleine kinderen hebt die je naar de match meepakt, is dat toch ook al een lastig uur.

Maar 2 jaar geleden speelden we het voetbal dat ik wil zien. Dus zo onrealistisch is dat allemaal niet he.
Zie niet in waarom er geen goed voetbal meer gespeeld kan worden omdat "de tijden veranderen".
Ik zie net meer en meer trainers die hun ploeg leuk voetbal laten spelen en daar succes mee hebben.
Onder Kompany speelde we thans ook enorm veel baggermatchen hoor. Eerste seizoen onder hem eindigde we 8ste. 2de seizoen met de hakken over de sloot PO1 behaald waarin we niks meer lieten zien.

Telkens er een moment van de waarheid aan kwam gaven de spelers niet thuis onder Kompany. Roemloos eruit tegen Vitesse. Bekerfinale die werkelijk op niks trok.

Zo goed was dat allemaal niet. Ja er werden zeker ook goede matchen gespeeld. Maar heel veel punten leverde dat ook niet op. Om nog maar te zwijgen van de wissels die hij uitvoerde die voor de match al vast lagen. Elke match opnieuw op het uur Zirkzee eruit bijvoorbeeld. Een tegenstander uit derde klasse wist dit al.

Dat je die periode nu aanhaalt om kritiek te uiten op deze trainer en het huidige spel vind ik niet correct

Die Denen kunnen er niet aan doen wat er gebeurd is toen zij er niet waren. Nu geef ik ze het vertrouwen om alles mee recht te zetten.

Hebben we (Anderlecht zijnde) eigenlijk al één match tegen een topclub kunnen winnen?

Verliezen weinig, maar herinner me toch vooral veel punten tegen de laagvliegers.

Het gevoel van negativiteit komt ook door die prestaties denk ik. Vroeger als Anderlecht op verplaatsing een topmatch moest spelen (bv. Brugge of Standard) was je vaak zelfs favoriet.
Er is een periode geweest dat je bij voorbaat kansloos was. Momenteel is het voor elke topper hinken op 2 gedachten.
Momenteel kunnen we onze voet redelijk (helaas nog geen hele match) langs andere topclubs zetten en maken we kans op 1 of 3 punten.
Hoe meer topmatchen Anderlecht kan winnen hoe groter dat vertrouwen wel zal worden en de positiviteit (arrogantie) die terugkeert

Een match om 20u45 is toch al lastig om terug te keren naar huis met openbaar vervoer voor velen. Zeker als je al van te zessen op bent, is zo'n match toch ook al laat.

En als je kleine kinderen hebt die je naar de match meepakt, is dat toch ook al een lastig uur.
Zo valt er voor alles altijd wel iets te zeggen natuurlijk. Het is nu ook niet dat uw club telkens op hetzelfde uur speelt. Ik kan absoluut begrijpen dat sommige uren wat minder ideaal vallen, maar ik verwacht ergens wel dat de supporters zich dan ook wel wat flexibel opstellen als ze per se wedstrijden willen gaan bekijken in het stadion. Anders blijf je maar thuis.

Natuurlijk zijn er bepaalde uren van de pot gerukt, zoals zondagavond om 22u bijvoorbeeld, maar met een vrijdagmatch om 20u45 vind ik daar nu persoonlijk niet onder vallen.

Hebben we (Anderlecht zijnde) eigenlijk al één match tegen een topclub kunnen winnen?

Verliezen weinig, maar herinner me toch vooral veel punten tegen de laagvliegers.

Het gevoel van negativiteit komt ook door die prestaties denk ik. Vroeger als Anderlecht op verplaatsing een topmatch moest spelen (bv. Brugge of Standard) was je vaak zelfs favoriet.
Er is een periode geweest dat je bij voorbaat kansloos was. Momenteel is het voor elke topper hinken op 2 gedachten.
Momenteel kunnen we onze voet redelijk (helaas nog geen hele match) langs andere topclubs zetten en maken we kans op 1 of 3 punten.
Hoe meer topmatchen Anderlecht kan winnen hoe groter dat vertrouwen wel zal worden en de positiviteit (arrogantie) die terugkeert
Dit seizoen thuis gewonnen van Antwerp en in de beker tegen Standard.

