Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als nu Hazard en Ciske nog fit worden hebben we aanvallend en voetballend nog meer mogelijkheden.
Hopelijk kunnen we nu opteren voor OF Rits OF Delaney
Zelfs een half zieke Delaney ging een Stroeykens in vorm naar de bank verbannen. :(

Basisopstelling (met Delaney) en wissels toch wel weer zeer matig van Riemer.

Zelfs een half zieke Delaney ging een Stroeykens in vorm naar de bank verbannen. :(

Basisopstelling (met Delaney) en wissels toch wel weer zeer matig van Riemer.
Ik vind het wel straf hoe kritisch jij en sommige andere Anderlechtfans zijn. Jullie staan veel sneller dan ik had verwacht gewoon weer bovenaan mee te draaien. Tweede plaats met 4 punten voorsprong en met een ploeg die nog heel veel potentieel heeft om verder te groeien dit seizoen.

Ik vind het wel straf hoe kritisch jij en sommige andere Anderlechtfans zijn. Jullie staan veel sneller dan ik had verwacht gewoon weer bovenaan mee te draaien. Tweede plaats met 4 punten voorsprong en met een ploeg die nog heel veel potentieel heeft om verder te groeien dit seizoen.
Helemaal mee eens. Maar voor sommige is het nooit goed 😉

Nog even op die tweede penal en rood terugkeren bij de penal van Club, is het niet enkel rood als de bal effectief zou binnen gaan ?
Remeber deli in man utd haalt ook een bal weg maar daar hebben ze nog lang nar de ban van de bal gekeken of die weldegelijk ging binnen gaan. Anders was het penal en geel.
Mss zijn de regels al weer veranderd

Ik zie niet in waarom kritiek ongepast is om zaken waar men zich toch vragen bij kan stellen.
Nee, ik ga niet mee in de hoempapa de wonder Denen hype nee. Ze doen zeker ook goeie zaken. En sowieso een upgrade tov Verbeke/Mazzu. Maar dat mag toch nooit de referentie zijn?
Riemer doet zaken die ik graag zie, maar ook vreemde zaken bij momenten.

Er is toch wel stevig ingekocht. Dan mag je wel wat meer verwachten lijkt me. Ook bij de kernsamenstelling trouwens. Het totaal gebrek aan snelheid toch een pijnpunt imo waar men deze winter best nog een oplossing voor zoekt.

Bij Riemer zie ik het idee voorlopig echt niet. We zetten Rits en Delaney, en dan zien we wel met wie we aanvullen. Stroeykens opeens op de vleugel, en gisteren aanvankelijk zelfs op de bank voor een halve Delaney, Ik wil het allemaal wel eens zien in de Playoffs. Als de concurrentie bv niet meer Europees speelt. En we kunnen ons blindstaren op de resultaten, maar daar was al te vaak echt wel wat meeval mee.

Ik geniet van onze youngsters, en ons defensie zeer betrouwbaar. Dolberg ook schot in de roos. En ja, Dreyer heel nuttig met zijn goals. Maar toch veel te vroeg om al dolenthousiast te zijn?

En het gepruts aan Neerpede helpt natuurlijk ook niet om enthousiast te worden.

Volgens mij moet je Rits zetten of Delaney maar niet samen. btw hoe lang is hazard nog out ? ondanks dat die nog niet scoorde liep dat wel heel goed.
Over ons we pakken nu echt veel punten maar warm loop ik niet van het voetbal eerlijk gezegd, je komt gevleid 2-0 voor tegen gent en je toont na rust niks meer aan je thuis publiek.
Moest er nu een midweek match zijn oke, maar vrijdag na rwdm en dan nog Union thuis van mij mocht het wat meer zijn.
Club staat toch voor aanvallend voetbal en blijven gaan nu zijn het eerder zakelijke overwinningen

Volgens mij moet je Rits zetten of Delaney maar niet samen. btw hoe lang is hazard nog out ? ondanks dat die nog niet scoorde liep dat wel heel goed.
Over ons we pakken nu echt veel punten maar warm loop ik niet van het voetbal eerlijk gezegd, je komt gevleid 2-0 voor tegen gent en je toont na rust niks meer aan je thuis publiek.
Moest er nu een midweek match zijn oke, maar vrijdag na rwdm en dan nog Union thuis van mij mocht het wat meer zijn.
Club staat toch voor aanvallend voetbal en blijven gaan nu zijn het eerder zakelijke overwinningen
zelfde gevoel hier: eerste kwartier werd we gewoon thuis weggespeeld door opnieuw Hein die het tactisch beter voor mekaar had dan onze eigen coach... echt eens benieuwd naar volgende 2 matchen.

wel hoopgevend dat we ook zonder een goede Nusa of Skov kunnen winnen, en in de verdediging begint het te beteren al wil ik echt Mechele niet zien na wintertransfers

Belgian Supporters eist supportersvriendelijke aanvangsuren voor Jupiler Pro League en Challenger Pro League

Belgian Supporters, dé stem van de voetbalfans in België, leidt opnieuw de strijd voor een voetbalervaring die de passie van supporters omarmt. Na succesvolle onderhandelingen in 2022, waarbij de zondagavondwedstrijden om 21u werden afgeschaft en maandagwedstrijden werden geannuleerd, neemt Belgian Supporters nu het voortouw voor verdere hervormingen.

