Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het verschil is wel doorgaans of het over iets gaat dat nog voor interpretatie vatbaar is (hands, een penalty, al dan niet rood) of iets dat, zoals hier, helemaal niet voor interpretatie vatbaar is.

Ik kan me niet herinneren dat er dergelijke flagrante fout werd gemaakt door de VAR op buitenspel.
exact dit toch wel. Een zwart wit fout van de VAR die het referee department toegeeft vs discutabele beoordelingen van de ref.

Dat is natuurlijk ook de grootste zever hè

Dit is wel degelijk een persoonlijke (zware) fout.
Die linesman, waarom vlagt die trouwens?

Net zoals bij Dreyer gisteren, met wat pech geen deftig beeld of duidelijke lijn en ge hangt er ook aan. Geef dan voordeel aan de aanvaller
Ma kerel, waarom loopt die lijnrechter daar? Om te vlaggen als hij offside heeft gezien. Hij vlagt na de fase zodat ze het kunnen rechtzetten. Het feit dat hij vlagt is omdat hij dacht offside te hebben gezien, wat dus ook gewoon zijn job is. Correct vlaggen op offside lijkt me de moeilijkste job van heel het scheidsrechterlijk korps, dus daar kan je de foutenmarge wel begrijpen.

De elleboog vorig seizoen vergeten?
Was ook een flagrante fase maar werd ook gewoon weggelachen langs jullie kant.
Heeft ook invloed op de wedstrijd en ook voor de speler zelf die geen zware schorsing kreeg.
Dit was ook geen zwart-wit situatie.

En op buitenspel gebeuren er wekelijks fouten, de ene week zwaarder dan de andere.
Als je 3 weken na elkaar eens gekloot wordt telt het ook snel op natuurlijk.
Ja jullie fase is flagrant, maar jullie zijn niet de enige die dit meemaken.
Genk tegen Antwerp vond ik ook 2 keer flagrant en schandalig.
Enkel Genk klaagde, de rest keek weg.
Hoezo was dit geen zwart wit situatie? Ze geven het zelfs zelf toe.

Eigenlijk is het buitenspel beoordelen gewoon de makkelijkste job van de VAR hé.

Gewoon die lijn trekken en inzoomen, klaar.

Het feit dat ze dit hier blijkbaar niet hebben gedaan is gewoon een flagrante fout en nalatigheid, terecht dat Club klacht indient. Niet zozeer om de match te laten herspelen dan wel op zijn minst in de toekomst dergelijke flaters te kunnen vermijden.

Wat ik niet snap is dat enerzijds geen van die 3 in Tubeke Walsh zagen staan en anderzijds dat ze blijkbaar iets later wel hun fout inzagen, maar het spel toen al weer bezig was. So what denk ik dan, het is een wedstrijdbepalend doelpunt, zelfs al waren ze al een paar minuten opnieuw bezig, geef dat door aan de scheids en keur dat doelpunt goed en tel dan gewoon, zoals gewoonlijk, die VAR minuten er bij op het einde.

Match herspelen. Wat een grap. Als dat het precedent wordt kan je bij elke flagrante missers van de var dit inroepen. In dat geval mogen er veel matchen herspeeld worden.

Ik begrijp Club z'n frustratie, maar als het zo loopt, worden er héél wat matchen herspeeld. En tot hoeverre gaat dat terug, mogen we dan de titelmatch tegen Antwerp ook herspelen? Nee, goed dat ze met de vuist op tafel slaan, maar zal uiteraard niets opleveren.

Terecht dat Club klacht indient voor zoiets. Dit kan gewoon echt niet. Zoals ik gisteren al zei: Je kan zelfs met het blote oog al zien dat Thiago onside staat als je de lijn van de kleine rechthoek doortrekt en het patroon van het veld gebruikt als referentiepunt op een stilstaand beeld.

Die uitleg dat ze Walsh "niet gezien hebben" is gewoonweg amateuristisch. Die staat letterlijk binnen de meter van Nusa, hoezo heb je dat in hemelsnaam niet gezien zeg.

Niet dat het veel zal uitmaken tho.

Ik snap de onvrede bij Club maar foutief inschatten wanneer een buitenspellijn getrokken moet worden of niet, lijkt mij toch eerder een menselijke dan een technische fout.

Enkele uren later blijkt dat men in Tubize Walsh volledig uit het oog verloren was bij de bewuste fase. Vandaar dat videoref Kevin Van Damme, samen met zijn assistenten Michiel Allaerts en Bert Verbeke, het niet nodig vond een buitenspellijn te tekenen. En er dus snel hervat kon worden in de veronderstelling dat Thiago ‘duidelijk buitenspel’ stond. Pas bij het herbekijken van de beelden, toen het spel al even hervat was, sprong de achtergebleven Walsh in het oog.

Ik hoop dat dit niet gaat leiden tot nog meer tijdverspilling door lijnen te gaan trekken bij fases die duidelijk wel of niet buitenspel zijn.