Maar het klopt dat daarin nog de juiste stappen moeten gezet worden. Nu ik win de toppers liever in de play offs dan nu. We zullen zien of ze daarin nog de juiste stappen kunnen zetten. Maar het feit is dat je PO 1 simpel kan halen door al die kleine matchen wel te winnen. Onder Kompany delfden we dikwijls in de toppers het onderspit en gaven we niet thuis als er tegen kleine ploegen werd gespeeld. Gevolg : heel weinig punten en een heel seizoen achtervolgen.

Onder Kompany speelde we thans ook enorm veel baggermatchen hoor. Eerste seizoen onder hem eindigde we 8ste. 2de seizoen met de hakken over de sloot PO1 behaald waarin we niks meer lieten zien.
Enorm veel zowaar. :)

Uiteraard waren er toen ook slechte matchen. Eerste jaar was een goeie leerschool voor Kompany. En vooral heel veel blessureleed. Maar wel steeds de intenties om te voetballen.
2de seizoen wordt je 4de, wat gewoon een goede prestatie is, nadat je je 3 beste spelers verliest met Kompany, Doku en Van Crombrugge, en er nauwelijks deftige versterkingen kwamen.

Telkens er een moment van de waarheid aan kwam gaven de spelers niet thuis onder Kompany. Roemloos eruit tegen Vitesse. Bekerfinale die werkelijk op niks trok.
Roemloos? :D De thuismatch heb je vooral heel veel pech en moet je gewoon met 4-2 winnen als je daar niet gewoon heel veel pech hebt. Terugmatch bezwijkt de kern onder de druk, en zit je let je volledige as die je hebt moeten vervangen.
Zo goed was dat allemaal niet. Ja er werden zeker ook goede matchen gespeeld. Maar heel veel punten leverde dat ook niet op. Om nog maar te zwijgen van de wissels die hij uitvoerde die voor de match al vast lagen. Elke match opnieuw op het uur Zirkzee eruit bijvoorbeeld. Een tegenstander uit derde klasse wist dit al.
En als Zirkzee langer bleef staan verdween die gewoon uit de match. Er waren echt wel redenen waarom die er steeds uitging. Ik snap ook niet waarom men daar zo een drama van maakte.
Zo goed was het niet? Je maakt evenveel goals als kampioen Brugge, en dat in een seizoen waar de afwerking vaak de wensen overliet. Met een heel leuk systeem. Dat je je dan gaat blindstaren op een bekerfinale die idd op niets trok, die matchen tegen Vitesse, en die tegen Union en Cercle, vind ik dan niet correct. Zeker als je ook nog eens weet dat Kompany daarbij ook nog eens constant werd tegengewerkt door Vandenhaute en Verbeke na die match tegen Vitesse.

Ja, de resultaten konden beter, maar dat lag vooral aan het moeten vervangen van u as van het jaar ervoor, het gebrek aan persoonlijkheid in u kern, en individuele fouten.
Dat je die periode nu aanhaalt om kritiek te uiten op deze trainer en het huidige spel vind ik niet correct

Die Denen kunnen er niet aan doen wat er gebeurd is toen zij er niet waren. Nu geef ik ze het vertrouwen om alles mee recht te zetten.
Die vergelijking geef ik net omdat er toen echt wel een idee zat achter wat er op het veld gebeurde. En ik dat onder Riemer voorlopig echt niet zie. Was ook gewoon meestal leuk voetval om naar heb kijken. Los van het resultaat. Iets wat ik toch verkies dan pakweg een titel met Weiler voetbal. (neen, Riemer is geen Weiler)

Die tegen Antwerp thuis, maar dat was geen geweldige match.