Een essentieel onderdeel van het voetbalspektakel is de levendige aanwezigheid van supporters in het stadion en de betrokkenheid van miljoenen kijkers voor de buis. Belgian Supporters meent dat een halfleeg stadion de essentie van het spel aantast en dat ongunstige aanvangstijden dit probleem verder versterken. Ze willen niet alleen de glorieuze momenten op het veld, maar ook het belang van de aanwezigheid van gepassioneerde supporters benadrukken, wat een onschatbare bijdrage levert aan de totale voetbalbeleving.

Belgian Supporters gaat nog een stap verder door de fans rechtstreeks te betrekken bij het bepalen van aanvangstijden. Een recente enquête onder de leden heeft duidelijk gemaakt dat supporters verlangen naar aanvangstijden op zaterdag om 20u, zaterdag om 18u, of zondag om 17u, terwijl wedstrijden op vrijdag om 20u45 en zondag om 19u15 minder gewaardeerd worden. Het is hoog tijd dat deze inzichten niet alleen gehoord, maar ook geïntegreerd worden in het aanbestedingsdossier voor het hernieuwen van het TV-contract.

Deze dringende oproep gaat niet alleen over het aanpassen van aanvangstijden; het gaat over het herstellen van de essentie van voetbal door de supporters een cruciale rol te geven in het besluitvormingsproces. Het is een strijd voor de ziel van het spel, waarbij niet alleen gekeken wordt naar statistieken en uitzendrechten, maar naar de ware voetbalfamilie die dit spel ademt en leeft. Het is tijd om de stem van de supporters serieus te nemen, niet als een optionele overweging, maar als het kloppende hart van het voetbal.

Dit initiatief draagt niet alleen bij aan een verbeterde supporterservaring maar dient ook als een model voor voetbalbonden wereldwijd.

Terwijl er vooruit gekeken wordt naar het vernieuwen van het TV-contract, dringt Belgian Supporters er bij de Pro League op aan om de stem van de supporters serieus te nemen. Door samen te werken met alle belanghebbenden, van fans tot stakeholders, zullen we de basis leggen voor een voetbalervaring die niet alleen het veld, maar ook de harten van alle supporters zal veroveren.

Voor verdere informatie en vragen kunt u contact opnemen met Eddy Janssis Voorzitter Belgian Supporters [email protected] + 32 473 333 242

Ik zie niet in waarom kritiek ongepast is om zaken waar men zich toch vragen bij kan stellen.
Nee, ik ga niet mee in de hoempapa de wonder Denen hype nee. Ze doen zeker ook goeie zaken. En sowieso een upgrade tov Verbeke/Mazzu. Maar dat mag toch nooit de referentie zijn?

Er is toch wel stevig ingekocht. Dan mag je wel wat meer verwachten lijkt me. Ook bij de kernsamenstelling trouwens. Het totaal gebrek aan snelheid toch een pijnpunt imo waar men deze winter best nog een oplossing voor zoekt.

Bij Riemer zie ik het idee voorlopig echt niet. We zetten Rits en Delaney, en dan zien we wel met wie we aanvullen. Stroeykens opeens op de vleugel, en gisteren aanvankelijk zelfs op de bank voor een halve Delaney, Ik wil het allemaal wel eens zien in de Playoffs. Als de concurrentie bv niet meer Europees speelt. En we kunnen ons blindstaren op de resultaten, maar daar was al te vaak echt wel wat meeval mee.

Ik geniet van onze youngsters, en ons defensie zeer betrouwbaar. Dolberg ook schot in de roos. En ja, Dreyer heel nuttig met zijn goals. Maar toch veel te vroeg om al dolenthousiast te zijn?

Tja gelukkig zijn de meeste wel enthousiast. Als we allemaal met uw visie en negativiteit in ons stadion gaan zitten. Ja dan spelen we geen thuismatchen meer.

Kritisch mag en moet je zijn. Maar om dat in werkelijk elke post te doen die je zet. Dat is voor mij een brug te ver

Binnenkort gaan we wedstrijden moeten aanvangen om 10u 's morgens of zo? Allez, ik begrijp dat sommige uren zeker niet ideaal zijn, maar als je alle wedstrijden apart wil plannen dan ga je soms toch niet anders kunnen. Wat er trouwens mis is met vrijdagavond 20u45 begrijp ik niet?