Ja jullie fase is flagrant, maar jullie zijn niet de enige die dit meemaken.
Genk tegen Antwerp vond ik ook 2 keer flagrant en schandalig.
Enkel Genk klaagde, de rest keek weg.
Is nochtans heel wat aandacht aan besteed in de pers. Aan het feit dat Union een tweede keer rood (Nieuwkoop) had moeten krijgen voor het neerhalen van een doorgebroken speler (Ekkelenkamp) in onze kampioensmatch heel wat minder. Dan deed die match er zelfs niet meer toe.

Als we een betere VAR willen (want op dit forum wordt toch ook ontiegelijk veel geklaagd hierover), laat Club maar doen. Ze hebben gelijk dat ze klacht indienen. Dat zouden andere ook beter doen, of het systeem gaat niet veranderen.

Is ook vooral om een signaal te geven natuurlijk want als ge artikels krijgt met "ja de var was in fout maar club moet zelf maar beter spelen" is dat dikke onzin en laat ge het als journalist natuurlijk na om de vinger op de wonde te leggen.
Komt daarbij dat Club spreekt over een professioneel-technische fout, en het referee department was heel snel om het een menselijke fout te noemen maar bewijs het nu maar eens dat het een menselijke fout is. Hoe gaan ze dat doen zonder beelden/geluid van de VAR ruimte vrij te geven?

Want als ge eens tussen de lijnen leest is het toch vooral te doen om het laatste zinneke.

Ma kerel, waarom loopt die lijnrechter daar? Om te vlaggen als hij offside heeft gezien. Hij vlagt na de fase zodat ze het kunnen rechtzetten. Het feit dat hij vlagt is omdat hij dacht offside te hebben gezien, wat dus ook gewoon zijn job is. Correct vlaggen op offside lijkt me de moeilijkste job van heel het scheidsrechterlijk korps, dus daar kan je de foutenmarge wel begrijpen.
Maar als hij offside vlagt heeft hij - samen met zijn collega in Brussel - het dus fout gezien.
Vlag dan niet, geef voordeel aan de aanvaller, keur de goal goed
Is het toch offside dan zullen ze de goal wel afkeuren.

Zelfde situatie, omgekeerde redenering, ander resultaat.

Ik snap de onvrede bij Club maar foutief inschatten wanneer een buitenspellijn getrokken moet worden of niet, lijkt mij toch eerder een menselijke dan een technische fout.

Ik hoop dat dit niet gaat leiden tot nog meer tijdverspilling door lijnen te gaan trekken bij fases die duidelijk wel of niet buitenspel zijn.
Het is sowieso wel totaal iets anders dan een fase anders beoordelen/interpreteren omdat je bv. vindt dat een fout niet zwaar genoeg is om een strafschop te geven. Buitenspel is sowieso een zwart/wit situatie want het is of wel buitenspel of wel niet, maar daarvoor moet je natuurlijk wel eerst tegoei kijken met welke twee spelers je eventueel de lijnen moet gaan trekken.

Benoem het hoe je wil, maar dit is in ieder geval 100% amateurisme. Iemand niet zien staan die gewoon duidelijk in beeld staat is gewoon onbegrijpelijk.

Lijkt me sterk dat ze een match gaan herspelen.
Los daarvan is een klacht neerleggen begrijpelijk.
Maar waar gaan ze de lijn trekken ?

Maar als hij offside vlagt heeft hij - samen met zijn collega in Brussel - het dus fout gezien.
Vlag dan niet, geef voordeel aan de aanvaller, keur de goal goed
Is het toch offside dan zullen ze de goal wel afkeuren.

Zelfde situatie, omgekeerde redenering, ander resultaat.
Was het niet vorige week of 2 weken geleden dat er keeper een halve doodschop had gekregen van een speler die buitenspel liep? Daar schreeuwen we moord en brand dat ze laten verderspelen.

Maar ik vind het erg dat we gaan kakken op de lijnrechter die de regels volgt en pas vlagt na de fase.

Het is sowieso wel totaal iets anders dan een fase anders beoordelen/interpreteren omdat je bv. vindt dat een fout niet zwaar genoeg is om een strafschop te geven. Buitenspel is sowieso een zwart/wit situatie want het is of wel buitenspel of wel niet, maar daarvoor moet je natuurlijk wel eerst tegoei kijken met welke twee spelers je eventueel de lijnen moet gaan trekken.

Benoem het hoe je wil, maar dit is in ieder geval 100% amateurisme. Iemand niet zien staan die gewoon duidelijk in beeld staat is gewoon onbegrijpelijk.
Zeker en vast. Al betwijfel ik of het zal leiden tot een herspeling.

Ik herinner me een wedstrijd van Anderlecht tegen Eupen waar een flagrante buitenspelgoal ook werd goedgekeurd maar daar werd voorts ook geen gevolg aan gegeven.

0
Lijkt me sterk dat ze een match gaan herspelen.
Los daarvan is een klacht neerleggen begrijpelijk.
Maar waar gaan ze de lijn trekken ?
0% kans dat dat gaat lukken maar ik vind het héél goed dat ze klacht indienen -> dit is gewoon pure incompetentie dus maak het de scheidsrechtersbond maar wat lastig om zich hier onderuit te praten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14