Ik heb eens de matchen onderling (Anderlecht, Antwerp, Union, Genk, Gent, Standard en Brugge) eens bekeken en dit zijn het aantal punten (indien ik goed heb geteld :unsure: ):
Brugge, Gent en Union 11 punten
Antwerp en Standard 10 punten
Anderlecht 8 punten
Genk 7 punten

Enorm veel zowaar. :)

Uiteraard waren er toen ook slechte matchen. Eerste jaar was een goeie leerschool voor Kompany. En vooral heel veel blessureleed. Maar wel steeds de intenties om te voetballen.
2de seizoen wordt je 4de, wat gewoon een goede prestatie is, nadat je je 3 beste spelers verliest met Kompany, Doku en Van Crombrugge, en er nauwelijks deftige versterkingen kwamen.

Roemloos? :D De thuismatch heb je vooral heel veel pech en moet je gewoon met 4-2 winnen als je daar niet gewoon heel veel pech hebt. Terugmatch bezwijkt de kern onder de druk, en zit je let je volledige as die je hebt moeten vervangen.

En als Zirkzee langer bleef staan verdween die gewoon uit de match. Er waren echt wel redenen waarom die er steeds uitging. Ik snap ook niet waarom men daar zo een drama van maakte.
Zo goed was het niet? Je maakt evenveel goals als kampioen Brugge, en dat in een seizoen waar de afwerking vaak de wensen overliet. Met een heel leuk systeem. Dat je je dan gaat blindstaren op een bekerfinale die idd op niets trok, die matchen tegen Vitesse, en die tegen Union en Cercle, vind ik dan niet correct. Zeker als je ook nog eens weet dat Kompany daarbij ook nog eens constant werd tegengewerkt door Vandenhaute en Verbeke na die match tegen Vitesse.

Ja, de resultaten konden beter, maar dat lag vooral aan het moeten vervangen van u as van het jaar ervoor, het gebrek aan persoonlijkheid in u kern, en individuele fouten.

Die vergelijking geef ik net omdat er toen echt wel een idee zat achter wat er op het veld gebeurde. En ik dat onder Riemer voorlopig echt niet zie. Was ook gewoon meestal leuk voetval om naar heb kijken. Los van het resultaat. Iets wat ik toch verkies dan pakweg een titel met Weiler voetbal. (neen, Riemer is geen Weiler)
Kompany kreeg enorm veel krediet. Dat eerste seizoen, Geen enkele trainer zou zich dat hebben kunnen permitteren. Pas op: ik was ook geen voorstander om die te laten gaan. De weg die was ingeslagen hadden ze beter blijven volgen. Daar zijn toen fouten gebeurd die we vorig seizoen zagen. Maar daar kunnen de Denen niets aan doen.

2de seizen onder Kompany haalden we tussen september en november ocharme 1 overwinning. Eerste competitiehelft 22 op 45. Dat kunt ge toch niet goed noemen.

Laatst bewerkt:
Kompany kreeg enorm veel krediet. Dat eerste seizoen, Geen enkele trainer zou zich dat hebben kunnen permitteren. Pas op: ik was ook geen voorstander om die te laten gaan. De weg die was ingeslagen hadden ze beter blijven volgen. Daar zijn toen fouten gebeurd die we vorig seizoen zagen. Maar daar kunnen de Denen niets aan doen
maar je moet ook kijken naar de kern van die moment en die was gewoon niet Anderlecht waardig. Je zat daar met individuen als Cobbaut, Zulj, Luckassen, Thelin,... die de ploeg moesten dragen. Zet daar nu eens de huidige kern naast?

maar je moet ook kijken naar de kern van die moment en die was gewoon niet Anderlecht waardig. Je zat daar met individuen als Cobbaut, Zulj, Luckassen, Thelin,... die de ploeg moesten dragen. Zet daar nu eens de huidige kern naast?
De meeste van die transfers zijn er wel gekomen op de vraag van Kompany zelf. Hij had toen toch spelers als Zirkzee, Kouame, Gomez

Dat de kern minder was ga ik zeker niet ontkennen. Maar we moeten niet alles gaan romantiseren van die periode

De meeste van die transfers zijn er wel gekomen op de vraag van Kompany zelf.