Wat is er mis met vrijdag om 2045? Btw iedereen wil op zaterdag spelen maar dan moet uefa de Europa league/conference league ook naar dinsdag en woensdag verplaatsen.

Binnenkort gaan we wedstrijden moeten aanvangen om 10u 's morgens of zo? Allez, ik begrijp dat sommige uren zeker niet ideaal zijn, maar als je alle wedstrijden apart wil plannen dan ga je soms toch niet anders kunnen. Wat er trouwens mis is met vrijdagavond 20u45 begrijp ik niet?
Ik heb die tekst niet opgemaakt voor de duidelijkheid.

Ik denk dat ze eerder opnieuw willen naar meer matchen op hetzelfde uur zodat veel van die rare uren verdwijnen

Die enquetes zijn bij elke ploeg gedaan met mensen die dus wekelijks naar het stadion gaan

https://sporza.be/nl/2023/12/17/sch...dat-standard-die-beelden-deelt~1702846498602/

Uithaal/kritiek Hoefkens? Hij probeert toch enkel - als coach van de tegenstander - een zwakker punt uit te buiten? Ik mis de kritiek hierin precies? Beetje vreemd, zeker als je zelf toegeeft dat hij beter kon doen.
De kritiek (tov Schmeichel) is zeker niet onterecht en het is logisch dat Hoefkens het gebruikt in zijn speech. Dat de club er zo meer naar buiten komt is natuurlijk iets minder klassevol, maar het moet ook niet meer opgeblazen worden dan nodig imo.

Je mag zeker kritisch zijn, en het is zeker niet nodig om dolenthousiast te zijn. Dat zijn dingen die ik ook niet zeg. Maar ik vind het wel nogal onbegrijpelijk dat veel van je posts nog altijd baden in de negativiteit, terwijl je ploeg op dit moment het gewoon heel goed doet en zelfs titelkandidaat is. De afgelopen paar jaar hoorden we alleen maar doemberichten over Anderlecht, en als ik - als buitenstaander - kijk naar wat "experts", fans en "insiders" hier op dit forum en in de pers allemaal geschreven en gezegd hebben dan verwachtte ik Anderlecht dit jaar opnieuw ergens in de middenmoot of erger. Maar neen, jullie staan 2des met 4 punten voorsprong, staan op een gedeelde 3de plaats qua aantal gescoorde doelpunten, hebben nog maar 2 matchen dit seizoen verloren, ... ik zou dan toch op zijn minst een voorzichtig positief gevoel verwachten, maar ik heb de indruk dat zelfs wanneer jullie dit jaar de titel zouden binnenhalen je nog niet tevreden zou zijn.

En ja, ik kan begrijpen dat het geleverde spel nog niet is wat je wil, maar ik denk dat enerzijds dat het champagnevoetbal van vroeger waar je zo naar verlangt nooit meer echt gaat terugkomen wegens veranderende tijden en dat daar vooral nostalgie speelt, en anderzijds dat het geleverde spel nu ook niet zo slecht is hé. Je staat gedeeld derdes in aantal gescoorde doelpunten, maar ook gedeeld laatste in de top 7 van meest aantal tegendoelpunten. Dus dan versta ik dat er op dit moment eerder naar defensieve stabiliteit gezocht wordt.

En over Neerpede ... tja. De toekomst zal het uitwijzen, maar je stond gisteren met 5 jonge spelers uit je eigen jeugdopleiding te spelen tegen de landskampioen. Dan lijkt het me dat het kansen geven aan de jeugd toch ook nog niet meteen uit het DNA van Anderlecht verdwenen is.

TL;DR ik verwacht niet dat elke Anderlechtsupporter meegaat in de "hoempapa de wonder Denen hype", maar het is wel toegestaan om blij te zijn als je club het goed doet. Zeker wanneer dat volledig tegen de verwachtingen in gaat.

https://sporza.be/nl/2023/12/17/sch...dat-standard-die-beelden-deelt~1702846498602/

Uithaal/kritiek Hoefkens? Hij probeert toch enkel - als coach van de tegenstander - een zwakker punt uit te buiten? Ik mis de kritiek hierin precies? Beetje vreemd, zeker als je zelf toegeeft dat hij beter kon doen.
Het gaat er toch vooral om dat Standard de beelden van Hoefkens zijn uitleg op sociale media gedeeld zou hebben?

Kans is klein maar ik begrijp het wel. Ze hebben het deels zelf in de hand geholpen met onmogelijke uren van inhaalspeeldagen. De supportersfederaties waren daar vrij pissed over.
Ik begrijp het zeker ook, maar het geld dat zo binnen komt door tv rechten zal ook zakken als je niet zoveel als mogelijk spreiding wil.

Tgaat dan weer dat riedeltje zijn wrs. En welke matchen gaan ze samen zetten? Juist ja, die van kleine ploegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14