Dat de kern minder was ga ik zeker niet ontkennen. Maar we moeten niet alles gaan romantiseren van die periode
Er staat er maar 1 in mijn lijstje die mogelijks kwam op vraag van Kompany en dat was Luckassen. Er was vooral geen geld om deftige transfers te doen. En het moet idd niet perse geromantiseerd worden maar je moet het wel zijn in zijn context zien

Er staat er maar 1 in mijn lijstje die mogelijks kwam op vraag van Kompany en dat was Luckassen. Er was vooral geen geld om deftige transfers te doen. En het moet idd niet perse geromantiseerd worden maar je moet het wel zijn in zijn context zien
Nee zijn er meer. Die Bruun Larsen heeft hij nu bijvoorbeeld ook naar Burnley gehaald. Veel huurspelerd toen. Wat het sowieso natuurlijk niet makkelijk maakt om elk jaar opnieuw te moeten bouwen. Dat snap ik wel

Daar houdt hij ook vast aan zijn tactiek maar het levert ook niks op. Daar heeft hij voor 110 miljoen euro spelers gehaald. Veel voltreffers zijn er daar ook niet

Nee zijn er meer. Die Bruun Larsen heeft hij nu bijvoorbeeld ook naar Burnley gehaald.
Die kwam het jaar erna en die heb ik ook niet vermeld voor zover ik weet. Ik had dus over het seizoen 19/20 waar ze 8ste eindigden.

En de jaren erop steeds 3de in de reguliere competitie met die kern was gewoon goed gewerkt.

Die kwam het jaar erna en die heb ik ook niet vermeld voor zover ik weet. Ik had dus over het seizoen 19/20 waar ze 8ste eindigden.

En de jaren erop steeds 3de in de reguliere competitie met die kern was gewoon goed gewerkt.
Sandler, Nasri zijn er zeker op zijn aanraden gekomen

Nee het jaar erop 4de in de reguliere competitie en PO1 in omdat de VAR toen Gent uit de PO hield. Die laatste match van de competitie moest er in Kortrijk gewonnen worden. Wat uiteindelijk gebeurde ondanks dat Anderlecht zich daar toen ook heel zwak presenteerde. Dat was meer geluk dan kunde

Nee het jaar erop 4de in de reguliere competitie en PO1 in omdat de VAR toen Gent uit de PO hield. Die laatste match van de competitie moest er in Kortrijk gewonnen worden. Wat uiteindelijk gebeurde ondanks dat Anderlecht zich daar toen ook heel zwak presenteerde. Dat was meer geluk dan kunde
Dan is transfermarkt mis want daar staan ze wel degelijk op 3 in de reguliere competitie en PO1

En iedereen heeft wel eens een mindere match. Maar het was daar vooral de 1ste helft die zwak was, de 2de helft was een stuk beter (want was in het stadion aanwezig)

Dan is transfermarkt mis want daar staan ze wel degelijk op 3 in de reguliere competitie en PO1

En iedereen heeft wel eens een mindere match. Maar het was daar vooral de 1ste helft die zwak was, de 2de helft was een stuk beter (want was in het stadion aanwezig)
Antwerp was zeker van PO 1 deelname maar verloor op de slotspeeldag nog punten waardoor Anderlecht daar nog is over gegaan. Zo was het ja. Anderlecht was de week voordien door het falen van de var in Gent Cercle dacht ik ? terug over Gent gewipt. De week daarvoor verloor Anderlecht nog kansloos in Gent waardoor Gent in pole zat.

In ieder geval hebben we de laatste jaren er niet meer zo goed voorgestaan voor PO1 plaats als dit jaar

Was toch het seizoen dat we 3de werden dat de match op Kortrijk? En het VAR incident met Gent? Het laatste seizoen van Kompany. 2022. En al die zaken die je aanhaalt zijn toch gewoon details.

Bij Nasri was het trouwens vooral Coucke die die binnen wou halen. Sandler was een goeie transfer, maar bleek helaas ook te blessuregevoelig.

Goed, je verwijt mij dat ik te kritisch ben nu, maar als ik dit allemaal lees was jij minstens even kritisch toen Kompany hier liep.

Feit voor mij blijft dat Kompany zijn 2 seizoenen als head coach het maximum uit zijn kern wist te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14